Рубрики
МЕНЮ
Никита Синицин
Житлове і транспортне питання є болючими для багатьох столиць світу, і Київ не став винятком. Особливо актуальним для жителів столиці України стало питання парковок, порушень правил паркування і подальшої евакуації авто з оплатою послуг евакуатора і штрафної стоянки. Як влаштована система заробітку на евакуації "залізних коней" киян, розбиралися "Коментарі".
У столиці України катастрофічно не вистачає місць для паркування авто, число яких постійно зростає. Так, ще в січні влада нарахувала в столиці близько 390 тис. паркомісць, в числі яких близько 50 тис. паркомісць КП "Київтранспарксервіс", 14,5 тис. Місць на комерційних парковках, 24 тис. Безкоштовних паркомісць у магазинів і торгових центрів і порядку 300 тис. місць, де парковка не заборонена ПДД. Однак насправді кількість автомобілів в столиці обчислюється як мінімум 1 млн одиниць.
Проте влада Києва замість того, щоб збільшувати число парковок почала боротися з незаконним паркуванням репресивними методами, і треба сказати, в певному сенсі це рішення стало "успішним".
Уже в лютому заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА, начальник інспекції по паркування Дмитро Рахматуллін, похвалився виданню "Сегодня" про рекордне число авто, евакуйованих на штрафмайданчик. 19 лютого з вулиць столиці забрали 141 авто, замість звичайних 120-130.
Втім, ентузіазму чиновника власники евакуйованих авто явно не поділяли, адже їм доводилося звертатися в поліцію або Центр надання адміністративних послуг, оплачувати штрафи, отримувати дозвіл на повернення авто і оплачувати послуги евакуаторів і штрафстоянка. І все це в умовах традиційних черг.
Дмитро Рахматуллін пообіцяв для вирішення проблеми з чергами запустити в різних районах міста ще чотири "єдиних вікна", де можна буде оформити документи на видачу авто. Також чиновник "пригрозив" що після відкриття нової штрафного майданчика число евакуйованих авто може зрости вдвічі, а то й утричі.
Відзначимо, свою обіцянку в КМДА виконали і навіть у чомусь перевиконали. Зокрема, в серпні в столиці був запущений новий сервіс для подачі електронної заявки на повернення машини зі штрафмайданчика через додаток Kyiv Smart City. За словами директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Валентина Осипова це повинно було прискорити повернення авто приблизно на 25-30%.
Нововведення довелося дуже до речі, адже число евакуйованих авто влітку зросла майже до обіцяних Дмитром Рахматулина в лютому 300 авто на добу. У липні в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА відзвітували про евакуацію 5585 авто, а за липень-вересень на штрафмайданчик догодили 17 872 авто. Для порівняння, з 2 липня по 18 жовтня 2019 року було евакуйовано 960 авто.
За підрахунками ЗМІ вартість евакуації 1 авто становить близько 2 тис. грн, тобто загальна сума, зароблена на цих авто, повинна складати близько 36 млн грн., однак в столичний бюджет за 3 квартал 2020 року надійшли тільки 5 млн грн., та й ті лише за порушення правил парковки.
Згідно з вітчизняним законодавством для здійснення діяльності по евакуації авто киян необхідно укласти договір з Департаментом транспортної інфраструктури КМДА на надання послуг з евакуації авто . Всього таких в столиці налічується 8, два з яких комунальні — КП "Київтранспарксервіс" і КП "Центр організації дорожнього руху", а решта 6 — приватні фірми, серед яких:
— ТОВ "Паркінг України", договір укладено в січні 2020 року;
- ТОВ "Евакуатор сервіс", договір укладено в листопаді 2019 роки;
- ТОВ "Експедиція 777", договір укладено в січні 2020 року;
- ТОВ "Алга Транс", новачок, який працює на даному ринку з червня 2020 року;
- ТОВ "Автосос-сервіс", також працює з червня цього року;
- ТОВ "Укртрансконтракт", ще одна компанія, що приступила до роботи на ринку з червня.
