Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
Сектор туризму в Україні досить різноманітний і представлений туристичними операторами, турагентствами, екскурсоводами, готелями та іншими типами розміщення, а також інформаційними центрами і транспортними компаніями. Однак, попри різний рівень завдань і відповідальності перерахованих типів підприємців, у вітчизняного турбізнесу є три загальних та головних проблеми. Про це розповів в інтерв'ю "Коментарям" президент Національної туристичної організації України Іван Ліптуга.
По-перше, каже експерт, це недосконалість законодавчої бази, в якій закладені колізії та суперечності, що за замовчуванням робить 95% суб'єктів туристичної діяльності порушниками закону. Так, це стосується і ліцензійних умов туроператорів, які, по суті, не працюють. І обов'язкової зоряної категоризації готелів, яка теж по суті не працює. І багатьох інших деталей, які вимагають елементарного наведення порядку в поняттях і питаннях регулювання цього ринку.
По-друге, сектор туризму представлений на 99% малим і середнім бізнесом, а також самозайнятим населенням. Розвиваючи кожен свою послугу, каже Ліптуга, в цілому вони формують комплексний туристичний продукт дестинації: певна територія зі всілякими зручностями, засобами обслуговування і послугами для забезпечення всіляких потреб туристів. Тому загальний імідж дестинації та макроекономічна ситуація сильно впливають на кожного суб'єкта в ланцюжку турпродукту.
"Тут вкрай важлива роль DMO, так званих організацій з управління та маркетингу дестинацій, які грають провідну і консолідаційну роль в туризмі, формують маркетингову стратегію і займаються комплексним просуванням туризму в кожному регіоні або локації. Проблема України в тому, що DMO відсутні в законодавчому полі. Як результат — немає системного і комплексного підходу до маркетингу територій. Тому малий і середній бізнес розрізнений — і вирішує свої проблеми самотужки. Втрачає, звичайно, дестинація в цілому", — пояснив глава Національної туристичної організації.
Третьою проблемою Ліптуга назвав відсутність адекватної статистики, яка давала б можливість бізнесу аналізувати туристичний ринок. За його словами, неможливо чимось ефективно управляти, якщо ми не можемо це елементарно навіть порахувати.
Раніше ми розповіли, як врятувати туристичний бізнес в Україні в умовах коронакризи.
Новини