"Євротермінал" сприяє розвитку контейнерних перевезень зернових залізничним транспортом

Залізнична гілка "Сухий порт - Одеса-Пересип", побудована компанією "Євротермінал", зможе приймати до 1 млн т вантажів на рік, в тому числі зернових

Ринок контейнерних перевезень України за підсумками 2020 року продемонстрував помітне зростання. Так, на тлі падіння обсягів вантажів на залізниці, контейнерам вдалося вийти в плюс. Зокрема, в період з січня по грудень минулого року "Укрзалізниця" перевезла понад 425 тис. TEU, що на 10,7% перевищує показники 2019 року.

Переваги перевезень аграрних вантажів в контейнерах

Основні причини зростання перевезення контейнерних вантажів залізницею - організація більшої кількості контейнерних поїздів, залучення нових міжнародних маршрутів, удосконалення технології перевезення, а також перехід деяких видів вантажів з "класичних" вагонів на контейнери. В тому числі мова йде про зернові вантажі.

"Перевезення зернових в контейнерах дозволяє доставляти вантаж з вищою швидкістю, бо поїзди йдуть за графіком. Відповідно, оборот контейнерів на залізниці нижче, ніж вагонів-зерновозів", - прокоментував керівник компанії "Євротермінал" Олександр Ейсмонт.

Крім того, перевага перевезення зерна в контейнерах в тому, що їх конструкція дозволяє вивантажувати зерно відразу на судно, що значно прискорює процес перевезення і зменшує його вартість. А в пікові періоди відвантажень зернових на експорт, коли на залізниці спостерігається дефіцит вагонів-зерновозів, перевезення в контейнерах стане альтернативним способом доставки. Так само, як відзначають в компанії "Євротермінал", контейнерні перевезення забезпечують вищий рівень збереження і безпеки вантажу.

Перспективи розвитку перевезень зерна залізничним транспортом


Нова залізнична колія "Сухий порт" - "Одеса-Пересип", будівництво якої "Євротермінал" завершив у січні 2021 року, сприятиме розвитку перевезення аграрних вантажів контейнерами. Потужності залізничної інфраструктури дозволяють приймати до 1 млн т вантажів на рік різної номенклатури, в тому числі зернових. Наступним кроком в розвитку логістичного комплексу "Євротермінал" стане будівництво нової станції для обробки контейнерів та контейнерних поїздів. Крім того, в подальших планах - комплекс з доробки зернових та нішевих продуктів і розвитку стаффіровочного бізнесу, тобто завантаженні в контейнери різних видів вантажів - зернових, сільськогосподарський та інших.

Експерти галузі, серед яких і "Євротермінал", сходяться на думці, що тренд на контейнеризацію агропромислового комплексу (зерно, і продукти помелу (мука), шрот, соя, і все більше рослинної олії) буде і далі розвиватися. Незважаючи на щорічне зростання, перевезення контейнерів залізницею все ще становить не більше 1-2% в загальному обсязі, а значить має великий потенціал для збільшення. У Європі, для прикладу, цей показник прагне до 60%. Такий високий відсоток рівня контейнеризації вантажів на залізницях заходу пов'язаний в першу чергу з жорсткими екологічними вимоги до вантажних перевезень.

Реалізований "Євротерміналі" проект з будівництва залізничної інфраструктури покликаний знизити навантаження на місто шляхом зменшення на автомобільних дорогах кількості великовантажного транспорту, що також позитивно позначиться на екологічних показниках.

Нагадаємо, Україна стрімко нарощує обсяги експорту зернових.