В Україні під час війни змінилась частка палива, яке перебуває у тіні

Частка деяких мереж АЗС на паливному ринку не відповідає їх долі сплачених податків з роздрібних продажів. Також існує різне податкового навантаження на умовний літр пального та одного працівника.

Представник ТСК з питань економічної безпеки Олег Гетьман оприлюднив статистику щодо виторгів пального та розрахунків, які вказують на частку палива, яка реалізується в "тіні". Згідно з цими показниками рівень "тіньового" пального під час війни знизився.

За статистикою впродовж року білі виторги пального зростають, що зумовлює зростання і сплати податків у цьому секторі.

  • 1 квартал - 1,82 млрд літрів
  • 2 квартал - 2,10 млрд літрів
  • 3 квартал - 2,16 млрд літрів
  • 4 квартал (з прогнозом на грудень) - 2,14 млрд літрів

Таким чином було розраховано, що частка "тіні" у паливній галузі зменшиться у 2023 році до 14%, тоді як у 2022 вона складала 18%, а роком раніше 22%. Ймовірним успіхом цього стали зусилля ДПС, Поліції, БЕБ, які мінімізували сірі схеми.

Олег Гетьман вказав на деякі "аномалії" між мережами АЗС, які вдалось виявити завдяки аналізу.

"Аналіз відносних показників різних мереж АЗС демонструє нерівномірність податкового навантаження на різних мережах АЗС, як на 1 умовний літр пального, так і на 1 працівника. Доля ринку найбільших 10 мереж АЗС також не відповідає їх долі сплачених податків з роздрібних продажів, значні аномалії спостерігаються по кількох мережах АЗС", - пише Олег Гетьман у Facebook.

Раніше портал "Коментарі" повідомляв про те, хто та як заробляє на паливі в Україні та кому належать найбільші мережі АЗС. Як виявилось після початку війни ціни на паливо значно зросли, що допомагає отримати вищі прибутки для власників мереж АЗС.

Також "Коментарі" писали, що у Міноборони вигадали оригінальний спосіб, як зменшити крадіжки палива, призначеного для ЗСУ.