Удар по АЗС GLUSCO: чи дійсно бізнес, пов'язаний з Медведчуком, стає збитковим

З ініціативи СБУ суд наклав арешт на корпоративні права 28 компаній, у власності яких знаходяться АЗС і нафтобази GLUSCO - активи вартістю понад 700 млн грн хотіли переписати на інших осіб

Мережа автозаправних комплексів GLUSCO, яку пов'язують з політиком Віктором Медведчуком, прийняла рішення здати в оренду кілька АЗК, щоб покрити операційні витрати. Про це писали українські медіа.

Очевидці ж повідомляють, що на місці GLUSCO з'являються інші заправки, зокрема WOG. Відомо, що в березні GLUSCO в судовому порядку заборонили продаж в її мережі бензинів і дизпалива. За інформацією СБУ , в GLUSCO організували схему з незаконного вивезення з України нафтопродуктів, приховуючи справжні обсяги імпорту.


АЗС WOG на місці GLUSCO під Києвом

Що відбувається навколо мережі АЗС? Чи справді мережа стає збитковою? Чому арешт не поширився на право користування? Щоб розібратися з цими питаннями, видання "Коментарі" звернулося до експертів.

Рішення влади України де-юре завдали шкоди не Медведчуку, а іноземному інвестору

Гендиректор ТД "SunOil" (мережа АЗС), експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук пояснює:

"Що стосується мережі Glusco, то дійсно, мережа, на яку накладено заборону продажу бензину і ДТ, стає за визначенням збитковою. Адже ніхто не скасовував всі необхідні платежі на її утримання (включаючи зарплати персоналу). Судового ж рішення про відчуження майна, як мені відомо, немає і не було. Були лише абсурдні звинувачення у продажу контрафакту і палива низької якості. Залишимо це на совісті тих, хто вигадав таке абсурдне мотивування".

За словами експерта, щоб зберегти персонал і мережу від ПП, керівництво мережі було змушене передати в оренду якусь кількість АЗС, щоб покрити поточні витрати.

"Це вимушений захід для збереження навченого персоналу і матеріальної бази, - пояснює Леонід Косянчук. - Адже настане час, коли з правовою вседозволеністю щодо мережі буде покінчено. По суті, рішення влади України де-юре завдали шкоди не Медведчуку, а іноземному інвестору. Так що я не виключаю, що Європейський арбітраж рано чи пізно зобов'яже Україну відшкодувати завдані збитки. Таким чином, як це вже було не раз, за всі політичні "реверанси" заплатять наші платники податків".
Варто очікувати тривалого досудового слідства, а також ще більш довгих судових розглядів

Адвокат, керуючий партнер в Юридичній фірмі Patriot.Legal Денис Бондар припускає, що бренд Glusco, швидше за все, припинить свою діяльність на території України.

"Так як основною діяльністю мережі був продаж палива, то блокування цього напрямку протягом довгого терміну виразно веде до банкрутства. З кінця травня Азербайджанська компанія Socar стала новим постачальником ресурсу "Роснефти", а активи Glusco виставлені на продаж, - нагадує експерт. - Також варто очікувати тривалого досудового слідства, а також ще більш довгих судових розглядів по цій справі".

Денис Бондар акцентує, що арешт у справі було накладено виключно на пально-мастильні матеріали, а не на самі АЗС і майнові комплекси. Як наслідок - здача майна, яке їм належить, в оренду жодним чином не порушує рішення суду про арешт, пояснює експерт.

Раніше "Коментарі" писали, що мережа автозаправних станцій Glusco відновила реалізацію нафтопродуктів після 115-денної перерви, викликаної рішенням влади.