Головна Новини Бізнес держсектор Дефіцит пального в «Укрзалізниці»: як вирішити існуючу проблему
commentss НОВИНИ Всі новини

Дефіцит пального в «Укрзалізниці»: як вирішити існуючу проблему

Відсутність дизпального для залізниці безпосередньо пов'язана з проблемами всіх основних галузей промисловості, пояснює експерт

1 липня 2021, 15:54
Поділіться публікацією:

Голова Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради з питань перевірки і оцінки стану АТ "Укрзалізниця" (УЗ) Юлія Гришина повідомила у своєму Telegram-каналі, що УЗ відчуває гостру проблему дефіциту пального. Зокрема, за її словами, компанія вивела до резерву вже понад сотню тепловозів, а на складах — всього 772 тонни пального (добова норма).

Дефіцит пального в «Укрзалізниці»: як вирішити існуючу проблему

Андрій Рязанцев про дефіцит пального в "Укрзалізниці". Фото: АгроПоліт

"Коментарі" вирішили дізнатися, чому така ситуація взагалі стала можливою, які ризики вона несе та як її можна вирішити. Своєю думкою з цього приводу поділився кандидат економічних наук, ексдиректор із розвитку бізнесу АТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев.

"Попри низку скандалів, наглядовій раді УЗ ще на 3 місяці продовжили повноваження. При цьому елементарного забезпечення компанії пальним на сьогодні, виходить, проводити нікому, — зазначає експерт. — І йдеться вже не про проблему самої УЗ, а про проблему для всієї країни".

Відсутність дизпального для залізниці безпосередньо пов'язана з проблемами у всіх основних галузях промисловості, у перевезеннях пасажирів, пояснює Андрій Рязанцев.

"Ситуація стала можливою через відсутність належної уваги до цієї проблеми у керівництва компанії. Ризики — мільярдні втрати у валовому внутрішньому продукті. Якщо ми говоримо про той же стратегічний стик Камиш-Зоря — це основна частина постачання вугілля на металургійні підприємства, послуги з постачання готової продукції з металургійних підприємств, в тому числі на експорт — тобто, падіння експортного виторгу", — говорить фахівець.

Крім цього, існує значна проблема експорту через західний кордон: Івано-Франківська та Рівненська дирекції можуть повністю зупинитися у зв'язку з відсутністю пального.

"Ну, а ті ж самі постачання вугілля — проблема в енергетиці, в створенні необхідних запасів, які формуються як раз в цей період року. Без зайвого пафосу — це колапс значно кількості галузей економіки країни", — вважає Андрій Рязанцев.

Удар, за словами економіста, триматимуть і пасажирські перевезення. Відповідно — і найменш забезпечені верстви населення. Адже значна кількість приміських перевезень здійснюється якраз таки на дизельному пальному.

"Як вирішити ситуацію? Існує законодавство, яке певним чином подовжує терміни закупівель, проведення тендерних процедур. Цікаво знати, на якому етапі такі процедури зараз знаходяться, — зазначає Андрій Рязанцев. — Для того, щоб подібних НП не траплялося в майбутньому, на залізниці повинні працювати кваліфіковані, відповідальні люди, які реально керують компанією, а не займаються політикою утримання на своєму кріслі — за повної відсутності інтересу до роботи самої УЗ".

Нагадаємо, раніше "Коментарі" повідомляли, як експерт оцінив успішність роботи "Укрзалізниці" протягом 2020 року. Подробиці — в нашому матеріалі.

Також на порталі ви можете дізнатися про те, на скільки УЗ скоротила штат і яка додаткова оптимізація могла б стати в пригоді підприємству.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/

Новини