Рубрики
МЕНЮ
Татьяна Веремеева
Уряд Російської Федерації вирішило закрити торгові представництва в Литві і в Україні. При цьому в РФ залишаться торгпредства в 58 країнах, тоді як Україна з 2012 року не має окремих торгових місій за кордоном. "Коментарі" разом з експертами розбиралися, чи потрібні такі місії.
Кандидат економічних наук, екс-директор з розвитку бізнесу АТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев зазначає: "З огляду на, що торгпредставництва в інших держав регулювалися в Росії до 2003 року за постановою ВКПБ від 1933 року, така технологія експортно-імпортних операцій в інших країнах морально застаріла . Кордони стають досить умовним в зв'язку зі значним домінуванням мережевих продажів — через Інтернет і інші ресурси. І те, що Україна відмовилася від цих старообрядницьких представництв — правильно ".
За словами Андрія Рязанцева, бізнес, особливо бізнес транснаціональних корпорацій, які домінують зараз на основою частини світових ринків, краще розбирається у всіх необхідних умов для торгівлі.
"До того ж, — підкреслює експерт, — такі корпорації мають на сьогодні доступ безпосередньо до представників влади в будь-якій країні. Так що ставку треба робити не на державні торгпредставництва, а на такі організації як асоціації (європейська бізнес-асоціація, американська і так далі) ".
Закриття ж торгпредства Росії в Україні навряд чи стане проблемою для торгівлі. Це скоріше політичний жест, вважає Андрій Рязанцев.
За словами політичного експерта, дипломата Вадима Трюхана, тема торгпредставництв є "яблуком розбрату" між Міністерством закордонних справ і Міністерством економіки протягом багатьох років.
"Суть питання в тому, хто повинен" керувати "зовнішньою торгівлею України, відповідати за залучення прямих іноземних інвестицій, забезпечувати координацію участі в міжнародних виставках, бізнес форумах і інших подібних заходах. А також відповідати за укладення економічних міжнародних договорів України (про уникнення подвійного оподаткування, захисту інвестицій, умови торгівлі та інших), супроводжувати укладання та виконання великих комерційних контрактів, в тому числі у військово-технічній сфері і т.д. На практиці це кадрова політика, вплив і ресурси ", — пояснює дипломат.
Переможця в цьому вічній суперечці не може бути в принципі, впевнений Вадим Трюхан.
"Адже підхід суто радянський — натягнути на себе побільше ковдру, а там будь, що буде, — каже експерт. — Були періоди, коли при посольствах і окремих представництвах і Генеральних консульствах діяли так звані ТЕМи (торгово-економічні місії), які були підпорядковані Мінекономіки. Зараз замість них створені відділи економічних радників (в основному це 1-2 дипломата невисокого рангу), які підпорядковуються Послу та МЗС. Але від назви ефективність не збільшується ".
Насправді, зазначає дипломат, ні в МЗС, ні в Мінекономіки (повна назва в останніх двох урядах — Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства) немає ні достатньо ресурсів, ні кадрів, ні експертизи для того, щоб якісно забезпечити це, безсумнівно одне з найбільш важливих для країни, напрямок роботи.
"Як мені видається, одним з оптимальних виходів з цієї чутливої ситуації має бути розширення кадрового складу посольств за рахунок представників міністерств і відомств економічного блоку — в тих країнах, де в цьому є необхідність, — каже Вадим Трюхан. — Крім того, для якісного сприяння бізнесу в просуванні його продукції на ринки іноземних держав доцільно відкривати представництва Торгово-промислової палати. Ну і, звичайно, тих бізнес-асоціацій, члени яких зацікавлені в просуванні своєї продукції за межі України. Роботи настільки багато, що її вистачить на всіх ".
Нагадаємо, Україна і Британія підписали угоду про вільну торгівлю.
Новини