Іноземці довели "Укрзалізницю" до критичного стану і продовжують її знищувати при Криклії, - Коновалов

Експерт В'ячеслав Коновалов назвав причину збитків «Укрзалізниці»

Збитки "Укралізниці" за підсумками січня-березня 2020 року склали вже 7 млрд гривень. До кінця року, як зізнався директор ДП Володимир Жмак, їх розмір збільшиться до 12-14 млрд грн. Занепадницький стан стратегічного для економіки країни підприємства часто пояснювали корупційними схемами і слабким менеджментом. Експерт В'ячеслав Коновалов звертає увагу, що останні кілька років керують УЗ запрошені і найняті іноземці. Коновалов вважає, що саме вони зруйнували і продовжують руйнувати українську залізницю.

"Оборот УЗ - під сотню мільярдів гривень, ще приблизно стільки ж крутиться навколо всіляких корупційних схемах. Свого часу, коли був поляк в УЗ (Бальчун Войцех), Гройсман йому прямо на засіданні КМУ сказав - тебе найняли для того, щоб ти зробив реформи, а не міняв корупційні схеми з-під одних олігархів під інших. Іноземців в УЗ запрошують, щоб зобразити видимість бурхливої ​​активності", - вважає В'ячеслав Коновалов.

Експерт додає, що грузини, які сьогодні заведені в менеджмент "Укрзалізниці", теж не відрізняються чистою репутацією і нібито за ними "тягнеться шлейф з кримінальних справ".

За словами Коновалова, у чинної влади немає політичної волі вирішити проблеми УЗ. Навпаки, переконаний експерт, з приходом нової влади підприємство знову віддали на відкуп "лже-реформаторам".

Як відомо, на посаду глави ДП "Укрзалізниця" недавно призначили Володимира Жмака. Його кандидатуру лобіював, за даними ЗМІ, особисто міністр інфраструктури Владислав Криклій. Жмак, в свою чергу, привів в УЗ "грузинського реформатора" Іраклія Езугбая, обвинуваченого на батьківщині в корупційних злочинах. Наприклад, згідно з даними ЗМІ, Іраклій Езугбая міг бути причетний до розкрадання на грузинській залізниці порядку 40 млн доларів. За це він був оголошений в розшук.

Сьогодні в УЗ Езугбаю довірили керувати одним з найприбутковіших і складних напрямків діяльності - вантажні перевезення. Експерт зазначає, що в цій галузі вже почалися проблеми і зафіксовано зростання збитків.

Нагадаємо, Укрзалізниця відновила рух низки поїздів.