Головна Новини Бізнес економіка Звільнення Зміїного: чи можемо тепер відновити експорт морем – у чому проблема
commentss НОВИНИ Всі новини

Звільнення Зміїного: чи можемо тепер відновити експорт морем – у чому проблема

Деокупація острова Зміїний – це лише перший крок для відновлення експорту української продукції морем

10 липня 2022, 13:17
Поділіться публікацією:

Після звільнення острова Зміїний запрацював шлях через гирло Бистре для суднового ходу з річки Дунай, повідомляє Мінінфрастурктури України. Експерти проаналізували цю новину спеціально для видання "Коментарі".

Звільнення Зміїного: чи можемо тепер відновити експорт морем – у чому проблема

Експорт зерна. Фото: із відкритих джерел

Для повного вирішення всіх експортних проблем потрібне припинення війни Росії проти України

Політолог, політичний консультант Володимир Фесенко впевнений, що це, безперечно, позитивна новина, яка налаштовує на оптимістичний лад.

"Ми бачимо, що керівництво України та Міністерство інфраструктури активно працюють над вирішенням логістичних проблем, пов'язаних із транспортуванням аграрної (і не лише) продукції", – пояснює експерт.

Але для повного вирішення всіх експортних проблем, і насамперед розблокування наших чорноморських портів, необхідно, за словами Володимира Фесенка:

– припинення війни росії проти України;

— розмінування акваторії Чорного моря, що знаходиться в зоні бойових дій;

– міжнародні гарантії безпеки для судноплавства у Чорному морі.

Максимум, що ми можемо вивозити без розблокування портів – до трьох мільйонів тонн

Народний депутат VIII скликання, президент Української аграрної конфедерації (УАК) Леонід Козаченко міркує так:

"Зроблено важливий крок у напрямку розблокування українського експорту. Він впливає на стратегічну сферу вирішення проблем логістики. Ми прибрали зі Зміїного опорний пункт ворога, який серед іншого використовувався для моніторнігу переміщення всіх суден. У тому числі у гирлі Дунаю. Створюючи загрозу всім, хто вантажив ці судна, надсилав продукцію. Зараз ми усунули цю загрозу. Радикально ситуація не змінилася, але перший крок зроблено. Щоб ситуація покращилася радикально – слід домагатися розблокування портів, які знаходяться в Одеській, Миколаївській областях, Херсонській (після її звільнення)".

Щодо гирла Дунаю, то це, за словами експерта, на даний момент – найпотужніший логістичний хаб, через який проходить понад 50% українських зернових, олійних культур, соняшникової олії.

"Але навіть у перспективі цей хаб не може перевищити 1,5 млн. тонн на місяць. Швидше – близько мільйона. По суші (залізниця та автошляхи через Польщу, Чехію, Угорщину, Румунію) можемо вийти приблизно на ті самі межі – 1,5-2 мільйони тонн. Тобто максимум що ми можемо вивозити без розблокування портів – до трьох мільйонів тонн. Справа ще й у тому, що портові термінали в країнах ЄС не можуть перемістити більше, – пояснює Леонід Козаченко. – Саме тому нам обов'язково треба відновити роботу портів, нормальне судноплавство. Тому що з підключенням морських шляхів ми можемо перевозити 7 мільйонів тонн продовольства на місяць із ймовірністю після війни вийти на 10 млн тонн – якщо правильно реалізовуватимемо аграрну політику".

Читайте також на порталі "Коментарі" – чому Путін не зупиниться на півдні та Донбасі: які регіони – наступна мета.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини