Головна Статті Бізнес держсектор Корупція в аеропорту «Бориспіль»: яке відношення до справи має глава Митної служби Павло Рябікін
commentss Cтатті Всі новини

Корупція в аеропорту «Бориспіль»: яке відношення до справи має глава Митної служби Павло Рябікін

Блокування роботи нового керівника аеропорту «Бориспіль» пов'язують з колишнім керівництвом підприємства

5 липня 2021, 19:05 comments2221
Поділіться публікацією:

У Наглядовій раді аеропорту "Бориспіль" побоюються, що глава Державної митної служби та колишній генеральний директор підприємства Павло Рябікін може бути причетний до спроб заблокувати ініціативи нового керівника підприємства Олексія Дубревська. Джерела в Наглядовій раді вважають, що таким чином Рябікін може намагатися зберегти вплив на ряд корупційних схем в головному аеропорту країни.

Корупція в аеропорту «Бориспіль»: яке відношення до справи має глава Митної служби Павло Рябікін

Яке відношення до скандалів у "Борисполі" має Павло Рябікін. Фото: Андрій Гудзенко/LIGA.net

Глава Митної служби Павло Рябікін близько місяця тому в інтерв'ю виданню "Бабель" розповів, що залишив посаду генерального директора аеропорту "Бориспіль" через те, що йому стало нудно. Він заявляв, що на тлі пандемії коронавірусу пасажиропотоки скоротилися в кілька разів, а інфраструктурні проекти довелося заморозити.

Правда, подібні заяви Павла Рябікіна викликають сумніви. Так, до відходу з посади керівника "Борисполя" його ім'я фігурувало в декількох корупційних скандалах. Перший стосується здачі в оренду приміщень аеропорту за заниженими цінами. Тоді НАБУ і САП повідомляли, що схема працювала мінімум з 2014 по 2019 роки, загальний обсяг збитків, завдана держпідприємству, а значить і платникам податків України через змову керівництва аеропорту з підприємцями, оцінюється в 16,5 млн грн.

Ще про один корупційний скандал вітчизняні ЗМІ повідомили, коли СБУ виявила розкрадання на суму понад 37 млн грн під час будівництва паркінгу, що також відбувалося в той період, коли аеропорт очолював Рябікін. Нібито змовившись з підрядниками, керівництво аеропорту тоді заявляло завищені обсяги робіт, а "зайві" гроші переводилися в готівку через мережу фірм-одноденок.

Після відходу з посади керівника аеропорту "Бориспіль", Рябікін зайняв крісло керівника Митної служби. Коли це сталося, вітчизняні ЗМІ писали, що посаду він міг отримати як з подачі оточення п'ятого президента України Петра Порошенка, так і групи Фірташа-Льовочкіка (українські олігархи Дмитро Фірташ і Сергій Льовочкін).

Крім того, ім'я Павла Рябікіна фігурувало і в скандалах, пов'язаних з незаконною забудовою заповідного острову і реконструкцією історичної будівлі в центрі Києва. Також ЗМІ повідомляли про проблеми з декларацією, сумнівні зв'язках, звинувачення в "кришуванні" мережі "МАФів" в столиці. Коли Рябікін працював заступником міністра транспорту і зв'язку України, йому приписували участь у низці корупційних схем. Наприклад, в контролі за видобутком піску в Євпаторії, а також організації протиправного бізнесу в Миколаївському порту, а також у прихованій приватизації Херсонського порту в інтересах структур Вадима Новинського.

Схеми в аеропорту "Бориспіль"

В оточенні самого Рябікіна стверджували, що в "Борисполі" він реалізував максимум своїх бізнес-схем і коли восени 2020 року йому довелося перейти на роботу в Митну службу, він продовжив їх реалізовувати.

Поки обов'язки гендиректора тимчасово виконував нібито наближений до Рябікіна Олег Струк, заступник генерального директора з інженерно-технічного забезпечення та розвитку персоналу, питань про справність роботи схем не виникало, принаймні, про це ніхто не повідомляв.

Коли в Україні почали говорити про конкурс на посаду нового гендиректора "Борисполя", стали відбуватися не однозначні ситуації. Так, ще до призначення Олексія Дубревського новим генеральним директором "Борисполя" лідери профспілок підприємства неформально направляли сигнали наглядовій раді про небажання підтримувати новопризначеного керівника. Вони відзначали, що їм набагато комфортніше було працювати з попереднім начальником, який очолював МАП з 2017 року. А також, що нібито новий глава "Борисполя" почне ліквідувати корупційні схеми, які були збудовані попередником, їх частка теж буде втрачена. Ймовірно, мова йшла про схеми закупівель за завищеними цінами товарів, робіт і послуг на будівництві різних об'єктів на території аеропорту, здачі в оренду площ за заниженими цінами, "особливі домовленості" з окремими авіакомпаніями, схемах із заправкою авіапалива й інше.

У той же час джерела у Наглядовій раді говорили, що Олексій Дубревський нібито отримав повний карт-бланш від міністра інфраструктури Олександра Кубракова на ліквідацію цих та інших аналогічних схем. Чи вийшло щось з цього, поки не відомо

Хто впливає на аеропорт "Бориспіль"

Українські ЗМІ писали ще про одну версію того, чому Павло Рябікін може намагатися впливати на управління аеропортом "Бориспіль". Справа може бути в тому, що, незважаючи на формальне перевиконання планів, останні скандали на самій митниці, схоже, не надто захоплюватися уряд і безпосереднього начальника Рябікина — міністра фінансів Сергія Марченка. Крім того, засоби масової інформації вже писали про те, що зараз йдуть розмови про його заміну на людей Марченко.

Наприклад, одним з найбільш резонансних і негативно впливають на репутацію всього уряду і навіть Президента став повернення митників, яких усунули з посад в рамках "антиконтрабандних" рішень РНБО, на свої пости в повному складі. Дисциплінарні провадження по них закриті, вони все знову займаються своїми звичними справами на кордоні. Такі дії щодо рішення РНБО навряд чи пройшли без відома Рябікіна, але публічної відповіді не послідувало.

Після ряду неоднозначних кадрових призначень на регіональні митниці й навіть на пости середнього рівня важливості, ймовірно, і в Кабміні насторожено ставляться до Рябікіна. Адже замість підвищення доходів бюджету і спрощення життя підприємцям, ці кадри вибудовують свою структуру управління. Про її розміри може свідчити факт затримання простого начальника зміни одного з постів Волинської митниці з хабарем у 700 тис дол.

Масла у вогонь підливають періодичні заяви про "імітації реформ". Втім, це не викликає подиву, адже вони звучать чи не в кожному другому відомстві, яке піддають трансформації.

Судячи з усього, позиції Рябікіна в Митниці далеко не найміцніші. Можливо, амбіції колишнього керівника "Борисполя" дозволили б йому зайняти й більш високу посаду в уряді, але до його репутації виникають питання навіть у пересічних українців. Що стосується історії із заміною керівництва аеропорту, то історія залишається незакінченою і поки складно припустити, як вона буде розвиватися в найближчому майбутньому. Адже з одного боку є профспілки "Борисполя", які вже заявили про свою позицію, а з іншого — правоохоронці можуть досить жорстко відреагувати на те, що відбувається і минулу діяльність Павла Рябікіна.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення


Новини