Головна Новини Бізнес держсектор Компанії-експедитори вимагають від Жмака розірвання довгострокових контрактів: на бізнес "повісили ярмо"
commentss НОВИНИ Всі новини

Компанії-експедитори вимагають від Жмака розірвання довгострокових контрактів: на бізнес "повісили ярмо"

Лише розірвання довгострокових контрактів з УЗ може допомогти бізнесу вийти із кризи

8 грудня 2020, 14:35
Поділіться публікацією:

Конфлікт між підприємцями, які на основі довгострокових контрактів здійснюють вантажні перевезення, та грузинським менеджером "Укразалізниці" Іраклієм Езугбаєм поглиблюється. Бізнес каже, що в УЗ їх позицію ігнорують, натомість, лише нарощують мільярдні збитки для самої держкомпанії. 

Компанії-експедитори вимагають від Жмака розірвання довгострокових контрактів: на бізнес "повісили ярмо"

ФОТО: З відкритих джерел

"Ситуація в тому, що на початку року і все літо УЗ пропонувала клієнтам довгострокові контракти за ціною, яка була нижче стандартного ринку. І багато компаній – і ми в тому числі, прорахувавши економіку, вирішили взяти ці довгострокові контракти, бо ми бачили цінову перевагу цих довгострокових вагонів, в порівнянні із стандартними. Коли УЗ "роздала" всі довгострокові контракти (в кінці серпня), вони на початку вересня почали знижувати ставку по стандартним вагонам. І для нас ця цінова перевага почала зменшуватися і у нас фактично зараз немає сенсу тримати ці вагони, бо вони вже по такій же ціні, як і стандартні вагони, які може взяти кожен. Ми неодноразово зверталися в УЗ із питаннями: "як так можна взагалі робити?". Ми уклали довгострокові річні контракти, а ви за декілька днів починаєте знижувати ціни для всього ринку", — пояснив представник компанії "Вертикаль" Олег Бурлаченко. 

Він додає, що менеджмент УЗ на діалог не йде, прикривається формальними відписками. Розривати невигідні контракти теж відмовляється, погрожуючи штрафами. 

"... штраф десь 4 тис. 88 грн за весь період не використаних (вагонів). Тобто за весь рік ми повинні заплатити за кожен вагон, за кожен місяць 4 тис. 88 грн, це космічні цифри", — підкреслив підприємець. 

Від цього рішення Езугбая про односторонній перегляд ставок програє не лише бізнес, але сама "Укрзалізниця", адже компанія нарощує збитки. Лише за жовтень вони склали майже 500 тис. грн. 

"Вони (УЗ) повісили це ярмо на нас, на вантажовідправників і наступного дня почали знижувати ціни. І ми з цими вагонами — не можемо їх продуктивно возити, бо вони дорожчі для нас протягом всього року, ніж стандартні вагони, яких є в дуже великій кількості на ринку", — додає Бурлаченко. 

Вихід із кризи бізнес вбачає у можливості розірвати з УЗ довгострокові контакти. 

"Головні вимоги – вони повинні дати нам можливість розірвати ці контракти без застосування штрафних санкцій. Тому що вони в ручному режимі змінили цінову кон'юктуру ринку. Ми коли заходили у річні обов’язки – ми рахували одну ціну, а вони через пару днів її змінили. Так не робиться у цивілізованому світі.  Ці  рішення прийняті з порушенням антимонопольного законодавства. І це загрожує УЗ тим, що вагони будуть стояти. Вони просто бачать що ми великі вантажовідправники і з нас можна "здерти" ці гроші. Договори наші укладалися до Жмака і до Езгубая, а коли прийшло нове керівництво в особі Жмака і Езгубая – вони сказали: ну ви ж підписали з колишнім керівництвом...", — резюмував підприємець. 

Нагадаємо, що раніше ЄС констатував кризовий фінансовий стан УЗ. А через тиск на бізнес збитки компанії продовжують зростати. 

До слова, Міністр інфраструктури Владислав Криклій на кризову ситуацію не реагує. Голова правління Володимир Жмак — також. Натомість, стратегічне підприємство вже готують до часткового продажу. Тож саме із цими намірами влади, експерти й пов’язують зумисне доведення "Укрзалізниці" до банкрутства. 



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини