Головна Новини Бізнес фінанси Схема "прихованої покупки": повна відмова від податків і заробіток на споживачах
commentss НОВИНИ Всі новини

Схема "прихованої покупки": повна відмова від податків і заробіток на споживачах

Видаючи контент за ПЗ, мережевики уникають сплати ПДВ і примушують покупців до непотрібного придбання, змушуючи при цьому платити на 5-20% більше фактичної вартості товару

15 лютого 2021, 11:20 comments1244
Поділіться публікацією:

Стало відомо, як найбільші мережі з продажу електроніки і побутової техніки заробляють на покупцях і ховаються від оподаткування. За три роки українці, купуючи побутову техніку, переплатили мережевикам 3,5 млрд грн за непотрібний їм електронний контент, який йшов в одному чеку з основним товаром і маркувався як програмне забезпечення до цього товару, а держава недоотримала понад 700 млн грн ПДВ.

Схема "прихованої покупки": повна відмова від податків і заробіток на споживачах

Побутова техніка - фото з відкритих джерел

Про це повідомив у своєму матеріалі ТК "Дон Кіхот".

"Ми вже не раз писали про просту і цинічну до неподобства схему ухилення від сплати ПДВ і обдурювання споживачів великими мережами з продажу оргтехніки. Нагадаємо про неї ще раз і подивимося на ситуацію через призму нових роз'яснень від Мінфіну. Отже, ви берете товар і виявляєте, що в чеку значиться не тільки обраний вами пилосос або смартфон — другим товаром йде якесь програмне забезпечення до основної покупки. Нагадаємо, згідно з існуючим законодавством, ПЗ не обкладається податком. Але на перевірку до програмного забезпечення як такого ці товари не мають ніякого відношення. Мова йде про звичайний контент, який кожен з нас може отримати безкоштовно: електронні книги рецептів, зведення інструкцій з експлуатації та ін ", — повідомляється в матеріалі.

При цьому, згідно з податковою консультацією, затвердженою наказом Мінфіну № 842 від 31.12.2020, операція з надання доступу до контенту, який існує в електронній формі не є постачанням програмної продукції і підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку.

Видаючи контент за ПЗ, мережевики уникають сплати ПДВ і примушують покупців до непотрібного придбання, змушуючи при цьому платити на 5-20% більше фактичної вартості товару. До речі, доступ до такого контенту стоїть в різних випадках по-різному і залежить від маржі товару: чим вище маржа, тим дорожче доступ.

За даними джерела, до такої схеми, зокрема, вдаються мережі електроніки та побутової техніки "Фокстрот" та "Комфі".
У першому випадку в чек вноситься продаж доступу до контенту, який існує в електронній формі (додаток Patee recipes), що можна легко скачати в інтернеті. За озвученою інформацією, дана схема використовувалася останні три роки, в результаті чого бюджет недоотримав ПДВ в сумі 338 млн грн.
У свою чергу, "Комфі" вносить в чек продаж доступу до контенту, який існує в електронній формі Comfy Helper (це помічник по початковому запуску і вивчення всього асортименту техніки, яка реалізується в мережі). Тим часом, сама інструкція до конкретного пристрою в паперовому вигляді знаходиться в коробці з товаром, проте доступ до неї в електронному вигляді мережа продає окремо. Як результат, за останні кілька років бюджет недоотримав ПДВ в сумі понад 390 млн грн, підкреслюють автори матеріалу.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини