Головна Новини Бізнес економіка Чому азартний бізнес в Україні «гальмує» — думка експерта
commentss НОВИНИ Всі новини

Чому азартний бізнес в Україні «гальмує» — думка експерта

Українській владі потрібно терміново відрегулювати податкове законодавство для нормальної роботи грального бізнесу, вважає експерт

26 травня 2021, 19:46
Поділіться публікацією:

На запуск ринку азартних ігор чекало чимало українців. Хтось — щоб пограти, інші — щоб зайнятися бізнесом, треті —  винятково поспостерігати.

Чому азартний бізнес в Україні «гальмує» — думка експерта

Розвитку азартного бізнесу заважає неправильне оподаткування. Фото з відкритих джерел

Але останнім часом ця сфера "буксує" на місці. На думку голови Всеукраїнського об'єднання роботодавців галузі доходу і розваг Ігоря Макієвського, на це впливають дві ключові проблеми в галузі.

Як розповів експерт спеціально для порталу "Коментарі", одне зі складних питань стосується сертифікації грального обладнання. Поки центрів сертифікації, визначених КРАІЛ, усього п'ять, і цього, на думку Макієвського, замало.

"Але проблема не тільки в цьому, — говорить фахівець. — Вони повинні отримати технічний регламент (що і за якими параметрами сертифікувати і так далі). Однак поки його не затвердили ні Комісія, ні Кабмін. До того ж, пропонований техрегламент пов'язаний зі світовими стандартами. А там — суто вузькі елементи стандартизації, працювати з якими наші лабораторії поки не готові".

За словами експерта, подібні стандарти спочатку потрібно впровадити у себе, а це — певна процедура. Ось і виходить, як пояснює Ігор Макієвський, що сьогодні виконати вимоги закону щодо сертифікації обладнання практично неможливо. Така процедура займе місяці кропіткої роботи.

"При цьому ліцензії видаються, запускаються зали. За нашою інформацією, лише два із п'яти відібраних центрів нині можуть провести сертифікацію ігрових автоматів. І то все за двома параметрами (на електробезпеку і електромагнітну сумісність), — стверджує фахівець. — Якщо чекати виконання всіх процедур, ринок не запуститься і через рік, а може і ніколи. Тому Комісія вирішила, що сертифікація двох цих центрів дає можливість говорити, що автомати сертифіковані. Тобто, все відбувається чисто формально".

Ігор Макієвський зазначає, що при цьому страждають і вітчизняні виробники, адже вони не можуть запустити лінії ігрової техніки. Все тому, що ніхто конкретно не знає, яким вимогам повинні відповідати окремі автомати.

результаті не заробляються гроші, не створюються робочі місця. А зарубіжні виробники — на коні", — говорить експерт.

Також фахівець звертає увагу і на те, що закордонні автомати, які відповідають європейським нормам, чомусь зобов'язують пройти ще й українську сертифікацію. На думку Макієвського, це теж дуже гальмує розвиток ринку азартних ігор.

"Але головна проблема — наше податкове законодавство. Незважаючи на те, що зали запустилися і навіть легально почали працювати, всі розуміють, що працювати за нинішнім Податкового кодексу можна тільки собі у збиток", — переконаний Ігор Макієвський.

Для прикладу експерт наводить податок на дохід для автоматів. Зараз він встановлений на рівні 10%. При цьому, уточнює експерт, не враховується виплата виграшів.

"Таким податком обкладається вся виручка, яка пройшла за звітний період через заклад. Тобто, замість доходу обкладається оборот. Маємо підміну понять. І ця норма унеможливлює заробляння грошей в принципі", — вважає фахівець.

Схожа ситуація і з виграшем, яким вважаються всі гроші, які заклад виплачує гравцеві. Тут не враховуються зроблені людиною ставки.

се це оподатковується у 18% плюс 1,5% військовий збір. Тобто, майже 20% заклад змушений віддати зі всіх виплат. У такій ситуації власник бізнесу ще й залишиться винен державі", — із сумом констатує Ігор Макієвський.

На думку експерта, допомогти врегулювати всі ці проблемні питання повинен законопроєкт №2713-д. Як мінімум, цей документ прояснює, що є доходом організатора азартних ігор. Це поняття визначено як різниця між сумою ставок і виплаченими виграшами.

"Згідно із законопроєктом, виграш — це різниця між витраченими гравцем грошима і отриманими доходом. Якщо витратив тисячу, а виграв півтори, то виграшем вважається 500, а не 1500. Ці 500 гривень і повинні обкладатися податком, — дохідливо пояснює експерт. — До речі, проєкт закону вказує, що до певної суми (8 мінімальних зарплат) виграші не оподатковуються, а понад — вступає 18+1,5% податку на виграш. Це прийнятний компроміс".

Другим моментом, який прописує документ, це введення єдиного податку на дохід (10%) для всіх видів азартного бізнесу.

"Зараз стільки тільки у ігрових автоматів, а казино — 18%, лотерейники — 30%. Так вирівнюється перекіс в оподаткуванні ігрового бізнесу в цілому. У нас же зробили і високі ціни ліцензій, і високі податки. При таких податкових ставках і вартості ліцензій вкладати гроші в легальний бізнес просто невигідно", — повідомляє Ігор Макієвський.

Підсумовуючи, фахівець каже, що прийняття законопроекту 2713-д є обов'язковим для нормальної роботи легального азартного ринку в Україні.

Нагадаємо, раніше "Коментарі" повідомляли, чому травень 2021 року може стати дуже важливим для розвитку грального бізнесу в нашій країні.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини