Головна Новини Бізнес новини компаній Боротьба за активи УМХ: навіщо Коломойському ще одне медіа
commentss НОВИНИ Всі новини

Боротьба за активи УМХ: навіщо Коломойському ще одне медіа

Експерти оцінили рішення АРМА, яке Український Медіа Холдинг вже оскаржує

15 вересня 2020, 10:24
Поділіться публікацією:

Нацагентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів (АРМА) визнало переможцем конкурсу з відбору керуючого активами Українського Медіа Холдингу ТОВ "1+1 Інтернет", яке входить до групи "1+1 медіа" Ігоря Коломойського. "Коментарі" попросили експертів оцінити рішення, яке УМХ вже оскаржує, а також пояснити — чи тільки гроші повинні все вирішувати на медіаринку і навіщо Коломойському черговий медіаресурс.

Боротьба за активи УМХ: навіщо Коломойському ще одне медіа

"Ця угода стала не випадковістю саме в розпал місцевих виборів"

Політолог Олег Гнатюк нагадує, що УМХ був раніше конфіскований у втікача-олігарха Сергія Курченка. Тепер медіахолдинг, схоже, отримав нового власника в особі ТОВ "1+1 Інтернет", що входить до групи "1+1 media" іншого олігарха — Ігоря Коломойського.

"Ця угода стала не випадковістю саме в розпал місцевих виборів. Вона може серйозно вплинути на хід виборчого процесу, — вважає Олег Гнатюк. — Мова йде про долю 72 компаній, яким належать права на десятки як регіональних, так і всеукраїнських ЗМІ, серед яких відомі онлайн-ресурси "Бігмір.нет", "Кореспондент", "Фокус", українські версії Forbes і Vogue, провідні радіостанції та таке інше. Організатор конкурсу — АРМА — запевняє, що переможець запропонував вигідні умови управління активами, а також гарантовану суму щомісячних відрахувань до бюджету в розмірі 5 млн грн".

За словами політолога, не секрет, що в нашій країні медіаресурс — це зброя, яка може знищити конкурентів і нав'язати власний порядок денний, а також ефективно впливати на рішення українських виборців.

"Тому мати у своєму арсеналі потужну медіа машину, як бачимо, стало для компанії Коломойського реалістичною задачею, — зазначає експерт. — Ще одна мета такого рішення — подальший тиск на чинну владу, яка в нинішніх умовах відчуває численні атаки опонентів. І яка не здатна адекватно їм відповісти, тому що не володіє достатнім медіаресурсом".

Той же канал "1+1" не проявляє повну лояльність і відданість влади, підкреслює Олег Гнатюк. Крім того, нагадує він, 25% кампанії Коломойського недавно викупив Медведчук. А це свідчить про подальший вплив на інформаційний простір України та нав'язування власного порядку денного опозиційними політиками.

"Водночас ЗМІ Ахметова і Пінчука проявляють повну прихильність до чинної влади, поки главою уряду залишається людина Ахметова. У разі розпуску уряду — ситуація може кардинально змінитися", — прогнозує політолог.

На думку Олега Гнатюка, в найближчому майбутньому слід очікувати подальшого зростання медіапотужності УМХ, формування нового інформпорядку, розгортання боротьби в ЗМІ між президентською командою та опозиційними силами. Особливо гостро це відбуватиметься на тлі проведення місцевих виборів в Україні та їх майбутніх результатів.

"Коломойський виграє практично всі суди в Україні"

"З огляду на те, що є, що ділити, завжди знайдуться ті, хто поділити хоче, — зазначає керівник Центру суспільно-інформаційних технологій "Форум" Валерій Димов. — Коломойський давно поклав око на УМХ. Його структури саботували перші конкурси. Після він запевняв, що АРМА хоче продати УМХ кому завгодно, тільки не 1+1. Традиційна тактика Коломойського — "рейдерство" активів, була пущена в дію і зараз".

Валерій Димов нагадує, що активи фактично всіх структур, в яких має свою частку Коломойський, заганялись в борги. Важливі для держави рішення блокувалися. А рішення судів завжди були на користь олігарха.

"Слід звернути увагу на те, що Коломойський виграє практично всі суди в Україні. Тому що має тут досить потужний вплив на правоохоронну та судову системи. І він лише зріс із приходом до влади Зеленського, багато в чому приведеним туди за руку самим Коломойським. А ось за межами України, де реально потужна і незалежна система правосуддя, Коломойський — програє. В Україні лише під натиском МВФ був прийнятий так званий "антиколомойський закон". А так — влада грає за Коломойського. Підіграє йому — так точно. Тож в рішенні АРМА про передачу УМХ в руки його структурам я не сумнівався", — говорить експерт.

На думку Валерія Димова, щоб переламати ситуацію, слід приймати такий закон про медіа, який не буде засобом боротьби з політичними опонентами, журналістами, свободою слова (як проект закону, який вже намагалися протягнути через парламент).

"У закон потрібно закласти норми, які дозволять зробити наш медіаринок прозорим, — підкреслює експерт. — Щоб ми знали власників каналів, щоб клани олігархів (бізнес, зрощений з владою) не створювали фейки, не вели пропагандистські масовані атаки, не приводили до влади свої політичні філії. Прозорість і зрозумілі правила — стосується і нібито конкурентів з протилежного боку ("пул Медведчука" або того ж Курченка). Досить згадати, як журналісти 1+1 дізнались про "25% акцій Медведчука" у структурі власності каналу, про давнє партнерство Суркіса з Коломойським і т.д ... Ми повинні розуміти, що "милі сваряться — тільки тішаться", причому за наш з вами рахунок. Слід побудувати такі відносини, щоб журналісти і всі громадяни отримали право на об'єктивну інформацію".

"У світі медіа правлять і будуть правити три фактори: зв'язки, гроші й заступництво"

Телеведучий, медіаексперт Сергій Дойко, оцінюючи ситуацію на українському медіаринку, привів досить яскравий приклад з реального життя.

"Трохи жорсткувато прозвучить, але таке дійсно було при мені особисто — років 17 або 18 тому. Тоді одне ЗМІ планувало отримати додаткові ліцензії на мовлення в регіонах країни. Воно мало для цього всі можливості, потенціал і амбіції керівників. Але, з огляду на те, що в житті могло бути всяке, і добре розуміючи, що хтось із конкурентів може перебити таку перспективу, один з керівників цього ЗМІ так прямо і висловився: якщо не дадуть ліцензій на мовлення, то, мовляв, і ртуть може в коридорах тих, хто їх не видав, ненавмисно розлитися", — розповідає Сергій Дойко.

За його словами, в світі медіа правлять і будуть правити три фактори: зв'язки, гроші й заступництво.

"Це моя точка зору, якою б дискусійною вона не була, — підкреслює Сергій Дойко. — Звичайно ж, хтось повинен робити якісні програми, вдало верстати випуски новин, бути почерками, особами або голосами ЗМІ. Адже саме особи — персони, особистості, їх манери, стиль, ексклюзивність — і народжують унікальність того чи іншого ЗМІ. Але! "Дівчину танцює" далеко не завжди той, хто добре танцює. Нерідко це — той, хто запросив цього гарного "танцюриста" на вечірку. І від якості "паркету", привабливості "музики", кількості "оплесків" і висоти "сцени", як не крути, залежить якщо не все, то дуже багато чого".

Нагадаємо, в АРМА заперечують, що змінювали вимоги конкурсу на управління активами УМХ.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини