Рубрики
МЕНЮ
Гурген Григорян
Коронакриза боляче вдарила по багатьох галузях економіки, в тому числі й по авіаперевізниках, кожен з яких виживає, як може. Деякі вибирають найкоротший шлях: нажитися за рахунок своїх основних роботодавців — пасажирів. Як протистояти свавіллю авіакомпанії, розбиралися "Коментарі".
Авіаперевізники обманюють пасажирів. Фото із відкритих джерел
Бувалі мандрівники радять: перш ніж купувати квитки, почитайте відгуки про перевізників на порталі "Перший незалежний сайт відгуків України". Тут в кращих традиціях Остапа Бендера перераховані 400 порівняно чесних способів відбирання грошей у пасажирів. Це і плата за посадковий талон на стійці реєстрації, і доплати за ручну поклажу та пакет з Д'юті Фрі, і додатково встановлені місця в аварійному проході, і переноси рейсів з вечора на ранок, а з ранку — на вечір. Але, звичайно, найпоширеніша схема в період практично закритого неба — це скасування рейсу без повернення грошей, не кажучи вже про будь-яку компенсацію за моральну шкоду.
Не можна сказати, що перевізники взагалі не реагують на скарги. Особливо настирливим пасажирам в авіакомпаніях повідомляють, що діють відповідно до "Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу", але при цьому поводяться з цими правилами дуже повільно. Наприклад, у розділі XVIII "Повернення грошей" "Правил" чітко сказано, що повернення коштів авіаперевізник повинен здійснити в день розірвання договору про повітряне перевезення. Але юристи авіакомпаній не дарма їдять свій хліб. Вони придумали називати вимоги про повернення грошей "претензіями", які відповідно до тих же "Правилами" можна розглядати протягом 90 днів.
Варто зазначити, що Державіаслужба знає, чим займаються авіакомпанії. Так, перший заступник голови відомства Сергій Коршук у відповідь на конкретну скаргу пасажира на авіакомпанію SkyUp докладно процитував майже всі пункти вищезазначеної глави XVIII. В тому числі й пункт 5, згідно з яким гроші за невикористаний квиток повинні бути повернуті в той же день, коли пасажир цього зажадав. Здавалося б, правда — на боці пасажира, але ні. Далі Коршук суперечить сам собі й цитує той пункт, де сказано, що авіаперевізник може розглядати претензію до трьох місяців.
У своїй відповіді на запит нардепа Макса Бужанського з цього ж питання чиновник додав, що "порушень в діях SkyUp не виявлено".
До речі, вивчивши "Правила" вздовж і впоперек, пункту про "завірені копії паспортів пасажирів, зазначених при бронюванні" знайти не вдалося. У зв'язку з цим виникають думки про те, що сам пан Коршук "Правила", розроблені його ж відомством, читав хіба що по діагоналі.
Існує думка, що від подібних ситуацій пасажира може захистити співпрацю з турфірмою. Мовляв, досить купити квитки через туроператора і все розбірки з перевізником — це його проблеми. На жаль, це не так.
Словом, все як завжди: порятунок потопаючих — справа рук самих потопаючих. Але що ж можна зробити?
Для початку, зрадити ситуацію максимальному розголосу: писати скарги в усі можливі інстанції й пости в соцмережах. Практика показує, що саме на пости з безліччю лайків і коментарів авіакомпанії, так само як і інші постачальники послуг, реагують найактивніше, адже антиреклама нікому не потрібна.
Ще краще, особливо, якщо відчуваєте прилив сил, звертатися в суд.
Новини