Рубрики
МЕНЮ
Станислав Молчанов
Колишній фінансовий директор "Укрзалізниці" Андрій Рязанцев діяв в своїй роботі не на користь компанії, а нібито в інтересах Ахметова. Про це повідомляє "Апостроф".
Повідомляється, що найбільш відомою схемою, на якій міг заробляти Рінат Ахметов, була "Роттердам+" його енергохолдингу ДТЕК. Втім, не менш важливим завданням було стримування зростання тарифів на вантажоперевезення для його гірничо-металургійної монополії "Метінвест". Як говориться в розслідуванні, з цим завданням блискуче для донецького олігарха впорався Андрій Рязанцев, який потрапив в правління "Укрзалізниці" в грудні 2016 року.
Так, Андрій Рязанцев з'явився в "Укрзалізниці", але при цьому ніколи не працював в залізничній галузі, лише в банківському секторі. Команда Войцеха Балчуна намагалася підвищити тарифи на вантажоперевезення на 25%, і Рязанцев, як фіндиректора УЗ, повинен був бути прихильником реформи, проте "пішов в тінь", залишивши Балчуна відповідати аграрним і металургійним ФПГ, очолюваних "Метінвестом". Таким чином, повідомляється в розслідуванні, підвищення тарифів було заморожено на 14 місяців, до листопада 2017 року "Укрзалізниця" не отримала додаткових доходів. Тому Рязанцева можна було звільнити з посади фіндиректора вже за підсумками 2017 року, оскільки план з прибутку виявився проваленим: замість очікуваних 15 млрд грн компанія отримала всього 100 млн грн, тобто, в 150 разів менше.
На пост глави УЗ заступив Євген Кравцов, який запропонував компромісний варіант підвищення тарифів — прив'язати їх до індексу промислових цін. Однак заява Рязанцева про необхідність одномоментно підняття тарифів в 3 рази зірвала переговори. Вантажні тарифи "Укрзалізниці" в 2018 році збереглися, прибуток компанія отримала в 3 рази менше, ніж заплановано: 200 млн грн замість 700. При Рязанцеві також зросла і видаткова частина бюджету УЗ — витрати на дизпаливо збільшуються на 30%, на е / енергію — на 15 %.
Як говориться в матеріалі, в 2019 році після провалу своїх проектів на виборах Ахметов позбувся політичного впливу, а Рязанцева відсторонили від прийняття рішень в УЗ, перевівши його на посаду директора з розвитку бізнесу, де він ніяк не проявився.
Змістивши Рязанцева, "Укрзалізниці" вдалося провести багатоетапний підвищення тарифів протягом року в середньому на 30%. Чистий прибуток компанії за 2019 склала 3 млрд грн — зростання більш ніж в 15 разів у порівнянні з 2018. Також УЗ змогла погасити єврооблігації на 300 млн доларів.
Журналісти у своєму розслідуванні резюмують, що на рахунку ексфіндиректора нібито два провалених року, сприяння на благо донецького олігарха Ріната Ахметова і причетність до багатомільярдних збитків "Укрзалізниці". Відзначається, що роботі фіндиректора повинні дати оцінку правоохоронні органи, наприклад, НАБУ.
Нагадаємо, Кабмін дав високу посаду одному з колишніх менеджерів Ахметова.
Новини