Головна Статті Бізнес економіка Пільгові тарифи для "Олсідз" від ОПЗ: багаторічний контракт на сумнівних умовах
commentss Cтатті Всі новини

Пільгові тарифи для "Олсідз" від ОПЗ: багаторічний контракт на сумнівних умовах

Багаторічний договір "Олсідз" з Одеським припортовим заводом: умови, деталі

21 червня 2024, 17:30
Поділіться публікацією:

Будь-які обмеження створюють основу для маніпуляцій. За будь-яких обмежень виникають непрозорі схеми заробітку, які можуть стати приводом для суспільного скандалу. Один із таких випадків — це ситуація, що склалася між ТОВ "Олсідз Блек Сі" (Allseeds black sea) та Одеським припортовим заводом.

Пільгові тарифи для "Олсідз" від ОПЗ:  багаторічний контракт на сумнівних умовах

Пільгові тарифи для "Олсідз" від Одеського припортового заводу

Через втрату портів Миколаєва та Маріуполя Одеський припортовий завод, наразі, є основним перевальним пунктом експорту української рослинної олії, хоча в адміністрації ОПЗ заявляють, що у воєнний час завод заробляє лише перевалкою зерна. У будь-якому разі, додаткові замовлення для державного підприємства – взагалі неабиякий бонус під час війни.Тим паче коли ситуація із безпекою мореплавства щодня може кардинально змінитисяа морський експорт — ключове джерело надходжень валютної виручки в країну. Але, як завжди, є “але”. 

Мова йде про ціноутворення та формування диференційованих тарифів на послуги державного підприємства для окремих клієнтів. Так, наприклад, для ТОВ “Олсідз Блек Сі” встановлені надзвичайно лояльні тарифи на перевалку продукції — 49 центів за тонну. Тоді як із вантажовласників "Олсідз" бере щонайменше 15 доларів за тонну. При цьому, безпосередньо державне підприємство отримує менше долара для фінансування операційної діяльності зараз, у чи не найкризовіший період роботи.


Навряд чи компанія Allseeds black sea змогла б домовитися про такі суттєві пільги без лояльного відношення зі сторони розпорядника державного майна Адміністрації морських портів України, а, можливо, й Фонду держмайна України, який, де-юре, керує діяльністю ОПЗ.

Окрім того, як стало відомо нашому виданню, наразі ведуться переговори про заключення довгострокового контракту між ОПЗ та "Олсідз" за озвученими пільговими тарифами. Невідомо, скільки триватиме війна та економічна криза, але керівництво державної компанії чомусь готове закріпити ціну на багато років вперед.

Що відомо про компанію “Олсідз Блек Сі”

Allseeds black sea була заснована ще у 90-х минулого століття і менше, ніж на 20 років перетворилася на найбільшого трейдера рослинної олії в Україні. Здавалось би, за такого статусу компанія має турбуватися про свою репутацію. Натомість, ще в 2019-му році компанія фігурувала у кримінальній справі про ухилення від сплати податків

В 2020 році "Олсідз" потрапила у неприємну історію зі спробою вивезення соняшникової олії, яка їй не належала, з терміналом UPSS в Миколаївській області. Цьому передували три обшуки на терміналі, під час яких правоохоронці виявили більше ніж три тисячі тонн соняшникової олії. в UPSS відкрито заявили, що це неприкрита спроба рейдерства за участю правоохоронців, а її причина банально полягає у тому, що "Олсідз" не вистачає власної продукції для перевалки.

У тому ж 2020 році "Олсідз Блек Сі" фігурувала у списку українських компаній, які здійснювали експортні операції через швейцарських посередників і таким чином могли уникати в Україні сплати податку на прибуток. Загалом, того року від таких операцій бюджет України недоотримав 1,2 мільярда доларів, а компанії, які займалися такою діяльністю, ще й отримали відшкодування ПДВ від України.

Новий скандал за участі ТОВ "Олсідз Блек Сі"

У 2024 у ЗМІ з’явилася інформація, що найбільший трейдер рослинної олії намагається направляти свій транспорт до причалу №1 по дорозі, яка знаходиться у санітарно-захисній зоні та використовується Одеським припортовим заводом для евакуації працівників. Згідно з законодавчими нормами щодо майна у державній власності, його можуть використовувати виключно державні підприємства. Як зазначає керівництво ОПЗ, “Олсідз Блек Сі" не надала необхідний пакет документів, а виданий компанії спеціальний дозвіл не має законної сили, хоча за повідомленнями генерального директора компанії Євгенія Охрименка Олсідз Блек Сі раніше відвантажувала продукцію з причалу №1 і питань щодо "законності документів" в адміністрації ОПЗ не виникало.

Для ОПЗ вже багато років триває чорна смуга, його потужності не оновлюються, а інвестиційна привабливість нивелюється заради отримання "сірих" прибутків. Тим не менш, завод залишається стратегічним підприємством у державній власності і його ефективна, безперебійна та безпечна робота має бути завданням органів економічного захисту.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини