Рубрики
МЕНЮ
Павел Зинченко
Експерти про просування бізнеса в умовах пандемії
Команда онлайн-сервісу PRNEWS.IO провела опитування серед клієнтів і партнерів платформи. І з'ясувала, як змінилися маркетингові та PR стратегії українських компаній, основні інструменти просування бренду і послуг, а також вимоги та очікування клієнтів.
За підсумками опитування представників зі сфери E-Commerce, розробників ПЗ, маркетингу та PR в категорію стійких антитрендів 2020 року потрапили:
оффлайн реклама;
зовнішня реклама;
таргетована реклама в соціальних мережах.
Найбільш ефективними інструментами просування бренду і продажу товарів / послуг респонденти назвали:
комплексний маркетинг;
ситуативний маркетинг
крауд-маркетинг;
контент-маркетинг;
поширення прес-релізів про новини і нові продукти компанії;
SEO;
контекстна реклама;
соціальні мережі (як інструмент для "прогріву" аудиторії);
участь в профільних онлайн-івентах;
навчання аудиторії компанії.
Олександр Павловський
Co-Founder / Digital manager в Вreemark
Як змінилося ваша маркетингова і PR стратегія з урахуванням реалій 2020 року?
Глобально наша стратегія не змінилася. Це стало можливим завдяки тому, що за роки практики ми чітко визначили вектор просування і вносимо корективи тільки в тому випадку, якщо змінюються алгоритми. Плюс до всього ми постійно моніторимо ринок нових рішень.
На яких технологіях / інструментах / проектах ваша компанія зосередила зусилля і бюджет? Від чого відмовилася?
Якщо говорити в цілому по ринку, то в розрізі поточного року офлайн реклама (вона в завжди більше працювала на бренд, ніж на залучення клієнтів) в поточних реаліях, мабуть, стала найбільш неефективним інструментом. Також розрахунок KPI, виходячи зі сталої сезонності, втратили свою актуальність, так в цьому році у них немає настільки вираженої динаміки.
Що сьогодні споживач хоче отримати від бренду і за що готовий платити?
Насправді, бажання споживача не змінилося: якість, ціна, швидкість. Останні місяці наочно показали, які компанії не встигли або не захотіли поліпшити клієнтський сервіс або оптимізувати доставку — у тих, хто вчасно зорієнтувався і переналаштував бізнес-процеси, зараз немає спаду. Але при цьому накопичується негатив за рахунок інших інтернет-магазинів, і я припускаю, що незабаром лояльність клієнтів значно зміниться і вплине на всю сферу онлайн-покупок.
Олександр Нігматулін
СМО в PRNEWS.IO
Як змінилося ваше маркетингова і PR стратегія з урахуванням реалій 2020 роки?
Наша стратегія змінилася радикально. Так вийшло, що початок локдауна в Україні і економічна криза збіглися з впровадженням нових маркетингових процесів в PRNEWS.IO. Їх основна мета: використання принципово нових для нашої компанії технологій, інструментів для просування і реклами, сервісів для максимальної вимірності результатів будь-якого процесу. В тому числі, ми збільшили ресурс, спрямований на залучення клієнтів і контекстну рекламу в 5 разів.
На яких технологіях / інструментах / проектах ваша компанія зосередила зусилля і бюджет? Від чого відмовилися?
Використовуємо нові технології, сервіси автоматизації і намагаємося розвивати бізнес-процеси більш виважено, оцифровуючи результат. Продовжуємо працювати над автоматизацією бізнес-процесів в CRM, щоб зняти навантаження з менеджерів і частину роботи виконувати за допомогою спеціальних систем, для яких прописуємо нові сценарії.
Що сьогодні споживач хоче отримати від бренду і за що готовий платити?
Високий рівень сервісу, гарантії і прозору цінову політику. Лідерами стануть ті учасники ринку, які відповідають новим реаліям і потребам клієнтів: використовують сучасні платіжні системи, надають послуги не тільки швидко і якісно, а й прозоро. Сьогодні клієнт вибирає компанію, за допомогою якої йому буде комфортно розлучитися з грошима.
