Рубрики
МЕНЮ
Татьяна Веремеева
Купівля подарунків та інших товарів напередодні Нового року в нинішньому 2020 році буде незвичайною. Людям, які звикли гуляти напередодні свят по вишукано оздобленим торговим центрам в пошуках необхідних товарів доведеться змінити свої переваги — зараз пріоритетом є максимальне обмеження контактів. Про це йдеться в статті Forbes.
У поточному році передноворічний період буде дивним і незвичним не тільки для покупців, але і для бізнесу. Багато магазинів уже перейшли в онлайн і найближчим часом ця тенденція буде тільки підсилюватися. Тепер від співробітників магазинів залежить ще більше, адже переконати в необхідності покупки та допомогти людині підібрати товар доведеться іноді не бачачи її.
Принципи роботи значно змінилися, починаючи з березня. Тепер люди не ходять безцільно з одного магазину до іншого, щоб купити те, що сподобається. Зараз все частіше доводиться заздалегідь визначитися з тим, що тобі необхідно і намагатися не затримувати людей, які чекають своєї черги, щоб потрапити в магазин.
Ще рік тому можна було безцільно блукати по торговому центру всією сім'єю, перекусити на фуд-корті. Зараз в торгових центрах по всьому світу часто закриті фуд-корти і дитячі ігрові майданчики.
Зараз в магазини люди все частіше заходять, щоб забрати заздалегідь замовлені товари. Багато споживачів будуть шукати товари, читати відгуки і навіть вибирати і купувати щось онлайн.
Навіть походи в магазин тепер будуть зовсім іншими — тепер люди будуть ходити в магазини більш усвідомлено, з чітким розумінням, що їм потрібно, вони не будуть витрачати час на пошуки потрібної позиції в багатьох магазинах. Деякі будуть заздалегідь бронювати товари і домовлятися про те, щоб прийти подивитися конкретну продукцію.
А головне, людям у всьому світі тепер обов'язково доведеться відвідувати магазини в захисних масках.
Протягом десятиліть роздрібні торговці переходили від чисто транзакційних відносин до побудови емоційних зв'язків. 2020 рік може прискорити цей процес.
Багато з нас не зможуть насолодитися святковим сезоном з друзями і сім'єю. У той же час можна буде порадувати рідних і близьких подарунком, який ви йому відправите кур'єром або поштою. При цьому, вам навіть не обов'язково потрібно буде особисто йти на пошту — магазини зроблять все самі.
Незважаючи на те, що через пандемію "Чорна п'ятниця" і інші передсвяткові розпродажі у всьому світі виявилися під загрозою. Магазини очікують, що покупці все ж будуть, просто в цьому році їх стане набагато менше. В Україні, наприклад, свої корективи внесла і карантин вихідного дня, через якого більшість магазинів будуть закриті у вихідні в найближчі кілька тижнів. У вихідні люди не зможуть відправитися в звичні стаціонарні магазини, тому що вони будуть закриті, а в будні — тому що багато на роботі.
Але співробітникам магазинів в цей період в будь-якому випадку доведеться максимально викладатися на роботі і намагатися розрядити напружену обстановку і якось підняти настрій людям, більшість з яких вигоріли за час пандемії.
У свою чергу онлайн торгові майданчики змушені будуть боротися за клієнта. Тепер вирішальними стануть оперативність і точність відповіді. Покупці стають більш вимогливими в мережі і хочуть отримати від продавця в мережі максимально інформації про те, що вирішив придбати. Оперативні відповіді також допомагають клієнту відчувати себе потрібним і перебувати в суспільстві, незважаючи на те, що фізично доводиться залишатися вдома.
У той же час, співробітники будуть відчувати більший стрес, ніж в попередні роки. Протягом всього сезону може бути менше руху, але напружені періоди будуть більш концентрованими, і все стане більш жвавим, як тільки буде закінчуватися час для доставки товарів. Напружені клієнти можуть приходити в магазин, щоб швидко отримати своє замовлення і саме тоді можуть виникнути проблеми з дистанцированием.
Щоб залишатися на плаву, експерти рекомендують рітейлерам дотримуватися кількох правил.
У всьому світі, в кожній країні і в кожному регіоні окремо в найближчі кілька місяців ситуація навколо пандемії коронавируса буде постійно змінюватися. Споживачі можуть звертатися до продавців з новими проханнями та вимогами, деякі з яких можуть бути звичайними і ставити в ступор продавців. День у день вони повинні знати, що вони повинні і не повинні робити в магазині і ділитися інструкціями з клієнтами.
Масковий режим — болюча тема для рітейлерів, адже іноді буває дуже складно довести клієнтові, що масковий режим є обов'язковим. Але вся відповідальність не повинна лягати на плечі продавця. Власникам магазинів необхідно поставити чіткі умови перед відвідувачами, які в свою чергу повинні зрозуміти, що якщо хочуть, щоб з обслужили, необхідно дотримуватися всіх правил. Це може і не вирішить проблему повністю, але має зняти деяку спеку з персоналу.
Навіть якщо до свят залишилося кілька тижнів, більшість людей все одно будуть поспішати відвідати магазини. Така реальність шопінгу в 2020 році. За кілька тижнів до свят відправте якомога більше співробітників на роботу, адже люди, як і раніше, будуть приходити в останній момент і вимагати терміновості від персоналу.
Найчастіше люди, які замовляють товари онлайн, не прагнутимуть поговорити — вони заберуть свої товари і відправляться далі у своїх справах. Але навряд чи з магазинів підуть усі відвідувачі, для яких важливе спілкування і які вважають за краще, що б їм все від "а" до "я" розповіли про товар. Саме в цей момент важливо, щоб співробітник міг знайти вірний підхід до покупця і відразу запропонував необхідний товар.
Покупців часто дратує момент, коли співробітники не можуть знайти потрібну позицію. В цьому році до подразнення покупців додатися ще й небезпека. Скупчення людей в очікуванні поки продавець знайде те, що вам потрібно, навряд чи сприятиме зупинці пандемії.
Це завжди дратує, коли від одного співробітника до іншого відскакують в пошуках відповіді на питання, чи є продукт на складі. В цьому році це буде особливо дратівливо — навіть потенційно небезпечно. Більш ніж будь-коли раніше, переконайтеся, що кожен співробітник може впевнено направляти клієнтів в потрібне місце або відповідати на їхні запитання про продукт самостійно.
У 2020 році на другий план пішли практично всі принципи, яким раніше йшли і продавці, і покупці. Споживачі все частіше вчаться знаходити товари в інтернеті і самостійно розбиратися в його необхідності.
Якщо ви зможете підготувати своїх співробітників до цього унікального святкового сезону, ви не тільки підвищите моральний дух і продуктивність праці. Ви будете краще розташовані, щоб забезпечити переосмислений досвід святкових покупок і вийти з 2020 роки як бренд, прославлений гнучкістю, чуйністю і позитивним досвідом співробітників.
Нагадаємо, ведучий капітал-шоу "Поле чудес" Леонід Якубович назвав найдорожчий подарунок в історії програми.
Новини