Рубрики
МЕНЮ
Slava Kot
Попри період нестабільності, ринок доставки їжі в Україні за останні 2 роки не тільки не припинив існування, але й відновився та почав динамічно розвиватися. Наразі, на ринку доставки їжі можна виділити 2 великих спеціалізованих сервіси: Glovo та Bolt Food, а також службу доставки продуктів від ритейлера Сільпо — Loko та службу доставки продуктів Zakaz.ua.
Кур'єр служби доставки їжі. Фото з відкритих джерел
Заснована в Барселоні 2015 року Оскаром П'єром та Сашею Мішо, компанія Glovo продовжує розвиватися та надавати високоякісні послуги доставки їжі по всій Україні. За даними звіту за третій квартал 2022 року, Україна стала третім найбільшим ринком для Glovo, після того як німецький гігант Delivery Hero придбав компанію за $2,6 млрд, прискоривши її експансію.
За словами генеральної директорки Glovo в Україні Марини Павлюк, протягом 2020 -2021 років, Україна за середньою кількістю замовлень їжі на рік на одного споживача не поступалася таким країнам як Іспанія, Франція та Великобританія.
Наразі Glovo працює у 38 локаціях, зосереджуючись на нових невеликих містах на заході України, таких як Калуш, Коломия та Мукачево. Частка ринку Glovo значно перевищує 50%, що свідчить про її значний вплив та популярність серед користувачів.
Розвиток служби доставки їжі Glovo в Україні був помітним під час війни, коли іспанська компанія Glovo стала домінувати на українському ринку доставки їжі. У 2023 році Glovo відзначила зростання кількості партнерів на 29%, з особливим акцентом на підтримку малого та середнього бізнесу, який становить 68% від усіх партнерів. Минулого року українці зробили на 73% більше замовлень з ресторанів, супермаркетів та непродовольчих магазинів порівняно з попереднім роком.
Зарплата кур'єрів Glovo за останні 2 роки практично подвоїлася, що свідчить про зростання популярності послуг компанії. Проте вартість послуг залишилася стабільною: у великих містах ціна за доставку їжі коливається в межах 30-60 грн, а в менших — 20-50 грн.
Наразі на платформі зареєстровано понад 50 000 кур'єрів, середній місячний дохід київського співробітника Glovo становить 25 000-30 000 грн при 8 — годинній роботі на день. Рік тому ці цифри були нижчими, але компанія збільшила бонусну ставку для компенсації інфляції.
Щодо попиту на продукти у додатку Glovo, овочі та фрукти залишаються на першому місці. Алкоголь та молочні продукти трохи випередили солодощі та солодкі напої, а вода, м'ясні вироби, господарчі товари та солоні снеки закривають десятку популярних товарів, як і до 24 лютого 2022 року.
Сервіс доставки їжі Bolt Food є одним із двох головних гравців на ринку доставки їжі в Україні після банкрутства компанії Rocket, хоч і поступається іспанському Glovo за географією та кількістю партнерів. Bolt Food почав працювати в Україні з жовтня 2020 року і наразі охоплює такі міста як Київ, Дніпро, Харків, Львів, Одесу та Вінницю.
У 2023 році обсяг замовлень Bolt Food збільшився на 50% порівняно із січнем 2022 року завдяки зростанню числа партнерів до більш ніж 3000 ресторанів. Компанія підключає близько 200 нових закладів щомісяця.
Як розповів регіональний менеджер сервісу Іван Гринчук, McDonald's, американський ресторан фастфуду, генерує значну частину замовлень сервісу у Києві: 20-30% від загального числа замовлень на день. Доставка McDonald's через Bolt Food займає в середньому 20 хвилин.
Вартість доставки замовлення у сервісі розраховується індивідуально та залежить від відстані до клієнта та конкретного ресторану, в середньому вона складає 30-60 гривень.
У Дніпрі кур'єри Bolt Food заробляють в середньому 81 грн за одну доставку їжі на відстані 3 км в обідній час. Середній заробіток кур'єра Bolt Food варіюється від 15 000 до 30 000 грн при роботі по 12 годин без вихідних.
У 2023 році замовлення з ресторанів виросли на 70%, зокрема страви національної української кухні були замовлені на 40% більше ніж у попередньому році, серед них такі популярні страви як борщ, млинці, вареники, солянка, котлета по-київськи та сирники. Помітно зросла популярність страв з морепродуктами на 62% та випічки на 44%. Замовлення у форматі "Заберу сам" зросли на 25%, а доставка з супермаркетів зросли на 84%.
Замовлення з непродуктових магазинів зросли у 2023 році на 91%, з великим попитом на зоотовари, електротовари та косметику. Найпопулярнішими товарами стали корм для тварин, коректори для брів та батарейки.
Служба швидкої доставки Loko, запущена однією з найбільших продуктових мереж в Україні "Сільпо" в червні 2022 року, стала доступною в декількох районах Києва у червні 2022 року і пізніше охопила все місто.
Наразі, компанія Loko активно розвивається та вже працює у 60 населених пунктах по всій країні, забезпечуючи доставку там, де працюють супермаркети "Сільпо". Деякі міста на заході України мають можливість отримати доставку у форматі далекого радіусу — до 50 км від магазину.
Асортимент Loko охоплює 2500 позицій, включно з готовими стравами із "Сільпо" і пропозиціями від 250 ресторанів-партнерів. Служба використовує близько 500 кур'єрів, які комбінують замовлення з супермаркету і ресторанів в одну доставку.
Однією з ключових переваг Loko є швидка доставка, середній час якої становить 22 хвилини. Вартість доставки складає 49 гривень, але при замовленні від 200 гривень послуга виконується безкоштовно.
За словами директора з операційної діяльності e-commerce в Сільпо Надії Тарабанової, у 2023-му Loko став одним з лідерів у сегменті ультрашвидкої доставки в Україні, а в середині e-commerce напрямку Сільпо виконує майже половину від всіх замовлень у Києві
Середній чек замовлення в Loko становить 450 гривень. Loko Сільпо успішно поєднує в собі зручність замовлення продуктів і страв з різних закладів, забезпечуючи клієнтам високий рівень сервісу та оперативну доставку за доступними цінами.
Період великої війни призвів до зростання попиту на соціальні товари, зокрема крупи та бакалію — продукти тривалого збереження, а потім — свіжу продукцію. За останні часи, середній чек покупок фактично повернувся до попереднього рівня перед війною, хоча точної суми компанія не називає.
Служба доставки їжі Zakaz.ua активно розвивається, відновивши доставку у 13 з 15 великих міст, включаючи Київ, Миколаїв, Рівне, Одесу, Харків, Чернівці, Дніпро, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Полтаву, Житомир, Вінницю та Львів. Також доступна можливість замовлення продуктів тривалого зберігання в інші міста та села через "Нову пошту".
Як зазначив керівник Zakaz.ua Андрій Курський, середній чек у сервісі серед В2С-клієнтів у 2023 році зріс приблизно на 34%, до 2255 грн, проти 1681 грн у 2022 році.
Послуга Zakaz.ua коштує від 59 до 69 грн залежно від міста. До війни доставка замовлення вагою до 40 кг коштувала 59 грн, але з травня 2022 року ціна зросла на 10 грн.
У сервісу від початку повномасштабної війни змінився асортимент товарів, які доставляються. Деякі товари певних торгових марок були вилучені з полиць.
Враховуючи світові тенденції до діджиталізації послуг та великий потенціал ринку в Україні, у вітчизняних компаній, що займаються доставкою їжі, зберігаються гарні перспективи для розвитку у найближчі роки.
Новини