Григорій Богачев
Head of SEO & Content marketing, Republic
Як змінилося ваше маркетингова і PR стратегія з урахуванням реалій 2020 роки?
Наш маркетинговий і PR підходи вкрай диверсифіковані. Я не можу сказати, що наша компанія від чогось відмовилася і зосередила бюджет на конкретних інструментах. Проте, в цьому році ми більше сфокусувалися на навчанні нашої аудиторії за допомогою власних ресурсів і релевантних зовнішніх майданчиків. Більш глибоке залучення і навчання аудиторії відмінно корелює з бізнес показниками.
На яких технологіях / інструментах / проектах ваша компанія зосередила зусилля і бюджет? Від чого відмовилися?
В цьому році ми запустили кілька нових напрямків, серед яких окремо хочеться виділити Real estate і Video games, які стартували з приголомшливими показниками. Крім того, один з найбільших стартів цього року став токен Republic Note і його sold out з космічною швидкістю.
Однозначно, з дистанції зійшла зовнішня реклама. На мій погляд, вона не була особливо ефективною і до пандемії, але в нових реаліях, коли значна частина населення перейшла на віддалений режим роботи, результату стало ще менше.
Що сьогодні споживач хоче отримати від бренду і за що готовий платити?
В умовах серйозних обмежувальних заходів споживач вкрай негативно сприймає будь-які спроби бренду "нажитися" шляхом відвертої цінової спекуляції. Крім того, неготовність бренду бути гнучким в нових умовах, в першу чергу, щодо сервісу, викликає відторгнення з боку потенційного покупця, аж до відмови від продукції або послуги.
Тому сьогодні, в першу чергу, споживач віддає перевагу брендам, які за допомогою сервісу і технологій вирішують ті проблеми і труднощі, з якими він стикається.
Кирило Климчик
Head of digital marketing Stroyteh.ua
Як змінилося ваше маркетингова і PR стратегія з урахуванням реалій 2020 роки?
Ми є інтернет-магазином будівельного обладнання та садової техніки Stroyteh.ua. Активний сезон продажів традиційно починається навесні і в цьому році, практично, співпав з початком карантину. У зв'язку з цим велика частина клієнтів перемістилася в онлайн формат, офлайн сильно просів. Тому для просування ми задіяли основні діджитал-канали: контекстну рекламу, публікації статей на новинних ресурсах, розсилки.
Ми зменшили свою активність в соцмережах, оскільки через ці канали замовлень стало приходити значно менше, ніж з контексту або органіки. Але варто зазначити, що пости про новинки в соціальних мережах добре "прогрівають" аудиторію.
На яких технологіях / інструментах / проектах ваша компанія зосередила зусилля і бюджет? Від чого відмовилися?
Оскільки ми робимо упор на просуванні за допомогою прес-релізів і статей, то активно генеруємо інформаційні приводи, використовуючи власні дані, колаборації і партнерський маркетинг. Серед найбільш результативних можна виділити три види новин: сезонні розпродажі і акції, поява нових товарів, поповнення асортименту хітів продажів. Для того, щоб просунути матеріал компанії і збільшити аудиторію, ми викладаємо його в соцмережі, робимо посів по тематичним співтовариствам і формам, публікуємо в Google My Business.
Що стосується результативності роботи, виділю наступні: прайс-агрегатори (збільшили кількість заходів на сайт в 2,5 рази), поштові розсилки (показали зростання трафіку на 60%), пости в соцмережах (дали в 1,5 рази більше переходів на сайт). У той же час, низьку ефективність показував Twitter і зараз активність сторінки практично припинена.
Що сьогодні споживач хоче отримати від бренду і за що готовий платити?
Лояльність, сервіс, індивідуальний підхід — на цих трьох стовпах будувалися і будуються відносини з клієнтами. Оскільки зараз фактично весь бізнес перейшов в діджитал, в рази зростає конкуренція між сайтами, збільшується вартість кліків в рекламі. Боротьба за клієнтів виходить на новий виток - переможуть найшвидші, гнучкі і адаптовані компанії!
Анна Одринська
Директор зі стратегічного розвитку компанії Alpha Serve
Як змінилося ваше маркетингова і PR стратегія з урахуванням реалій 2020 року?
Нашому проекту всього два роки. Тому в 2019 ми були сфокусовані, в основному, на доопрацюванні продуктів, побудові внутрішніх процесів і розробці маркетингової стратегії на 2020. З початком коронакризи ми зрозуміли, що необхідно слідувати стратегії, змінюючи її або перерозподіляючи витрати між каналами просування. "Вимикати" маркетинг повністю не можна, оскільки без нього неможливо досягти цілей з продажу. У підсумку замінили щотижневі маркетинг апдейти на щоденні, чітко відслідковували ефективність запущених кампаній, результати по динаміці кількості тріалов і покупок.
На яких технологіях / інструментах / проектах ваша компанія зосередила зусилля і бюджет? Від чого відмовилися?
Незважаючи на всі складнощі, в 2020 році ми зуміли розвинути напрямок крауд-маркетингу і контент-маркетингу (включаючи створення профільного блогу на сайті компанії, публікації в ЗМІ, гостьові пости в блогах партнерів, розповсюдження прес-релізів). Також щільно працювали з рекламою в пошукових системах, встигли взяти участь в профільних офлайн івентах в Європі і США.
Але основну ставку ми зробили на контент — і не прогадали. Завдяки виконаній за цей карантинний рік роботі, основним каналом трафіку для нас стали органіка, реферальний трафік з різних публікацій, в т.ч., в партнерських блогах. Також робота з якісними посиланнями позитивно позначилася на позиціях видачі продуктових сторінок в пошуковій системі.
З того, що в 2020 поступово втрачає актуальність, на мій погляд, це таргетована реклама в соціальних мережах.
Що сьогодні споживач хоче отримати від бренду і за що готовий платити?
У нашій сфері сьогодні споживач готовий платити за безпечні IT- рішення, якісну експертизу контрагента і високий рівень сервісу.
Євген Василенко
фахівець в сфері онлайн-репутації
Як, на ваш погляд, змінилися маркетингові та PR стратегії з урахуванням реалій 2020 роки?
Соціальні мережі в цьому році стрімко втратили свою привабливість для лідогенерації. В епоху пандемії Facebook і Instagram стали майже єдиним джерелом пошуку позитиву для користувача. У зв'язку з цим інтернет-користувачі все рідше звертають увагу на раціональний контент, вони інтуїтивно шукають емоційні публікації, історії з життя інших людей, яскраві враження.
Це пояснюється просто: пандемія різко скоротила кількість позитивних емоцій, які раніше ми отримували завдяки спілкуванню з друзями, родичами або співробітниками в офісі. Саме на цьому етапі зменшується ефективність рекламних і маркетингових комунікацій в соціальних мережах, налаштованих на лідогенерації, особливо, без підігріву ЦА. Тому рекомендую компаніям врахувати цей фактор при складанні маркетингової стратегії на 2021 рік.
Що сьогодні споживач хоче отримати від бренду і за що готовий платити?
Споживач хоче бачити емоцію в кожному прояві креативу в рекламі, в кожному товарі, в кожному грамі сервісу — починаючи від споживання тексту і фото на сайті, закінчуючи сервісом у відділенні "Нової пошти" і огляді покупка. Раціональність товару в умовах тотального скорочення доходів населення України стає більш зрозумілою, споживач вчиться визначати раціональну цінність в кожному товарі.
А ось додати враження до раціонального товару — це вже ціле мистецтво, де потрібно враховувати СХ і CJM. Таргетологи сьогодні втрачають свою цінність, оскільки інструменти — це конкретно, сухо і зрозуміло. Завдання в тому, щоб створювати дійсно смачні, нестандартні комунікації зі споживачем - це і є необхідний і важливий елемент в роботі маркетингових команд.
Новини