logo_ukra

Coinspot 28.02.2021

BTC/USD

43552.95

ETH/USD

1341.20

LTC/USD

158.46

НБУ 28.02.2021

USD/UAH

28.10

EUR/UAH

34.05

RUB/UAH

0.40

comment

Рубрики

comment

МЕНЮ

Головна Новини Бізнес економіка Українським банкам заборонили використовувати дрібний шрифт для договорів: причини
commentss НОВИНИ Всі новини

Українським банкам заборонили використовувати дрібний шрифт для договорів: причини

Відтепер банківські угоди мають детально інформувати клієнтів про послуги

27 січня 2021, 14:30

Представники Національного банку України представили нові вимоги стосовно укладання банківських договорів. Серед додаткових правил — розширення надаваної клієнту інформації, а також укладення документів шрифтом, читабельним за розміром. Про нововведення інформує прес-служба Нацбанку на офіційному сайті установи.

Українським банкам заборонили використовувати дрібний шрифт для договорів: причини

Більше не треба буде мучитися, розбираючи дрібний шрифт у банківському договорі. Фото: sb.by

Відтепер угоди щодо споживчого кредиту, вкладу чи депозиту, а також відкриття і ведення поточного рахунку мають укладатися за новими правилами. Всі вимоги викладені у відповідній постанові Правління Національного банку від 22 січня 2021 року.  

Чи не найголовніша зміна — відтепер банкам заборонять прописувати умови договору дуже дрібним шрифтом. Найменший запропонований Нацбанком кегль — 11.

Крім того, договори мають містити максимально повну інформацію про послугу, яка надається людині. Так, у документах щодо вкладів (депозитів) зазначатиметься конкретна дата повернення коштів, а також можливості щодо продовження термінів дії вкладу. Якщо клієнт бажає оформити споживчий кредит, у договорі мають прописати всі надавані додаткові послуги та їхню вартість, а ще умови, за яких може змінитися відсоткова ставка.

"Також вимоги забороняють банкам включати до договорів недобросовісні норми, які обмежують права споживачів подати скаргу чи позов до суду", — зазначають у Нацбанку.

Крім того, банківські працівники більше не зможуть змінювати будь-які умови укладеного договору, якщо про це попередньо не знатиме клієнт. Якщо ж споживач ще не отримав жодних послуг від установи, ніяких коштів за них у нього не можуть вимагати.

"Нові вимоги […] поширюються на договори, які безпосередньо підписує споживач, зокрема і на індивідуальну частину договорів приєднання про надання послуг", — акцентують представники головної фінансової організації.

Слід зазначити, що час, аби привести свою діяльність у відповідність до зазначених вимог, банківські установи України мають до 27 квітня поточного року. У Нацбанку сподіваються, що такі зміни допоможуть українцям краще орієнтуватися у надаваних банками фінансових послугах і розуміти, що за документи вони підписують.

Раніше "Коментарі" розповідали, що у Нацбанку попередили українців про неминуче зростання цін. Крім того, на порталі можна дізнатися, випуском якої незвичної банкноти порадують українців цього року.


Читайте Коментарі в Google News

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб першими дізнатися про найважливіші події!


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

comments.ua
comments.ua
comments.ua

Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!