Кількість скарг до бізнес-омбудсмена у 2021 році збільшилася: хто звертається частіше
Минулого року скарги написали понад 2 тисячі громадян
У 2021 році до бізнес-омбудсмена надійшло 2182 скарги від громадян України. Про це в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна" сказав бізнес-омбудсмен Роман Ващук.
Найбільша кількість скарг минулого року надійшла щодо податкових питань - 62% від загальної кількості. Набагато менше українці скаржилися на дії правоохоронних органів - 14%, державних регуляторів - 6%, місцевого самоврядування - 4%, митниці - 3%.
Цікавий розподіл і самих скаржників. Майже чверть, а саме 23% із них - це підприємства гуртової торгівлі. Ще 17% скарг надійшло від підприємств - представників сільського господарства та гірничодобувної промисловості, 11% - виробничі компанії, а також по 9% - ФОП і підприємства у сфері будівництва та нерухомості.
Також Роман Ващук припускає зростання скарг від фізосіб-підприємців (ФОП) у результаті впровадження з 1 січня вимоги використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) та підтримує ідею перехідного періоду для налагодження механізмів роботи.
Водночас Роман Ващук зазначив, що ідея фіскалізації є цілком обґрунтованою, оскільки на ринку нерідко зустрічаються приклади продажу нелегально або напівлегально ввезеного до України товару.
Бізнес-омбудсмен Роман Ващук додав, що 74% скаржників - це малі підприємства, тоді як на великий бізнес минулого року припадало відповідно 26% скарг.
Раніше портал "Коментарі" писав, що народні обранці можуть до 1 лютого відкласти штрафи для фізичних осіб-підприємців, які так і не придбали касові апарати, як того вимагає законодавство. Відповідні зміни до законодавства пропонує голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев.