Головна Новини Бізнес економіка Транспортний безвіз для України: який буде ефект для економіки - що не врахували в уряді
commentss НОВИНИ Всі новини

Транспортний безвіз для України: який буде ефект для економіки - що не врахували в уряді

Експерти розповіли, як працюватиме "транспортний безвіз" і чому важливо скасувати митні платежі

30 червня 2022, 13:40
Поділіться публікацією:

Президент України Володимир Зеленський у вечірньому обігу 29 червня, серед іншого, розповів про транспортний безвіз із ЄС (за його словами, ця угода дозволить збільшити експорт українських товарів автомобільним транспортом) і заявив, що Україна матиме "дорожню карту" – чіткий план дій, що необхідні вступу до ЄС. Документ представлять 1 липня. Як оцінюєте підписану угоду? Якою є ймовірність, що "дорожня карта", яку презентують завтра, прискорить євроінтеграцію України? Що ще може прискорити цей процес?

Транспортний безвіз для України: який буде ефект для економіки - що не врахували в уряді

Фото з відкритих джерел

Транспортний безвіз дозволить експортувати більше продукції

Кандидат економічних наук, екс-директор з розвитку бізнесу АТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев називає підписання транспортного безвізу – значним кроком, спрямованим на збільшення товарообігу між Україною та Європою автомобільним шляхом.

"Раніше Україна і сусідні країни мали багато проблем з отриманням дозволів на перетин кордону за кількістю вантажних авто. А нам потрібно вирішувати зернову кризу, яка стала наслідком російської агресії (заблоковані порти). До того ж транспортний безвіз дозволить нашим підприємцям ширше використовувати зняття мит країнами Європи при везенні продукції українського виробництва", – пояснює експерт.

Окрім автомобільного, у нас є і залізничний транспорт. Але там існують проблеми через різну ширину колії в Україні та країнах ЄС. Отже, автомобільні шляхи виглядають найбільш універсальним способом транспортування вантажів, у тому числі вивезення зерна.

"До речі, щодо зернових. На мою думку, слід збільшувати переробку в Україні. Так можна і скоротити обсяги вивезення (з тонни зерна виходить близько 600 кг борошна) і збільшити додаткову вартість продукту", – каже Андрій Рязанцев.

Коментуючи намір влади подати "дорожню карту" для вступу до ЄС, він зазначає:

"Процес євроінтеграції України, що прискорився, запущений після отримання статусу кандидата в члени Євросоюзу, вимагає чіткої взаємодії всіх вертикалей влади, громадськості. Щоб якнайшвидше дійти кінцевої мети (повноцінне членство в ЄС), потрібен документ, який чітко прописує і послідовність кроків, і процес взаємодії, і терміни (щоб це не розтяглося на десятки років). Але, на мій погляд, умови, які виставляє ЄС для України як обов'язкові для вступу до цього об'єднання, варто ще предметно обговорювати. Які ми можемо виконати з огляду на нинішню ситуацію, а які поки що – ні. Адже окрім певних змін у законодавстві та навіть у ментальному сприйнятті деяких речей, нам треба буде ще й відбудовувати державу. І тут, на мою думку, Європа має піти Україні назустріч, прискоривши процедуру вступу. Що допоможе нам швидше відновитись після нашої обов'язкової перемоги над російським агресором".

Для позитивного ефекту ще потрібно тимчасово скасувати платежі та мита на українському кордоні

Експерт Української фабрики думки Юрій Гаврилечко міркує так: "Почнемо з того, що ніякого транспортного безвізу немає, не було і навіть не передбачалося вводити. Це красива фраза і не більше. Проте, завершення цього тижня переговорів про те, що протягом найближчого року (з можливістю пролонгації цього періоду) українським водіям для транспортування вантажів до ЄС не потрібно мати права водія міжнародного зразка, оскільки ЄС визнає на цей період дію наших документів (а ми, відповідно, прав водіїв країн-членів ЄС) – це однозначно позитивний момент у взаємній торгівлі".

Щоправда, продовжує експерт, щоб ефект від цього позитиву був зараз максимальним, треба прибрати внутрішні бар'єри для перевезень.

"А саме: ліквідувати митницю (на час війни – повністю і без винятків) прибрати митні платежі, збори та мита з української сторони (для чого президенту необхідно було б повернути до парламенту зі своїм вето законопроект про їх повернення з 1 липня цього року, а не підписувати його), надати можливість виїжджати за кордон і повертатися, відповідно, назад чоловікам віком від 18 до 60 без жодних перешкод. Тоді ефект про лібералізацію процедури перевезень буде максимальним", – вважає Юрій Гаврилечко.

Що ж стосується власне євроінтеграції (у тому числі різноманітних "дорожніх карт"), то це – паралельний процес, зазначає експерт.

"Переговори про лібералізацію режиму автоперевезень йшли приблизно рік – і рішення ЄС про лібералізацію стало вже третім за рахунком, після аналогічних заходів щодо авіаперевезень та залізничних перевезень", – нагадує Юрій Гаврилечко.

Як повідомляв портал, між Україною та Молдовою відновлять залізничне сполучення.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини