Незважаючи на санкції США та ЄС, Україна фінансує режим Лукашенка з бюджету — ЗМІ
В українських ЗМІ переконують, що білоруські держкомпанії постійно отримують підряди на будівництво автодоріг в Україні
Як повідомляє видання УНІАН, українські платники податків нібито підтримують режим самопроголошеного президента Білорусі Олександра Лукашенка. За словами журналістів, це відбувається завдяки передачі білоруським держкомпаніям підрядів на будівництво автодоріг.
За інформацією Ліга.нет, двосторонні відносини між Україною і Білоруссю злегка "застигли", проте, як повідомляє УНІАН, фінансування режиму Лукашенка винятково збільшується. Так, компанія "ДСТ №4" взагалі стала однією із ТОП-20 переможців тендерів "Укравтодору" за 2020 рік.
На думку журналістів УНІАН, найближчим часом задуматися над доцільністю співпраці із білоруським бізнесом потрібно буде більшості українських шляховиків, а не тільки державному "Укравтодору".
Журналісти УНІАН відзначають, що в 2019 році, за даними Держстату, частка імпорту бітуму з Білорусі становила 77%, з Росії — 8,3%, на інші країни припало 15% поставок. За перший місяць 2021 року частка Білорусі склала вже 99%. Для нашого північного сусіда України є ключовим ринком збуту бітуму та інших продуктів нафтопереробки. Тільки Мозирський НПЗ, за 11 місяців 2020 року, експортував в Україну 410 тис. тонн бітуму, збільшивши цей показник вдвічі у порівнянні з 2019 роком.
Таким чином, пояснюють в УНІАН, через закупівлю продукції у підсанкційних підприємств, українським дорожникам та службам автодоріг, які віддають підряди білоруським державним фірмам, може загрожувати покарання за порушення санкцій Сполучених Штатів. За словами юристів, це передбачає штрафи від $250 тис. до 1 млн за кожен факт порушення санкцій, повідомляє "Економічна правда".
Журналісти УНІАН також нагадують, що білоруські держпідприємства використовують дорожню техніку лише з білоруською реєстрацією, яка потрапляє в Україну в режимі тимчасового ввезення. Це дозволяє отримувати конкурентну перевагу перед українськими учасниками, оскільки їм техніка обходиться мінімум на 25-30% дорожче через імпортних мит і податків. У вартості проектів від 50% до 60% припадає на асфальтобетонні суміші, які більш ніж на 70% залежать від імпортного бітуму, основним постачальником якого є Білорусь.