Наглядова рада УЗ ставить під загрозу національні інтереси України

Таке рішення НС "Укрзалізниці" призведе до подальшого вимирання виробництв

Члени Наглядової ради "Укрзалізниці" проголосували за припинення фінансування будівництва нових вагонів із засобів держбюджету, що означає неможливість привести до ладу значну частину рухомого складу і забезпечити обсягами робіт вагонобудівні та ремонтно-будівельні підрозділи перевізника.

В Україні із 18 вагонобудівних заводів, що діяли в 2011 році, на сьогодні залишилося лише 5. У 53 рази знизився експорт вантажних вагонів, вироблених в Україні. "Укрзалізниця" змушена купувати локомотиви за кордоном.

В одному зі своїх інтерв'ю Володимир Жмак сказав про те, що немає потреби у закупівлі імпортних вагонів і локомотивів.

"Якщо Крюківський завод може дати якісний, швидкий, простий в обслуговуванні, за конкурентною ціною поїзд або електричку, навіщо купувати Хюндай?" — каже глава "Укрзалізниці" Володимир Жмак.

Українське інформаційне агентство (УНІАН) так прокоментувало ситуацію: "Виробники вагонів змушені будуть закривати виробництва і звільняти десятки тисяч людей. Навіть Росія і Казахстан "видавлюють" свої старі вагони з ринку, серед іншого, і з метою підтримки своїх вітчизняних машинобудівників".

На думку народного депутата України, члена комітету з питань транспорту та інфраструктури Олександра Скічка, нове керівництво "Укрзалізниці" рішуче налаштоване реформувати галузь, незважаючи на проблеми з боку Наглядової ради компанії, яка гальмує прийняття рішень. Про це він заявляв ще в листопаді минулого року.

На цей раз НР "Укрзалізниці" перейшла до більш рішучих дій, проголосувавши за припинення фінансування будівництва нових вагонів із засобів держбюджету, і тим самим унеможлививши розвиток вагонобудівної галузі в країні.

За оцінками експертів однією із незатребуваних професій за результатами вступної кампанії 2020 року була професія залізничників.

І поточні рішення Наглядової ради не поліпшують ситуацію в галузі.