Рубрики
МЕНЮ
Станислав Молчанов
Ринок контейнерних перевезень України за підсумками 2020 року продемонстрував помітне зростання. Так, на тлі падіння обсягів вантажів на залізниці, контейнерам вдалося вийти в плюс. Зокрема, в період з січня по грудень минулого року "Укрзалізниця" перевезла понад 425 тис. TEU, що на 10,7% перевищує показники 2019 року.
Контейнерні перевезення зернових
Основні причини зростання перевезення контейнерних вантажів залізницею — організація більшої кількості контейнерних поїздів, залучення нових міжнародних маршрутів, удосконалення технології перевезення, а також перехід деяких видів вантажів з "класичних" вагонів на контейнери. В тому числі мова йде про зернові вантажі.
Крім того, перевага перевезення зерна в контейнерах в тому, що їх конструкція дозволяє вивантажувати зерно відразу на судно, що значно прискорює процес перевезення і зменшує його вартість. А в пікові періоди відвантажень зернових на експорт, коли на залізниці спостерігається дефіцит вагонів-зерновозів, перевезення в контейнерах стане альтернативним способом доставки. Так само, як відзначають в компанії "Євротермінал", контейнерні перевезення забезпечують вищий рівень збереження і безпеки вантажу.
Нова залізнична колія "Сухий порт" — "Одеса-Пересип", будівництво якої "Євротермінал" завершив у січні 2021 року, сприятиме розвитку перевезення аграрних вантажів контейнерами. Потужності залізничної інфраструктури дозволяють приймати до 1 млн т вантажів на рік різної номенклатури, в тому числі зернових. Наступним кроком в розвитку логістичного комплексу "Євротермінал" стане будівництво нової станції для обробки контейнерів та контейнерних поїздів. Крім того, в подальших планах — комплекс з доробки зернових та нішевих продуктів і розвитку стаффіровочного бізнесу, тобто завантаженні в контейнери різних видів вантажів — зернових, сільськогосподарський та інших.
Експерти галузі, серед яких і "Євротермінал", сходяться на думці, що тренд на контейнеризацію агропромислового комплексу (зерно, і продукти помелу (мука), шрот, соя, і все більше рослинної олії) буде і далі розвиватися. Незважаючи на щорічне зростання, перевезення контейнерів залізницею все ще становить не більше 1-2% в загальному обсязі, а значить має великий потенціал для збільшення. У Європі, для прикладу, цей показник прагне до 60%. Такий високий відсоток рівня контейнеризації вантажів на залізницях заходу пов'язаний в першу чергу з жорсткими екологічними вимоги до вантажних перевезень.
Реалізований "Євротерміналі" проект з будівництва залізничної інфраструктури покликаний знизити навантаження на місто шляхом зменшення на автомобільних дорогах кількості великовантажного транспорту, що також позитивно позначиться на екологічних показниках.
Нагадаємо, Україна стрімко нарощує обсяги експорту зернових.
Новини