Головна Статті Бізнес історії успіху Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion
commentss Cтатті Всі новини

Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion

Якими відомими брендами володіють LVMH, Inditex, Richemont, Kering та хто стоїть на чолі бізнес-імперій

22 листопада 2023, 20:10 comments2139
Поділіться публікацією:

Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion

Глава Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) Бернар Арно. Фото з відкритих джерел.

Гроші правлять світом, а мільярдними статками править еліта, що складається в 2023 році з 2640 мільярдерів — їхній загальний капітал на цей рік експерти Forbes оцінили в $ 12,2 трлн. Перше місце у списку займає француз Бернар Арно та його 211 мільярдів доларів. Те, що найбагатша людина має відношення до світу розкоші та моди, – найкращий доказ того, що навіть у ХХІ столітті високі технології програють битву.

Ілон Маск, який зайняв другу позицію рейтингу, може похвалитися $180 млрд, а Джефф Безос, який стоїть на третьому місці, – $114 млрд. Так чи інакше, великі гроші дають людині високий статус, який у свою чергу підтверджують речі дорогих брендів. Ця формула марнославства, вигадана кілька століть тому, успішно працює і сьогодні. Парадоксально: мати у своєму гардеробі легендарний годинник, коштовності, сумку, взуття, костюм, окуляри, парфуми від іменитих марок більш престижно, аніж бути на "ти" з інформаційними технологіями чи штучним інтелектом.

Словом, красиво жити не заборониш, особливо якщо ця краса відзначена логотипом відомої марки. Наприклад, Louis Vuitton, Christian Dior, Bulgari, Tiffany & Co, Givenchy, Guerlain . До речі , все ці бренди плюс TAG Heuer, Hublot, Zenith, Bulgari, C line , Kenzo, Marc Jacobs, Loewe, Pink Shirtmaker, Emilio Pucci, Berluti, Loro Piana, Rimowa, Nicholas Kirkwood і багато інші, а також алкогольні легенди Moët & Chandon та Hennessy належать групі компаній Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) , президентом та CEO якої є Бернар Арно . До речі, на липень 2023 року статки самого мсьє Арно (фр. Bernard Arnault) та його членів сім'ї (5 дітей) експерти оцінювали вже в $243,5 млрд. І поки Маск і Безос через висловлювання та ризиковані угоди втрачали десятки відсотків свого статку , Арно примножував свій капітал з воістину космічною швидкістю. Наприклад, лише за один день – 18 червня 2021 року статки 74-річного француза збільшилися на $1,4 млрд!

Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion - фото 2 Ризикувати і перемагати Бернар почав ще замолоду, коли продав будівельну фірму батька, в якій був компаньйоном. Це була перша успішна угода інженера за професією та бізнесмена за покликанням. Вивчивши в Америці специфіку злиття та поглинання компаній, Арно повернувся до Франції. Вже у 35 років він виявив дивовижне фінансове чуття, продавши акції текстильного конгломерату Boussac та залишивши Christian Dior. Вже через 4 роки він купив акції нещодавно заснованої LVMH, приєднав до неї Givenchy та Céline, потім витіснив із групи скандальних представників Louis Vuitton. У 2000-х корпорація налічувала десятки підрозділів, а сьогодні "в сім'ї" — близько 50 брендів. У 2019 році туди увійшла Tiffany & Co (заснована в 1837 р) – контрольний пакет її акцій коштував LVMH $16,2 млрд. За даними 2023 року Market Watch (фінансового інформресурсу), LVMH – перша європейська компанія з ринковою вартістю 500 млрд. доларів. Роблячи мільярди, Арно не забуває про меценатські проекти – його фонд дав 200 млн. євро на відновлення собору Нотр-Дам-де-Парі, який постраждав від пожежі. Знаменитий француз незмінно повторює: "Гроші ніколи не були для мене метою. Весь цей час мене на найвищому рівні захоплювали творчість і прагнення до досконалості".

Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion - фото 3

Якщо Бернар Арно за рік збагатився на $53 млрд, то 87-річний представник іспанського рітейлу Амансіо Ортега за той же період заробив $17,7 млрд. Згідно з інформацією Forbes, він був найбагатшою людиною у світі у 2015-16 роках. Однак у 2023-му Ортега не увійшов до десятки найкращих, хоча посідав 6-е місце у списку Forbes у 2020-му, але став одним із найуспішніших мільярдерів-європейців. Сеньйор Ортега – засновник та власник контрольного пакету акцій компанії Inditex SA (Industria de Diseño Textil Sociedad Anоnima), що володіє популярними та великими мережами магазинів : Massimo Dutti, Zara, Bershka, Oysho, Pull & Bear, Stradivarius, Uterqüe, Tempe, Lefties та Zara Home. Так, лакшері тут не пахне, натомість компанія – визнаний світовий лідер із торгівлі одягом у сегменті рітейлу. Мільярдер якщо не з нетрів, то з самих низів – так починав свій шлях багатий іспанець, який з 13 років працював посильним у магазині сорочок. На початку 1960-х він шив удома модний одяг, а за кілька років відкрив фабрику. На ній було створено першу колекцію відомого в сегменті мас-маркету бренду Zara. 1975-го в Іспанії відкрили перший магазин популярної марки, а через 10 років, 1985-го Амансіо Ортега створив Inditex Group, що об'єднала всі перераховані вище бренди одягу та товарів для дому.

Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion - фото 4

Якщо говорити про шик і блиск справжньої розкоші, то це звичайно ж легендарні швейцарські годинники, наприклад Vacheron Constantin, знамениті прикраси французького бренду Van Cleef & Arpels і статусні ручки популярної німецької марки Montblanc. Всіма цими брендами, а також багатьма іншими люксовими компаніями володіє Compagnie Financière Richemont SA — швейцарська холдингова компанія, яка є одним з лідерів з виробництва предметів розкоші. Лакшері-імперія була заснована в 1988 році магнатом з ПАР Йоханном Рупертом, який крім годинників та ювелірних виробів зробив ставку на вогнепальну зброю та одяг. Руперт посідає друге місце у списку Forbes серед найбагатших бізнесменів Африки, а його прибуток за 2022 рік становив $11 млрд.

Richemont — одна з восьми найбільших компаній, за якою розраховується індекс Swiss Market Index (ключовий шевейцарський фондовий індекс), а також вона входить до трійки лакшері-конгломератів за величиною обороту, поступаючись лише LVMH та Kering. Сьогодні Холдинг володіє такими 17 європейськими брендами: Cartier — ювелірні прикраси, годинник (Франція), Alfred Dunhill, Ltd. — чоловічий одяг, годинник, аксесуари зі шкіри (Британія), Montblanc International GmbH -ручки, годинники (Німеччина), Vacheron Constantin — годинники (Швейцарія), A. Lange & Söhne — годинники (Німеччина), Baume et Mercier — годинники (Швейцарія) ), Buccellati — прикраси, годинники, предмети інтер'єру (Італія), Chloе та Maison Azzedine Alaïa — жіночий одяг (Франція), James Purdey and Sons — зброя (Великобританія), а також IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre Manufacture та Roger Dubuis SA — годинники (Швейцарія), Net-a-Porter Ltd. — продаж одягу через Інтернет (Британія), Officine Panerai — годинники (Італія), Piaget SA. — прикраси, годинники (Швейцарія), Van Cleef & Arpels SA — ювелірні прикраси, годинники (Франція). З найбільш вдалих угод компанії – створення у 2007-му спільного підприємства Richemont та Polo Ralph Lauren, у якому кожен має 50% власності.

Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion - фото 5

Один із сильних гравців на ринку розкоші та найбільших у світі виробників товарів преміум класу – французька корпорація Kering Group . Холдинг поєднує культові бренди високої моди, ювелірних прикрас та годинників: Gucci, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent , Balenciaga, Bottega Veneta , Boucheron , Brioni , Christopher Kane , Pomellato , Sowind Group , Qeelin , Redcats , Sergio Rossi , Volcom , La Redoute , Ulysse Nardin та роздрібна мережа Fnac з продажу книг, дисків та інших культурних товарів. Загальний виторг компанії в 2022 році, згідно з власними фінансовими звітами, перевищив 20 351 000 000 €, а чистий прибуток склав 3 614 000 000 €.

Групу компаній заснував у 1962 році французький бізнесмен Франсуа Піно . Спочатку він включив своє ім'я у назву компанії, яка займалася будівництвом та продажем будматеріалів – Etablissements Pinault. У 90-х вона була знову перейменована на Pinault-Printemps-Redoute (PPR) і придбала лідера французького рітейлу — мережу Fnac, а потім і Gucci Group, остаточно змістивши фокус уваги на ринок фешн. Французький мільярдер вирішив не зупинятися на досягнутому і придбав Yves Saint Laurent, а 2001-го PPR вже співпрацював з Олександром Маккуїном, переманивши його в Givenchy. У 2007 році холдинг освоїв новий сегмент — Sport & Lifestyle, представлений такими популярними брендами як Puma, Cobra та Volcom.

Бернар Арно vs Джефф Безос: корпорації-мільярдери сегменту luxury та fashion - фото 6

Kering – сильний гравець number two після LVMH у сфері лакшері та його головний конкурент, ринкова капіталізація компаній – €74 млрд та €205 млрд відповідно. Починаючи з 1995 року Kering купив активів більш ніж на $18 млрд, а LVMH – понад $46 млрд. Цікаво, що корпорації змагаються не лише на рівні компаній, а й особисто – Піно та Арно. Так, на початку 2000-х глава Kering виграв у мсьє Арно "битву" за флагманську марку своєї бізнес-імперії — легендарний італійський бренд Gucci.

У 2013 році головою корпорації став син Піно — Франсуа-Анрі, який перейменував компанію в Kering Group , купив знаменитий бренд годинника Ulysse Nardin і став співпрацювати з модельєром Крістофером Кейном. Новим стало не лише керівництво, а й філософія холдингу. Тепер він наголошує на марках, які знають і люблять споживачі розкоші. Піно-молодший здобув престижну ІТ освіту, однак у 25 років він почав свій бізнес у компанії батька як менеджер із продажу деревини, а вже через пару років став обіймати керівні посади в компанії. Сьогодні Франсуа-Анрі Піно – не лише багатий чоловік актриси Сальми Хайєк, а ще й голова Artemis, холдингу, який керує всіма активами родини Піно. До речі, Groupe Artеmis, точніше 87-річний Франсуа Піно, володіє лідером світового арт-ринку – легендарним аукціонним будинком Christie's, річний дохід якого також перевищує 6-8 млрд доларів.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини