Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
Харківська міська рада (ХМР) оголосила чотири тендери на загальну суму 1,9 млн грн, про що свідчить система державних закупівель ProZorro. За ці кошти мерія збирається розмістити 500 публікацій в онлайн-медіа про діяльність міської влади. В тому числі, мова йде про матеріали з офіційних ресурсів ХМР з фото і відео.
Колаж: Д. Романюк/Comments.ua
Від учасників відкритих торгів потрібно:
- суспільно-політична та (або) інформаційна тематична спрямованість ресурсів;
- не менше 60% інформаційних матеріалів про Харків у стрічці новин протягом останнього року;
- не менше 2500 унікальних відвідувачів в день протягом останнього року;
Так, перший тендер на суму 487,8 тис. грн передбачає розміщення і просування 125 матеріалів про роз'яснення прав і обов'язків мешканців в їх відносинах з органами місцевого самоврядування, комунальними підприємствами, міськими установами освіти, охорони здоров'я і т.д. і про культурне життя міста.
Наступна закупівля — ще 125 матеріалів за 487,8 тис. грн, але вже про хід зустрічей, семінарів, конференцій, інших публічних заходів і реалізацію соціально-культурних проєктів, які організовує Харківська міська рада або які здійснюються за її підтримки.
Третій тендер також передбачає 125 матеріалів на суму 487,8 тис. грн. Висвітлювати треба проєкти діджіталізаціі в Харкові та важливі інфраструктурні проєкти в місті.
І четверта закупівля (сума — 487,8 тис. грн) — це розміщення і просування 125 матеріалів про житлово-комунальну проблематику Харкова і роз'яснення рішень міськради, міського голови та виконавчих органів.
Послуги, згідно з документами, будуть надаватися до 16 грудня 2021 року.
Аукціони на всі чотири тендери відбулися до 18 грудня. За результатами торгів, найвигіднішу ціну в усіх випадках запропонував ТОВ "Видавничий дім Масаві" — розміщення новин на порталі Коментарі.
Участь в кожному з чотирьох тендерів міськради взяли, окрім ВД "Масаві", одні й ті ж чотири компанії.
1) ТОВ "Медіа група Об'єктив". За даними системи YouControl, кінцевими бенефіціарами є Давтян Дмитро, Карина і Олександр. Олександр Саркисович — бізнесмен і політичний діяч, власник "Інвестиційної групи "DAD"", був депутатом як міської, так і обласної ради Харкова. А Дмитро і Карина — його діти. У серпні та вересні цього року компанія уклала контракти з Харківською районною держадміністрацією на надання телевізійних послуг. Крім трансляції новинних програм на каналі Давтяна "Симон", функціонує сайт "Об'єктив", де публікуються як харківські новини, так і матеріали про події в Україні та світі.
2) ФОП Коротаєва Марія Степанівна, надає видавничі послуги. Як свідчать дані веб-сайту ХарківTimes, Марія Коротаєва є головним редактором цього видання. В основному, сайт публікують новини Харкова та Харківської області. За даними системи YouControl, реєстрація ФОП сталася у вересні цього року.
3) ТОВ "Ефективний розум". Засновники Геннадій Тюрін (95%) і Олександр Брусенцов (5%). Брусенцов — колишній співробітник Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції ДУ ДФС у Харківській області. Зараз — головний редактор новинного порталу "Город Х". Сайт висвітлює події Харкова і регіону. Тюрін в 2010-2014 рр. був прокурором Харківської області. У минулому році компанія вже вигравала подібні тендери на розміщення інформаційних матеріалів від Харківської мерії.
4) ТОВ Інформаційне агентство "Статус-кво". Кінцеві бенефіціари — Олексій Логвиненко (народний депутат України V, VI скликань) і Ольга Васищева. Однойменне новинне агентство висвітлює новини Харкова, Полтави, Львова, Києва, Донбасу.
Однак, як показали підсумки аукціонів, між іншими учасниками можуть простежуватися домовленості. По-перше, всі чотири компанії запропонували схожі початкові суми в діапазоні від 480 до 487 тис. грн.
По-друге, якби "Масаві" не брав участі, то кожна би з чотирьох компаній отримала по одному лоту.
Так, перший тендер виграв ВД "Масаві" з підсумковою пропозицією 435 тис. грн. Друга мінімальна ціна у ФОП Коротаєва Марія Степанівна з підсумком в 486 тис. грн.
За результатами другого тендеру "Масаві" — 400 тис. грн, друга позиція — "Ефективний розум" з 479 тис. грн.
Третій тендер: у лідера — "Масаві" — 282 тис. грн, другим йде ІА "Статус-кво" з підсумковою пропозицію 475 тис. грн.
А в четвертому тендері, якби не сума 350 тис. грн від "Масаві", аукціон би виграла "Медіа група Об'єктив", у якої за підсумком 476 тис. грн.
Разом із тим, різниця між початковою і кінцевою ціною, запропонованою ВД "Масаві", на 9-40% нижче, ніж було заявлено спочатку в тендерній документації.
Крім того, кінцева ціна, запропонована "Масаві", менше кінцевої суми, яку запропонувала компанія, яка посіла другу позицію в кожному із тендерів на 8-66%.
При цьому, в ході торгів ніхто з чотирьох вищевказаних учасників із ВД "Масаві" не торгувався і навіть не намагався перебити за ціною.
Відзначимо, що це не перший раз мерія Харкова оголошує тендери на розміщення піар-матеріалів. Як раніше повідомляли "Коментарі", Харківська міська рада хоче протягом п'яти років витратити на газету "Харьковские известия" майже 90 мільйонів гривень. АМКУ почав перевірку відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання".
Крім того, в першому півріччі 2020-го міськрада бюджетними грошима розрахувалася за піар на кількох місцевих ресурсах.
Нагадаємо, що за версією USAID-Internews портал Коментарі входить до ТОП20 найпопулярніших новинних Інтернет ресурсів України.
Новини