За даними Телеграм-каналу "Київська платформа евакуації", дану послугу в столиці надають близько 60 евакуаторів.
Офіційно ситуація з евакуацією авто в столиці виглядає цілком мирно і законно, хіба що незрозуміло чому евакуювати авто не можуть виключно комунальні підприємства, тим самим заробляючи гроші місту, а не приватним фірмам. Однак історія одного ДТП показала, наскільки евакуаційний бізнес в Києві насправді "сірий".
8 жовтня на своїй сторінці в Facebook активістка, правозахисниця і дитяча письменниця Анастасія Мельниченко розмістила пост в якому розповіла про сумний досвід "спілкування" зі столичними евакуаторами.
15 серпня, як написала активістка її авто протаранив евакуатор, тим самим завдав значної шкоди автомобілю.
"Спочатку все виглядало так, що все буде добре. Винуватець ДТП визнав провину (що зафіксовано в протоколі), зі мною на зв'язок вийшов заступник директора Департаменту-начальник управління (інспекції) з паркування Дмитро Рахматуллін і сказав, що простежить, щоб компанія винуватця виплатила мені компенсацію, і щоб все було чікі-піки. Я подумала: о, здорово! Людям не байдуже ", — пише Анастасія.
Однак незабаром почалися проблеми — в КМДА відмовилися від участі в цій справі, оскільки "договірних відносин з ними у компанії евакуатора немає". Як пише Анастасія, це її дуже здивувало, адже евакуатор, який розбив її авто, виглядав абсолютно так само, як аналогічні авто, які надають послуги з евакуації в столиці — ті ж кольори, оформлення і номер телефону 044-333-33-33, що і на офіційній сторінці інспекції по парковки міста Києва в Facebook.
Нарешті, 8 жовтня компанія-власник евакуатора через страхову компанію поставила до відома активістку, що вони не вважають себе винними і будуть оскаржувати це в суді. Однак на цьому все тільки починалося, адже вивчивши документи Анастасія з подивом дізналася, що згідно з протоколом ДТП її протаранило авто ТОВ "Експрес Т", а страховку має платити ТОВ "Океаника Лоджистік".
"Виявляється, можна купити собі евакуатор, брендировать його так само як комунальні евакуатори КМДА, написати на ньому номер комунальних евакуаторів КМДА, але при цьому не бути в договірних відносинах з КМДА! Тобто, стригти купони з водіїв, евакуюючи припарковані неправильно автомобілі, прикриваючись розпорядженням КМДА, але не бути фірмою-підрядником КМДА! ", Каже правозахисниця.
"Коментарі" зв'язалися з Анастасією Мельниченко.
"Я вивчила документи і з подивом дізналася, що" Експрес Т "дійсно не має договорів з КМДА, але тоді на підставі чого їх авто брендуються, як евакуатори міської адміністрації і, головне, до чого тут ТОВ" Океаника Лоджистік "?", — зазначила співрозмовниця "Коментарів".
Як зізнається Анастасія, в ході свого міні-розслідування вона з'ясувала, що хоча ТОВ "Експрес Т" не має договору з КМДА, вони "родинно" пов'язані з однією з фірм, і підозрює, що стала свідком "сірої схеми", при якій один і той же евакуатор "числиться" за різними фірмами, для того щоб уникнути відповідальності.
"Ремонт авто мені обійдеться в 90 тисяч гривень і це з уживаними деталями, на що у мене немає грошей. Засідання суду постійно переносять, через сумного досвіду спілкування з судами я побоююся, що можу зовсім нічого не довести і вийде так, як мені "радили" в фірмі раніше — взяти всі витрати на себе ", — зізнається Анастасія Мельниченко" Коментарям ".
У ДТП, трапитися з Анастасією Мельниченко, фігурують дві фірми: ТОВ "Океаника Лоджистік" і ТОВ "Експрес Т".
З приводу першої фірми інформації у відкритому доступі вкрай мало. За даними інформаційно-аналітичної платформи YouControl власником фірми, що займається вантажоперевезеннями автомобільним транспортом, є Олександр Григорович Андріішен. Також людина з аналогічними ПІБ є приватним підприємцем займається рекламою. На цьому власне відкрита інформація про фірму, яка фігурує в страховому полісі при ДТП Анастасії Мельниченко, закінчується.
Інша справа ТОВ "Експрес Т" .
Перш за все, право на надання транспортних послуг з перевезення авто і їх евакуації, фірма дійсно має. Так, 4 травня ТОВ "Експрес Т" виграло тендер на надання даних послуг, організований для державного підприємства "сетах" Міністерства юстиції України і 15 травня уклало відповідний договір на суму в 127 400 .
В рамках цієї суми "Експрес Т" зобов'язалося надавати послуги з вантажоперевезень, евакуації авто і їх перевезення за допомогою маніпулятора, простіше кажучи — автокрана. Оплачуватися ця послуга повинна була за такими тарифами: евакуація авто вагою до 3 тонн — 849 гривень без ПДВ, з доплатою в 400 гривень при використанні спецтехніки, 18 гривень за кожен кілометр якщо евакуація відбувається за межами міста.
Цікаво, що при очікуваній сумі тендера в 3,315 млн грн "Експрес Т" запропонував свої послуги за 127 400. Справа в тому, що ДП "сетах" займається реалізацією арештованого майна, тобто ТОВ "Експрес Т" отримала право на перевезення арештованого майна, що в зв'язку з відсутністю договору з КМДА не дає підстав їй надавати дану послугу в столиці для міста або киян, тільки в рамках договору з "сетах".
Але, як і вказала Анастасія Мельниченко, ТОВ "Експрес Т" має зв'язок з однією з фірм, яка має такий договір з КМДА. Йдеться про ТОВ "Евакуатор сервіс", що працює на столичному ринку евакуаторів з листопада 2019 року.
Як уповноваженої особи ТОВ "Евакуатор сервіс" вказана Наталія Василівна Приймак, вона ж є власником основної частини ТОВ "Експрес Т" — 51%, решта 49% належать Олександру Олеговичу Приймак, судячи з усього, її чоловікові.
Одноосібною власницею ТОВ "Евакуатор сервіс", статутний капітал якої складає цілих 1 тис. Грн, є Тетяна Василівна Коміссарова. Такі ж прізвище, ім'я та по батькові і у директора ТОВ "Системні технології України", правда належить фірма з 20 млн грн статутного фонду зовсім іншим людям.
При цьому директором ТОВ "Евакуатор сервіс" Наталія Приймак стала лише 10 вересня, змінивши колишнього керівника — Олексія Сергєєва.
Але повернемося до Наталі Приймак, адже за даними YouControl вона є співвласницею 4 фірм, 3 з яких працюють в сфері автомобільних перевезень і ще одна — ТОВ "КСЛ" займається видобутком корисних копалин — будівельного каменю, вапняку, гіпсу. 6 До речі, власниками ТОВ "Компанія" Альмагест груп ", яка надає киянам послуги таксі, значаться не тільки Наталя і Олександр Приймаки, а й Олег Приймак, ймовірно, батько Олександра, така собі" споріднена фірма ". У зв'язку з таким досвідом Наталії Приймак в транспортному бізнесі дивує, що вона є лише директором ТОВ "Евакуатор сервіс" або може в дійсності мова йде про якийсь прикритті, щоб "допомагати" ТОВ "Експрес Т" йти від незручних запитань, яких швидше за все б і не було, якби не було ДТП з Анастасією Мельниченко.
Як двом фірмам заробити на одному авто
Можливо, ТОВ "Експрес Т" і ТОВ "Евакуатор сервіс" пов'язує просто безневинна примха Наталії Приймак, яка вирішила попрацювати директором іншої фірми, по "збігом" надає послуги з евакуації авто для киян. Але ця версія не витримує ніякої критики.
