Головна Новини Бізнес держсектор Корупція у морській галузі або «забезпечення квитками» моряків як напрямок роботи транспортного комітету
commentss НОВИНИ Всі новини

Корупція у морській галузі або «забезпечення квитками» моряків як напрямок роботи транспортного комітету

Чому транспортний комітет намагається блокувати боротьбу з корупцією в секторі видачі документів морякам

29 червня 2021, 09:20 comments33335
Поділіться публікацією:








Останній пленарний тиждень роботи ВРУ з 13 по 16 липня може бути присвячений розгляду критично важливого для 150 тисяч моряків і їхніх сімей законопроекту, який дозволить прибрати корупцію в секторі видачі та продовження документів в морській галузі. Однак, незважаючи на рішення підтримати законопроект і винести його до зали, яке профільний комітет прийняв ще в липні 2020 року, в порядку денному його так і не виявилося.

 Корупція у морській галузі або «забезпечення квитками» моряків як напрямок роботи транспортного комітету

Микола Тищенко та Ігор Негулевський - фото: Никвести

Щоб отримати підтвердження права працювати на морських судах, моряки в Україні повинні кожні п'ять років проходити спеціальні іспити й оновлювати дозвільні документи. Цю процедуру деякі називають хабароємною, оскільки в деяких випадках моряки можуть бути змушені віддавати великі суми  чиновникам з екзаменаційних комісій, тестових центрів і навіть Мінінфраструктури.

У ЗМІ звучали прізвища бенефіціарів подібних схем. Серед них, зокрема, називали екс-міністра інфраструктури Владислава Криклія.

Також до корупційних схем може бути причетний і глава транспортного комітету Юрій Кисіль, який нібито має можливість впливати на такого роду схеми не тільки в морській галузі, а й на залізниці та інших інфраструктурних напрямках.

 Корупція у морській галузі або «забезпечення квитками» моряків як напрямок роботи транспортного комітету - фото 2

Крім того, глава виконавчого комітету реформ Михайло Саакашвілі заявляв про інтерес в питанні поборів з моряків народного депутата від Миколаївської області Ігоря Негулевського. У кулуарах фігурує і прізвище скандального депутата від партії "Слуга народу" Миколи Тищенка.

 Корупція у морській галузі або «забезпечення квитками» моряків як напрямок роботи транспортного комітету - фото 3

Що відбувається за зачиненими дверима транспортного комітету ВР України

Оскільки транспортний комітет не веде трансляції своїх засідань, не оприлюднює аудіозаписи, а протоколи і стенограми публікує з великим запізненням, офіційно дізнатися, що відбувається за його дверима, можна лише потрапивши всередину. Ця опція в пандемію доступна тільки нардепам і їхнім помічникам. На минулому тижні народний депутат, член правоохоронного комітету ВР Олександр Куницький оприлюднив черговий фрагмент запису засідання транспортного комітету, на якому розглядався законопроект 3944, покликаний прибрати корупційну схему в галузі видачі документів морякам. Зокрема, законопроектом пропонується запровадити міжнародні стандарти пролонгації документів на умовах, визначених Міжнародною конвенцією про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року з поправками. Основне нововведення полягає в тому, що в разі наявності чинних документів про підготовку моряка і підтвердження стажу, повторне складання іспиту кожні 5 років не потрібне.

Законопроект пролежав в транспортному комітеті рік — з липня 2020 року. За цей час Мінінфраструктури провело цілий ряд трансформацій в системі екзаменовкі моряків, наприклад, замінило усні іспити електронними тестами. За проходження яких, як з'ясували журналісти, теж потрібно платити. Крім того, ініціативи з ліквідації нібито корумпованої Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків і її представництв були заблоковані в судах.

У першій частині відеозапису на каналі Куницького видно, як глава комітету Юрій Кисіль намагається заблокувати розгляд документа на комітеті.

За словами Куницького, зміни в порядку отримання документів невигідні були насамперед колишньому міністру інфраструктури Владиславу Криклію, оскільки, на думку нардепа, той "не хотів ламати схему, можливо ділячись з кимось у Кабміні". І оскільки через це вирішувати проблему в уряді не збиралися, ініціативу на себе довелося брати депутатам. Причому не з профільного транспортного, а з антикорупційного комітету.

