Високі тарифи та непідготовленість УЗ: експерт про критичне питання в сільськогосподарській галузі

Із жовтня "Центр транспортної логістики" (ЦТЛ) "Укрзалізниці" має підвищити вартість використання своїх вагонів з 1000 до 1200 грн/добу для зерновозів

Заступник генерального директора з адвокації асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" (УКАБ) Олег Нестеров розповів виданню "Коментарі", що, незважаючи на дуже гарний врожай зернових у 2021 році, є фактори, які значно ускладнюють його транспортування.

"Враховуючи прогнози з рекордного врожаю зернових цього року на більше, ніж 75 млн тонн, дуже критичним постає питання перевезення зерна територією України, в тому числі забезпечення експорту. Слід зазначити, що значна кількість зернових перевозиться саме залізницею до портів для подальшого експорту", - говорить фахівець.

Водночас, за словами Олега Нестерова, ми бачимо зі сторони акціонерного товариства "Укрзалізниця" (УЗ), що наразі монополіст у галузі залізничних перевезень постійно збільшує тарифи на свої послуги і вагони. Так, тариф на перевезення сільськогосподарської продукції з 1 вересня 2021 зріс на 8%, а з 1 січня 2022 підвищиться ще на 6%.

Також з жовтня "Центр транспортної логістики" (ЦТЛ) "Укрзалізниці" має підвищити вартість використання своїх вагонів з 1000 до 1200 грн/добу для зерновозів. А вже починаючи з листопада, ціна становитиме 2167 грн/добу (хоча згідно з оновленнями на сайті ЦТЛ, 27 вересня дана ціна вже була на рівні 1411 грн/доба). Тому не можна виключати, що тарифи щодо вагонів ЦТЛ ще зростуть, враховуючи те, що ціни змінювалися 27 і 28 вересня. Це значно здорожчує та ускладнює транспортування зерна.

"Загалом, цей рік в секторі логістики доволі складний – постійно зростаючі тарифи, непідготовленість УЗ до сезону, суттєві зміни в автологістиці в частині габаритно-вагового контролю і відсутність хоч якогось розуміння чи роз’яснення зі сторони Мінінфраструктури чи Укртрансбезпеки, як цей контроль буде відбуватися. Ми то зберемо більше 75 млн тонн врожаю зернових, але ключове питання – як буде здійснюватись логістика і за якими тарифами", - резюмував Олег Нестеров.

Раніше видання "Коментарі" писало, де гектар землі коштує найдорожче.