Рубрики
МЕНЮ
Елизавета Черных
Директор з комерційної роботи та логістики Укрзалізниці Іраклі Езугбая вирішив піти у відставку у зв'язку з повільним реформуванням підприємства і цькуванням керівництва УЗ. Про це він заявив під час прес-конференції 11 березня.
Іраклі Езугбая - фото з відкритих джерел
Що зупиняє реформи підприємства? І яких змін воно потребує в цілому в нинішній час? На ці питання порталу "Коментарі" відповів кандидат економічних наук, екс-директор з розвитку бізнесу АТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев.
"Я думаю, що відставка Іраклі Езугбая — це крок для того, щоб врятувати від відставки главу Укрзалізниці Володимира Жмака. Ми бачили, яку активну позицію посіла Тимчасова слідча комісія (ТСК) парламенту, яка поставила питання про некомпетентність даної команди. Вона не показує тих результатів, яких від неї чекали протягом більше пів року.
Іраклі Езугбая привів саме Володимир Жмак. А разом вони корінням сягають до групи Михайла Саакашвілі. Ніяких грамотних реформ від них ми не побачили. Їм не вдалося навіть грамотно виділити вертикаль Карго (вантажоперевезення). Саме виділити, а не створити ще одну монополію всередині великої монополії, що є неприйнятним.
Для реформування УЗ з позитивними результатами потрібна, перш за все, заміна Наглядової ради та чітке розуміння, чого держава очікує від компанії. Сформувати правління варто з адекватних професіоналів, бажано — українських залізничників, які показали свою здатність до генерування ідей, що призводять до позитивних змін і фінансових результатів.
Далі — поділ інфраструктури компанії на вантажоперевезення і пасажирські перевезення. З чітким виділенням тих блоків, які відповідають заданій стратегії. А не та мішанина, яка була запропонована нинішнім складом правління. І вже на базі цього слід формувати ефективну систему тарифоутворення: скільки коштує перевезення, скільки за неї повинен платити кінцевий споживач.
Яскравий негативний приклад діяльності нинішніх "управлінців" — фактичний відхід нижче собівартості перевезень у вагонах як самої УЗ, так і інших учасників. Демпінг з боку тих, хто не вкладає ні копійки у свій парк, унеможливив відновлення вагонного парку по всій країні.
Будь-яка послуга повинна коштувати тих грошей, які покривають її собівартість — з якимось відсотком рентабельності. І тут розрахунок грамотного жд-тарифу, вагонного складу — один з ключових аспектів реформування, чого не спостерігається.
Далі необхідна робота з непрофільними і неприбутковими активами. Вихід на ринок і передача в приватну власність частини депо — вагонних, локомотивних. Щоб розвивався прозорий, конкурентний ринок, а інфраструктура залишалася в руках держави та формувався грамотний, економічно аргументований тариф".
Раніше портал "Коментарі" розповідав, "Укрзалізниця" призупинить сполучення із Закарпаттям.
Новини