Рубрики
МЕНЮ
Недилько Ксения
Винахідник пилососа без мішка та культового стайлеру для волосся Джеймс Дайсон прагне революціонізувати британське сільське господарство. Його компанія Dyson Farming, на порозі перетворення в агропродовольчий гігант, розвиває сучасну полуничну ферму. Про це пише французьке видання Les Echos.
Джеймс Дайсон
З 2013 року він інвестував близько 140 мільйонів фунтів стерлінгів у створення Dyson Farming, сільськогосподарської імперії площею 36 000 акрів (14 570 гектарів). Сьогодні група входить до п’ятірки провідних виробників пшениці, пивоварного ячменю, олійних культур, гороху та картоплі у Великій Британії та зафіксувала прибуток у 5,2 мільйона фунтів стерлінгів у 2023 році, що на 10% більше, ніж у попередньому році.
Недостатньо, щоб задовольнити сера Джеймса Дайсона. Останній проект цього бізнесмена — гігантська лабораторна ферма на передньому краї інженерії в самому серці Лінкольншира. Його компанія стала виробляти 1250 тонн виняткової полуниці на рік, щоб постійно постачати супермаркети у Великій Британії.
Гігантська теплиця довжиною 760 метрів, що живиться від біометанізованої електроенергії, 1456 рядів над землею для 1,225 мільйона полуниць, і, перш за все, армія роботів для збирання врожаю та найсучасніших датчиків. Роботи, створені англійським стартапом Dogtooth Technologues, що відповідають за постійний збір даних (вологість і насиченість ґрунту поживними речовинами, яскравість, зрілість плодів тощо), безперервно проходять рядки та збирають ягоди в оптимальний час.
Винахідник знає, що комерційне протистояння з фруктовими транснаціональними компаніями, які вже міцно закріпилися на британських полицях, буде важким. Минулого року лише 20% фруктів, споживаних у Великій Британії, було вироблено там, зазначає "Financial Times". Хоча його полуницю продавали Sainsbury і Marks & Spencer під власним брендом преміум-класу, підприємець звільнився від цього і тепер робить ставку на патріотичну упаковку, що демонструє Юніон Джек і бренд Dyson Farming.
Новини