"Протягом року комітет не міг розглянути п'ять рядків законопроекту. Хтось забув, хтось робив вигляд, що вони не знають про проблему, не розуміють, що відбувається", — каже нардеп.

Як моряки "нагинають" Миколу Тищенка

З другої частини відео стає зрозуміло, що законопроект 3944 категорично не сприймає і ще один член комітету Микола Тищенко. Під час обговорення документа про спрощення процедур переатестації моряків, Тищенко раптом почав обурюватися, що комітет нібито втрачає свою суб'єктність, коли розглядає законопроекти від інших комітетів (автор законопроекту 3944 — нардеп від "Слуг народу" Іван Шинкаренко — член антикорупційного комітету ВР).

"Ми сьогодні стоїмо на порозі — ми комітет або про нас витирають ноги. Нехай депутати [автори законопроекту] приходять і працюють в наш комітет, а не десь в офісі вони отримали під диктовку, а ми гриву опустили і піднімаємо руки [за його винесення в зал]. Ми або команда — або не команда", — звернувся Тищенко до колег по комітету. "Не було ще такого за два роки, поки ми тут, щоб нас нагинали. А зараз нас нагинають", — додав він.

У цьому ж фрагменті Куницький продемонстрував, як глава комітету Юрій Кисіль нібито спробував фальсифікувати результати голосування за винесення документа на розгляд до сесійної зали, на чому наполягали автори і окремі члени комітету. Спочатку він кілька разів ставив документ на голосування з формулюванням "рекомендувати прийняти за основу", а потім спробував піднести рішення як "повернути суб'єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання". На що присутні в залі голосно засміяли голову.

Окремо варто відзначити, що Кисіль, Негулевський і Тищенко вже не перший раз фігурують у скандалах. Наприклад, раніше ЗМІ писали, що Кисіль і Негулевський могли зійтися на темі дорожніх підрядів : Негулевський після приходу в Раду став одним з ключових дорожніх будівельників Миколаївській області.

Ці прізвища згадувалися і тоді, коли мова йшла про річкові й морські перевезення. Близько року тому генеральний директор і власник ТОВ СП "Нібулон" Олексій Вадатурський прямо звинувачував тодішнього міністра Владислава Криклія, а також Тищенка та Негулевьского у співпраці з офшорними компаніями, які блокують розвиток вітчизняного вантажного флоту. Це сталося після того, як Тищенко та Негулевський відзняли ролик зі звинуваченнями "Нібулона" у спробі підкупу депутатів, щоб перешкодити прийняттю законопроекту про внутрішній водний транспорт.

"Вони підіграють тим компаніям, які вивели флот в офшорну юрисдикцію, а тепер зацікавлені в поверненні на українські річки старого флоту під іноземним прапором, на якому можливо і будуть працювати українці, але вони не зможуть платити податки в Україні. Тобто в першу чергу постраждають інтереси держави — це недоотримані податки, нестворені робочі місця. Створюють такі законопроекти ляльководи", — сказав тоді у відповідь нардепам Вадатурський.

Кисіль, Негулевський і Тищенко були учасниками і ще одного скандалу, пов'язаного з портом "Південний". ЗМІ писали, що вони нібито планували взяти під контроль буксирувальний флот порту.

"Взяти під себе контроль над буксирами — це давня українська традиція, мрія багатьох транспортних депутатів і міністрів. Це намагалися зробити багато і раніше, так як буксири, виведені з балансу порту в інше підприємство — навіть державне — за наявності підконтрольного менеджменту відразу починають заробляти своїм босам великі гроші за рахунок держпортів на послуги буксирування", — писало видання "Дело".

Однак, варто все ж зазначити, що профільним комітетом дана рекомендація прийняти в цілому законопроект 3944 у першому читанні. А значить,чи буде зроблений перший крок до реформування морської галузі чи ні, тепер залежить від кожного депутата в сесійній залі.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/

Новини