Головна Новини Бізнес держсектор Як боротися з нелегальним обігом палива в Україні - думка експертів
commentss НОВИНИ Всі новини

Як боротися з нелегальним обігом палива в Україні - думка експертів

"Коментарі" дізналися, наскільки ефективними можуть виявитися способи боротьби українського уряду з незаконним обігом палива в країні

11 березня 2021, 14:49
Поділіться публікацією:

Прем'єр-міністр Денис Шмигаль доручив представникам нафтогазової галузі, профільних асоціацій, органів місцевого самоврядування, ДФС, ДСНС, Нацполіціі та інших уповноважених органів, активізувати діяльність робочих груп і проведення спільних заходів для боротьби з нелегальним обігом палива в Україні.

Як боротися з нелегальним обігом палива в Україні - думка експертів

Колаж: Д. Романюк/Comments.ua

Чи реально навести в цій галузі порядок? Чи не виглядає це, як втручання Кабміну в ринкові відносини? Або уряд йде правильним шляхом? На ці питання порталу "Коментарі" відповідали експерти.

Це — боротьба з наслідками, а не з причинами

Фахівцеві з держполітики в паливно-енергетичному комплексі (ПЕК), доктору наук з державного управління Геннадію Рябцеву нинішні наміри Кабміну України щодо посилення боротьби з нелегальними учасниками ринку нафтопродуктів до болю нагадують рішення попередників — уряду Гончарука.

"Попередній Кабмін так само показово боровся з "волоцюгами", закривши, за твердженням уряду Гончарука, понад 800 нелегальних заправок. Однак як тоді, так і зараз це — боротьба з наслідками, а не з причинами. Підтвердженням цьому є той факт, що більшість АЗС, "закритих" рік тому, успішно функціонують досі", — наголошує Геннадій Рябцев.

На його думку, доцільніше було б позбавити ці заправки палива, яким вони торгують. Це переважно продукція заводів малої продуктивності (міні-НПЗ — нафтопереробні заводи), а також всілякі сурогати на основі прямогонного бензину, газового конденсату, розчинників і спиртових добавок.

"Такі нелегальні заводи, іноді звані "міксерами", в переважній кількості функціонують в різних регіонах України. Але їхню діяльність вперто не помічає як центральна, так і місцева влада", — зазначає експерт.

Він також вважає, що не меншої шкоди тіньовикам могло б завдати відновлення державної системи контролю якості та безпеки нафтопродуктів.

"Вона була благополучно розвалена понад 10 років тому. Сьогодні заправник не несе ніякої відповідальності за відповідність реалізованого їм палива технічному регламенту, за безпечні умови роботи (що відбивається і на клієнтах, і на навколишнє середовище). Навіть якщо перевіряючі органи захочуть перевірити що-небудь на підозрілий об'єкт, вони змушені попереджати про свій візит за 10 днів. Такий стан справ необхідно змінювати. Замість цього Кабмін знову має намір розіслати "летючі бригади" регіонами, щоб потім відзвітувати в ЗМІ про проведену роботу. По суті, нічого не змінюючи", — резюмує Геннадій Рябцев.

Порядок на ринку палива — прямий обов'язок уряду

Економічний експерт Олександр Гаврутенко впевнений: "Порядок на ринку палива можна і потрібно наводити. І це не втручання в ринок, а прямий обов'язок уряду — підтримувати його здоровий стан і цивілізовано розвивати".

За словами експерта, будь-яка нелегальна діяльність, на будь-якому ринку, сама собою шкодить ринковим принципом.

"Так підривається і знищується здорова конкуренція, а значить і можливість розвиватися сектору в інтересах і споживача, і держави, і самих учасників ринку. Тому важливо, щоб для наведення порядку було задіяно широке коло зацікавлених сторін, які не тільки скорегують непрацюючі або збиткові правила, а й скоординують свою боротьбу з порушниками загальних для всіх домовленостей і законів", — підкреслює Олександр Гаврутенко.

Раніше портал "Коментарі" розповідав, на скільки зростуть ціни на бензин і дизельне паливо.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини