Головна Новини Бізнес фінанси Кредитним спілкам заборонили приваблювати клієнтів низькими відсотками
commentss НОВИНИ Всі новини

Кредитним спілкам заборонили приваблювати клієнтів низькими відсотками

Відтепер нефінансові установи повинні виконувати вимоги НБУ, які допоможуть українцям отримати повну інформацію про споживчі кредити

8 жовтня 2021, 12:44
Поділіться публікацією:

Правління Національного банку України прийняло постанову, яка регулює інформацію про споживчі кредити. Відповідний документ оприлюднений на сайті установи.

Кредитним спілкам заборонили приваблювати клієнтів низькими відсотками

Будівля Національного банку України - фото на сайті НБУ

Українці, які бажають отримати позику, тепер будуть бачити повні дані про кредит, які не будуть приховані дрібним шрифтом внизу кредитного договору або приховані за яскравими шрифтами рекламної листівки. У постанові докладно описано, як саме повинні подаватись ця інформація: споживач повинен чітко і явно бачити, яку суму він сплатить у підсумку, який річний (а не добовий чи тижневий) відсоток, які штрафи за відтермінування тощо.

З 8 січня 2022 р. кредитні спілки зобов'язані оновити інформацію на своїх сайтах. Нацбанк підготував спеціальну уніфіковану таблицю, у якій вони повинні докладний опис усіх своїх послуг. Споживачі завантажуватимуть цю таблицю і будуть знати повну вартість кредиту, умови отримання, наслідки порушення виплат. Крім файлу для завантаження, відвідувачі сайту повинні бачити наступне:

- повні суми усіх комісій та платежів;

- інформацію про супровідні послуги – страхування, послуги нотаріуса, оцінювача, держреєстратор;

- річна процентна ставка, а не привабливі 0,01 відсоток у рекламному проспекті;

- чіткі терміни і розміри виплат;

- зрозумілий опис дострокового погашення кредиту;

- штрафи за порушення умов договору.

Щоб переконатись, що кредитна спілка діє законно, клієнт повинен також бачити офіційну назву установи та її робочі контактні дані, ліцензію, яка дозволяє надавати відповідні послуги.

З 8 квітня того ж року усі кредитні спілки на своїх сайтах повинні розмістити калькулятор, у якому бажаючі можуть самостійно порахувати витрати за кредитом і зрозуміти, чи хочуть вони його брати і чи справлять з поверненням.

Також людина може обрати зручний спосіб взаємодії: СМС-повідомлення, месенджер, електронну пошту, мобільний додаток, особистий кабінет на сайті. Через вказаний канал зв'язку їй надсилатиметься інформація, яка допоможе постійно бути в курсі стану справ: сума заборгованості, розмір і дата найближчої виплати, кількість проведених платежів.

Реклама кредиту, який можна взяти через кредитну спілку, повинна легко сприйматись: текст написаний зрозуміло, достатньо великими літерами, особливі умови — тим же шрифтом, що й основні, дизайн має бути легким для візуального сприйняття.

Видання "Коментарі" раніше публікувало інформацію про те, як НБУ оштрафував IBOX-банк на 10 млн грн.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини