Чи має платити 325-мільйонні штрафи "Нова пошта" - в Мінекономіки висловили свою позицію

Міністерство економіки вирішило, що такі штрафування "Нової пошти" - не відповідають завданим збиткам

Сьогодні, 9 липня, в Міністерстві економіки України висловили свою позицію з приводу застосування 325-мільйонних штрафів до ТОВ "Нова пошта".

"Застосування максимальних санкцій порушує вимоги Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", а саме принцип пропорційності порушення і покарання. Міністерство засуджує такий підхід до розрахунку штрафів, оскільки він є суб’єктивним та вважає його неприпустимим. Зазначена ситуація буде ретельно вивчена та проведена службова перевірка", - зазначили у Міністерстві, висловивши впевненість, що захист прав споживачів має бути, але і штраф повинен бути пропорційним порушенню.

Як зазначили у прес-центрі Мінекономіки, її керівництво вважає, що такі величезні штрафи не сприятимуть розвитку приватного бізнесу в нашій країні та знизять її інвестиційну привабливість. При цьому у Міністерстві вже анонсували завершення розробки проекту закону, який передбачає встановлення фіксованої суми штрафів в подібних ситуаціях з метою "усунення суб’єктивної складової" при призначенні розміру штрафів.

Нагадаємо, що нещодавно в Харкові, ображений споживач, в якого була пошкоджена посилка з заявленою вартісною сумою у 500 гривень звернувся до державних регулюючих органів. Також скарга надійшла в цьому році й від іншого споживача щодо ймовірного обрахування у відділенні № 3 ТОВ "Нова пошта" у місті Чугуєві. За результатами перевірок, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області було винесено постанови про накладення стягнень на "Нову пошту" на суму 151 млн грн, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції підприємства за лютий 2021 року, та 174 млн грн, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції суб'єкта господарювання за березень поточного року. Це були максимально можливі згідно з українським законодавством штрафи, адже створення перешкод службовим особам Держпродспоживслужби у проведенні перевірки правил торговельного та інших видів обслуговування передбачає покарання у розмірі від 1% до 10% вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць.

ТОВ "Нова пошта" з такими штрафами не погодилася, мотивуючи це тим, що вони були накладені на весь обсяг реалізованої продукції усього підприємства, а не окремого структурного підрозділу, де відбулися інциденти, а складання актів перевірки відбувалися начебто з порушеннями та звернулося в суд, оскаржуючи рішення Держпродспоживслужби.

"Коментарі" нещодавно писали про те, що "Нова пошта" підвищила тарифи на поштові перевезення.