Під пост Анастасії Мельниченко прийшла киянка Катерина Дегтяр, що розмістила фото акту евакуації власного авто, здійсненого за документами тим самим ТОВ "Евакуатор сервіс".
Згідно з актом евакуація була здійснена на авто марки "Івеко", держномер ВА8345АС, прийняв авто Катерини Дегтяр для перевезення ТОВ "Евакуатор сервіс". Йому ж жінка оплатила 1270 гривень за евакуацію авто і ще 50 гривень склала комісія.
Цікаво, що якщо на сервісі, що надає інформацію про авто з госномерамі, перевірити дані по авто з номером ВА8345АС виявиться, що білий евакуатор марки "Івеко" 2015 року випуску, належить юридичній особі, зареєстрованій в Оболонському районі столиці . І тут виявляється прокол, адже ТОВ "Евакуатор сервіс" зареєстрований в Голосіївському районі столиці, а ось в Оболонському районі зареєстровано якраз ТОВ "Експрес Т".
Окреме питання — контакти представників компанії ТОВ "Евакуатор сервіс", а точніше їх електронні пошти. Так, зазначена на сайті "Прозорро" для контакту з представником компанії Євгеном Медіком, електронна пошта, чомусь називається [email protected], а електронна пошта ПП-ФОП Тетяни Комиссаровой іменується [email protected].
"Коментарі" зв'язалися з Катериною Дегтяр, відзначила дивина в приналежності евакуатора, який займався вивезенням її авто і звернулася із запитом до КМДА, на підставі чого працює фірма "Евакуатор сервіс".
"Виходить, що не має договорів з КМДА на надання послуг з евакуації авто" Експрес-Т ", користуючись прикриттям компанії" Евакуатор сервіс ", які також належать одним і тим же особам, незаконно надають послуги з евакуації авто. А якщо під час перевезення з ними щось трапиться? А в цей час у відповідь на запити в КМДА дають письмові відповіді, що евакуювати авто можуть тільки ті фірми, які мають договори з мерією ", — обурюється Катерина Дегтяр.
Ще одне важливе питання — ціна питання при евакуації авто. В цілому послуга примусової евакуації авто коштує 1270 гривень, правда за рахунок штрафів і оплати простою на штрафмайданчику витрати автовласника зазвичай досягають суми близько 2 тисяч гривень.
За даними як ЗМІ, так і автовласників, 1270 гривень — явно завищена вартість евакуації авто.
"Середня відстань до штрафмайданчика — близько 10 км. Витрата на бензин обійдеться в 50 грн в день, ще 1000 грн піде на зарплату водієві, з розрахунку 150 грн за одну евакуацію, амортизація і ТО машини — ще близько 150 грн в день. Разом, собівартість евакуації однієї машини — близько 215 грн ", — наводить підрахунки власника мережі каршерінга Getmancar Тараса Гетьманської видання БізнесЛіга.
Завдяки такій калькуляції дохідність однієї евакуації становить до 1000 гривень, а евакуацій в день може бути до 10. "При роботі 22-24 дня, виходить 240 000 долл в місяць", — резюмує видання.
При цьому, пише ЗМІ, на сайтах звичайних київських сервісів-евакуаторів, які працюють за викликом, ціни набагато нижче — 400-500 грн за подачу і навантаження легкового авто і 10 грн за км. За послуги ж евакуатора з маніпулятором (такі використовують при евакуації машин порушників) — 800 грн плюс 10 грн за км.
Як написала фінансовий експерт Галина Хейло в своєму блозі для "Обозревателя" , то ж ТОВ "Евакуатор сервіс" готове надавати послуги з евакуації авто для громадян, а не на штрафмайданчик, всього за 500 гривень плюс 15 гривень за 1 км відстані.
Нагадаємо, в Австралії любителі нажитися на чужому, викрали у жінки автомобіль Tesla. Вона не розгубилася — і незабаром грабіжники були затримані.
Новини