Рубрики
МЕНЮ
Вечканова Елена
До Глобального договору ООН (ГДООН) в Україні поки приєдналося небагато учасників. Тим часом це — ініціатива, спрямована на сприяння соціальній відповідальності бізнесу та підтримку вирішення підприємницькими колами проблем глобалізації та створення більш стабільної та всеохоплюючої економіки. Чому вона поки не користується у нас популярністю? Які перспективи ГДООН в Україні? Як це працює і що це дає? "Коментарі" розбиралися в ситуації із допомогою експертів.
ООН може допомогти українському бізнесу. Колаж: "Коментарі" / Дмитро Романюк
Заступник голови Федерації профспілок України, кандидат економічних наук, магістр міжнародного права Олександр Шубін нагадує, що в 2015 році ООН прийняла порядок денний у галузі сталого розвитку до 2030 року.
"Програма складається із 17 цілей. Вони спрямовані на ліквідацію злиднів, на збереження ресурсів планети і забезпечення благополуччя. Кожна мета містить ряд показників, для досягнення яких потрібно об'єднати зусилля урядів, громадянського суспільства та бізнесу. Чому українські бізнес-компанії не так активно приєднуються до ГДООН і багатьох інших глобальних ініціатив, спрямованих на сталий розвиток? Думаю, основна причина в слабкій інформованості про переваги даних ініціатив, а також незалученість вітчизняних компаній у світові тренди, світові тенденції. У нас більшість зосереджена на своїх тимчасових складнощах, на внутрішніх проблемах, на вирішенні тактичних завдань. І не мислить стратегічно", — пояснює Олександр Шубін.
На його думку, українські компанії повинні зрозуміти, що найбільшою проблемою для них є доступ до ресурсів, до передових технологій, до світових фінансів.
"А участь в таких всесвітніх проектах значно полегшує подібний доступ, — підкреслює Олександр Шубін. — Адже найдешевше фінансування надають саме міжнародні фінансові інституції, той же ЄБРР. А вони при прийнятті рішень (фінансувати чи ні той чи інший проект) звертають пильну увагу на репутацію компанії з точки зору загальних, всесвітніх цілей. Сталий розвиток — це про ефективний розвиток економіки зі збереженням навколишнього середовища, це створення найбільш сприятливих умов для соціального розвитку суспільства. І якщо компанія в таких глобальних ініціативах бере участь, підтримує їх, реалізує на рівні свого бізнесу, їй набагато простіше отримати міжнародні фінансові ресурси".
Експерт звертає увагу, що такі компанії також беруть участь в міжнародному обміні досвідом, можуть отримати доступ до новітніх технологій.
"Так що ГДООН і будь-які подібні ініціативи обов'язково потрібно підтримувати, просувати. Це буде сприяти не тільки розвитку окремих бізнесів, а й в цілому — досягнення цілей сталого розвитку України", — резюмує Олександр Шубін.
Засновник міжнародного глянцю "Бізнес WOMAN" і міжнародного клубу BUSINESSWOMAN Club Анна Крисюк підкреслює, що в Україні поки що не всі розуміють важливість соціальної відповідальності. Але вона стає трендом, а тому до ГДООН приєднуватиметься все більше компаній, впевнена бізнесвумен.
"Соціальна відповідальність в Україні не так у нас розвинена, як за кордоном, де зменшується оподаткування людей, які займаються соціальними проектами, розвиваються благодійні, спортивні, інші активності. Але той же Глобальний договір ООН підштовхує і нашу країну в цьому напрямку. Є проблема комунікації. Не всі розуміють важливість цієї ініціативи. Тим важливіше розповідати про неї якомога більше, в тому числі за допомогою ЗМІ", — впевнена Ганна Крисюк.
На її думку, перспективи цієї ініціативи дуже великі.
"Багато свідомих людей розвиваються, вчаться в рамках ГДООН. Розуміють, що нам потрібно переходити на інший рівень відповідальності, взаємодії з владою, суспільством, бізнесом. Слід створювати кооперації, діяти згідно з міжнародними стандартами, виходити на цивілізовані та цивілізаційні рішення. До ГДООН приєдналося вже чимало українських бізнес-клубів. Наприклад, CEO Club Ukraine, із засновником і президентом якого Сергієм Гайдайчуком ми займаємося глобальним озелененням України. Це та сама соціальна відповідальність, та сама робота на краще майбутнє, яка закладена і в основу порядку денного ООН у сфері сталого розвитку до 2030 року. Об'єднуючий фактор, соціальна відповідальність бізнесу — це не тільки круті проекти та стратегії на майбутнє, а й маса позитивної енергії. Коли ти віддаючи, отримуєш значно більше", — резюмує Ганна Крисюк.
Нагадаємо, раніше "Коментарі" розповідали про підсумки засідання Генасамблеї ООН, на якій розглядалися питання деокупацію Донбасу і Криму.
Новини