Головна Новини Бізнес інфраструктура Вагонобудівники України запевняють, що термін експлуатації вагонів слід скоротити
commentss НОВИНИ Всі новини

Вагонобудівники України запевняють, що термін експлуатації вагонів слід скоротити

Очікується, що це дозволить завантажити потужності вітчизняних вагонобудівних заводів

17 травня 2021, 14:12
Поділіться публікацією:

Ухвалення наказу про скорочення терміну експлуатації вантажних вагонів дозволить завантажити потужності українських вагонобудівних заводів, які переживають зараз істотний спад виробництва. Про таку думку профільних компаній "Дніпровагонмаш" і Aurum Group повідомляє "Центр транспортних стратегій".

Вагонобудівники України запевняють, що термін експлуатації вагонів слід скоротити

В Україні слід скоротити термін експлуатації залізничних вагонів. Фото: ЦТС

"Ухвалення Наказу дозволить запустити процес списання вагонів і завантажити потужності вітчизняних вагонобудівників. За нашими оцінками, протягом 5 років потрібно буде списати близько 35-40 тис. вагонів", — відзначили у "Дніпровагонмаші".

"Випуск одного вагона за 1,2 млн грн формує до 4 млн грн додаткового ВВП. В умовах профіциту вагонного парку в Україні, сформованого надлишком морально і фізично застарілих вагонів, списання таких вагонів, згідно із Наказом МІУ, зможе стимулювати попит і випуск нових вагонів вітчизняними підприємствами", — кажуть у свою чергу в компанії Aurum Group.

Наказ вводить механізм заборони експлуатації вантажних вагонів і стверджує граничні терміни їх служби: для напіввагона — 33 роки, для зерновоза — 39 років. Також запроваджується обов'язкова оцінка залишкового ресурсу вагонів після закінчення призначеного терміну служби перед кожним плановим ремонтом, шляхом виконання продовження терміну служби не більше, ніж на три роки.

У самій "Укрзалізниці" зазначають, що при реалізації нинішньої версії наказу найбільше постраждає УЗ. Із 2021 до 2025 рр. мають бути списані 17,9 тис. напіввагонів і 8,9 тис. зерновозів компанії. При цьому частка УЗ у загальній кількості вагонів, які повинні бути списані, становить 98,7% для зерновозів і 69,1% для піввагонів.

"Закрити потреби в оновленні тільки власними ресурсами у компанії не вийде, тому левова частка замовлень піде на вагонобудівні заводи... Це дуже масштабний проект з точки зору технологій і інвестицій. І вітчизняні виробники готові його реалізовувати. Однак, забезпечення вагонами УЗ не може бути реалізовано лише за рахунок її фінансових можливостей", — цитують ЦТС генерального директора Федерації роботодавців України Руслана Іллічова.

Чиновник також додає, що одним із механізмів підтримки УЗ тут могло б бути виділення коштів з держбюджету на покупку вантажних вагонів за аналогією з тим, як у 2021 році вперше виділяється бюджетне фінансування на закупівлю пасажирських вагонів.

Нагадаємо, що Федерація роботодавців транспорту України закликала МІУ доопрацювати проект наказу "Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті". У ФРТУ пропонують передбачити, щоб продовження терміну служби вантажних вагонів в межах граничних строків служби вагонів було можливо виключно після капітального ремонту, проведеного вагонобудівним або вагоноремонтним підприємством, і терміном до 5 років.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини