Головна Новини Бізнес економіка Після відродження АвтоКрАЗу Жеваго може забрати у нього набагато більше грошей, ніж підприємство коштує зараз – Андрій Волков
commentss НОВИНИ Всі новини

Після відродження АвтоКрАЗу Жеваго може забрати у нього набагато більше грошей, ніж підприємство коштує зараз – Андрій Волков

АвтоКрАЗ має борги перед державними банками та іншими структурами

17 листопада 2022, 15:50 comments2191
Поділіться публікацією:

Андрій Волков, засновник та керуючий партнер групи компаній "Інвестохіллс" вважає ситуацію з тимчасовим відчуженням активів АвтоКрАЗу у власність держави двоякою.

Після відродження АвтоКрАЗу Жеваго може забрати у нього набагато більше грошей, ніж підприємство коштує зараз – Андрій Волков

АвтоКрАЗ (фото з відкритих джерел)

Він відзначив, що усі "знають", що це підприємство належить олігарху Костянтину Жеваго, який на сьогодні знаходиться у міжнародному розшуку. При цьому, з формальної точки зору опальний олігарх не є його кінцевим беніфіціаром. Підприємство перебуває у процедурі банкрутства і практично не функціонує вже кілька років.

І тут, за словами Волкова, виникає одразу два питання. Перше – у кого держава все-таки відчужила підприємство? Є думка, що у Жеваго, але це може виявитись не так. І друге – з якою метою АвтоКрАЗ був відчужений: для того, щоб відновити та налагодити випуск продукції чи в рамках боротьби з олігархами?

"Бо якщо ми збираємося виробляти на підприємстві військову продукцію, то треба враховувати, що воно майже зруйноване. І щоб перезапустити виробничий процес потрібні великі інвестиції, кваліфіковані фахівці та ін. Чи є у держави такі можливості? Велике питання. Особливо з огляду на те, що АвтоКрАЗ ще й залежить від ряду підприємств-постачальників та партнерів", – підкреслив бізнесмен.

Так, за його словами, виробництво на підприємстві неможливо налагодити без Полтавського автоагрегатного заводу (ПААЗ), який, на відміну від АвтоКрАЗу, ніхто не відчужував. Він, як перебував у власності Костянтина Жеваго, так і продовжує перебувати.

Крім того, є ще проблема величезних боргів підприємств біглого олігарха. Як АвтоКрАЗ, так і ПААЗ мають борги перед державними банками та структурами самого Жеваго, які викупили вимоги за ними на торгах у ФГВФО.

"І тепер виникає основне питання. Припустимо, що держава проінвестує в АвтоКрАЗ значні кошти та зробить його успішним. Чи не доведеться їй через кілька років повертати його назад власнику? Якщо так, то він отримає справжній подарунок – діюче прибуткове підприємство без жодних інвестицій зі своєї сторони. Проте, якщо навіть припустити, що повертати держава нічого не збирається, то у Жеваго, а радше у структур, що з ним пов’язані, залишаються боргові вимоги на десятки мільйонів доларів, які він обов’язково пред’явить підприємству після закінчення війни та відновлення його виробництва. Тобто, вже з працюючого підприємства багатій може забрати суму грошей, набагато більшу, ніж воно коштує зараз", – пояснив свої побоювання Волков.

На початку листопада на виконання рішення Ставки Верховного Головнокомандувача та у зв'язку з військовою необхідністю було прийнято рішення про відчуження у власність держави активів стратегічно важливих підприємств України, серед яких: "Мотор Січ", Запоріжтрансформатор, АвтоКрАЗ, Укрнафта та Укртатнафта. Вилучені активи набули статусу військового майна, а їх управління передали Міністерству оборони України. 



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини