Збитки тягнуть на дно: чому Дунайське пароплавство продає свої судна
Українське Дунайське пароплавство виставило на продаж шість суден
Українське Дунайське пароплавство ухвалило рішення про продаж шести морських суден, які планують реалізувати єдиним лотом за 440 мільйонів гривень. Керівництво компанії називає цей крок важким, але необхідним для стабілізації діяльності та зосередження ресурсів на перспективному сегменті річкових перевезень. Продавати судна вирішили через нерентабельність утримання флоту та складнощі конкуренції з приватними операторами. Про це повідомив генеральний директор Українського Дунайського пароплавства Дмитро Москаленко.
Українське Дунайське пароплавство (УДП) повідомило про виставлення на продаж шести морських суден, серед яких найбільшу увагу можуть привернути відновлені "Вилково" та "Ізмаїл". Водночас компанія прагне знайти покупців і для решти суден, що перебувають у неробочому стані — "Татарбунари", "Віана ду Каштело", "Кілія" та "Рені".
Генеральний директор УДП Дмитро Москаленко зазначив, що рішення про продаж було прийнято після ретельного аналізу економічної ситуації.
Раніше УДП інвестувало в відновлення морського флоту, щоб допомогти з вивезенням агропродукції через Дунайські порти під час блокади портів Одеси. Однак із відновленням роботи портів ставки на фрахт суттєво знизилися, що зробило експлуатацію морського флоту економічно невигідною.
Державна компанія не може конкурувати з приватними операторами, які оптимізують податки та мають значно ширші можливості для забезпечення зворотного завантаження. Навіть здача суден у тайм-чартер була визнана збитковою через високі витрати на ремонт і обслуговування.
Продаж суден, схвалений акціонерами, буде здійснений через відкритий конкурс із чесною приватизацією. У компанії вважають, що цей крок сприятиме розвитку річкового сегмента перевезень, який залишається основним для УДП, та дозволить ефективніше використовувати ресурси підприємства.
Нагадаємо, портал "Коментарі" розповідав що судно Kapitan Antypov успішно пройшло ходові випробування і незабаром вирушить з австрійського Лінца до Ізмаїла. Це історична подія для Українського Дунайського пароплавства, адже відбувається перша капітальна модернізація флоту за тридцятирічну історію підприємства. До цього часу річковий флот здебільшого піддавався лише ремонту, залишаючи в експлуатації судна, побудовані за радянських часів.