Рубрики
МЕНЮ
Давиденко Евгения
Верховна Рада підтримала за основу ініціативу про внесення змін до Закону України "Про оборонні закупівлі" щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні.
Автори ініціативи пропонують, зокрема, запровадити звітування про оборонні закупівлі, за винятком даних про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю.
"Коментарі" запитали експертів, якою, на їх думку, має бути процедура закупівель на потреби армії.
Воєнний експерт Ігор Козій зазначає, що в понятті "оборонні закупівлі" є закрита складова і відкрита.
"Якщо ми говоримо про яйця, то ми повинні зрозуміти, що це треба виводити в публічну площину. А такі складові, як місце надходження цих яєць і їх кінцевий бенефіціар — такі речі не повинні виходити в публічну площину", — розповідає Козій.
Вся інформація щодо озброєння має бути закритою, до того ж це чітко прописано в законі про оборонні закупівлі, каже експерт.
"Мені не відомо, з яких підстав ані Міністерство оборони, ані Мінекономіки, ані Мінстратегпром — або весь Кабінет міністрів України у своєму складі — не виконує цей закон. Мені абсолютно незрозуміла позиція комітету з питань безпеки й оборони щодо парламентського контролю виконання цього закону", — додає він.
Економіст Євген Олейніков вважає, що оборонній закупівлі можуть бути публічними, але з певними виключеннями.
"З обмеженнями щодо місця постачання (можна, наприклад, оприлюднювати загальну інформацію, зокрема, передбачається чи ні поставка у місця бойових дій тощо), видів і конкретних назв озброєнь", — прокоментував Олейніков.
Новини