Рубрики
МЕНЮ
Виталий Войчук
Перехід АТ "Укрзалізниця" на практику укладення довгострокових договорів із постачальниками товарів і послуг дозволить державній залізниці виставляти їм свої умови. Таку думку висловив Олексій Іжак, директор Центру аналізу та прогнозування, передає ЦТС.
"Якщо УЗ укладає довгостроковий контракт з постачальником того чи іншого товару, то це не значить автоматичну покупку всього законтрактованого обсягу. По суті, це можна назвати меморандумом про наміри або рамковим договором, які, в свою чергу, регулюються допугодами", — зазначив він.
Експерт нагадав, що в 2019 році "Укрзалізниця", уклавши контракт із Крюківським вагонобудівним заводом на поставку п'яти дизель-поїздів, просто відмовилася викуповувати продукцію.
"Свою позицію залізничники мотивували тим, що у них немає коштів на купівлю поїздів у цей момент. Тобто, таким чином, УЗ може гнучко підходити до закупівель будь-яких товарів і замовляти їх при виникненні потреби", — пояснив Іжак.
Крім того, за його словами, "довгий контракт" разом з додатковими угодами дозволять "Укрзалізниці" управляти ціною закупівлі. Іжак навів приклад, як у травні цього року УЗ закупила 6 тис. т дизельного палива за рамковою угодою, яку було укладено в квітні, заощадивши понад 9 млн грн.
"Як це працює? Закупівельники перед відвантаженням виходять на постачальників "пального" і виторговують ціну нижче середньоринкової", — говорить директор Центру аналізу та прогнозування.
Іжак зазначив, що подібна практика довгострокових договорів є нормою для всіх європейських залізниць. Тому, за його словами, така бюрократична махіна, як "Укрзалізниця", переходить на прозорі та світові стандарти корпоративного управління.
Раніше стало відомо, чи може укладення довгострокових контрактів із постачальниками допомогти економити "Укрзалізниці".Новини