Головна Новини Бізнес податки Терпіння закінчилося: що не так із Гетманцевим – чому під час війни бізнес ставить питання рубом
commentss НОВИНИ Всі новини

Терпіння закінчилося: що не так із Гетманцевим – чому під час війни бізнес ставить питання рубом

Особливо гостро несправедливі правила ведення бізнесу підприємці відчули під час війни і тепер вимагають відставки Гетманцева

17 травня 2022, 13:35 comments2459
Поділіться публікацією:

Представники бізнесу звернулися до президента України Володимира Зеленського із проханням звільнити Данила Гетманцева з посади голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики. Президент бізнес-асоціації CEO Club Ukraine та один із ініціаторів листа Сергій Гайдачук пояснив, що їх не влаштовує підхід Гетманцева до роботи, його податкові ініціативи та бачення економічної ситуації. Відповідний лист підписали сотні підприємців. Експерти розповіли виданню "Коментарі", чому навіть під час гарячої фази російсько-української війни точиться боротьба Гетманцева та представників бізнесу. І, чому він повинен піти.

Терпіння закінчилося: що не так із Гетманцевим – чому під час війни бізнес ставить питання рубом

Данило Гетманцев. Фото: з відкритих джерел

Виглядає так, що Гетманцев не розуміє всіх проблем, з якими зіткнулися підприємці на тлі війни

Голова ради Інституту податкових реформ, віце-президент в Асоціації платників податків України Олена Хотенко пояснює:

"І Гетманцев, і голова Мінфіну Марченко спираються на те, що економіка у воєнний час дуже страждає. ВВП зменшився на понад 40%. При цьому заклики Гетманцева про підвищення податків, повернення до перевірок тих підприємств, що знаходяться на територіях, де не проходять бойові дії, є неприйнятними для бізнесу. І на те є вагомі причини".

Перша, за словами Олени Хотенко, полягає в тому, що бізнес, який навіть перебуває на територіях, які не пережили (не переживають) активних бойових дій, відчув на собі війну. Через втрату ланцюжків, логістики (у тому числі заблоковані порти, що б'є по великому бізнесу), людських ресурсів, низку втрат, які відбувалися і відбуваються.

Друга – з перших днів війни серйозне навантаження лягло на бізнес щодо захисту своїх співробітників навіть у стані простою підприємств (хоч би мінімальні зарплати намагалися зберегти). Крім того, за тими, хто пішов воювати, також зберігаються робочі місця та зарплата. При цьому бізнес масово займається волонтерством, передаючи і грошові та інші кошти на допомогу ЗСУ, біженцям і так далі.

"Всі ми працюємо на перемогу. І відновлювати навіть після війни доведеться дуже багато. Саме тому бізнес так жорстко реагує на заяви Гетьманцева у стилі "першочерговим завданням найближчих місяців є наповнення бюджету за всяку ціну". Виглядає так, що він не розуміє всіх проблем, із якими зіткнулися підприємці на тлі війни. І його позиція виглядає як позиція лікаря, який раптом вирішив лікувати тяжко хворого спортсмена марафоном та тяжкою атлетикою – замість того, що підтримувати здоров'я певними препаратами, давши можливість набратися сили. А вже потім сподіватися, що він почне бити деякі рекорди. Але соціально відповідальний бізнес, який намагається всіма силами не просто вижити, а й зберегти робочі місця, не збирається миритися з нововведеннями, які задушать його і так вкрай складне становище. Методи, які пропонує Гетманцев, є неприйнятними в нинішніх умовах", – резюмує Олена Хотенко.

Є, як мінімум, 14 причин, чому Гетманцев має бути усунений від розробки економічної політики України

Доктор економічних наук, генеральний директор групи компаній Advanter Group Андрій Длигач навів виданню "Коментарі" 14 причин, через які необхідно усунути депутата Данила Гетманцева від розробки економічної політики України.

1. Бюджетна та податкова політика є вторинною по відношенню до економічної політики. Економічна політика має формуватися Урядом та Комітетом ВР з економічної політики із залученням центрів економічної думки, бізнесів та міжнародних партнерів. Відповідно, голова комітету ВР з фінансової, податкової та митної політики не може бути відповідальним за економічну політику.

2. Україна посідає 130-те місце у рейтингу економічної свободи. Рівень розвитку підприємництва країни низький. Депутат Гетманців ігнорує сучасну економічну думку про пріоритет інноваційного зростання, необхідність розвитку людського капіталу, важливість нематеріальних активів та головне — економічні свободи, без яких неможливе економічне зростання в Україні.

3. Замість вирішення проблеми перекосу у зайнятості та проблеми соціального забезпечення, депутат Гетманцев просуває ідеї, які посилюватимуть ситуацію в найближчому майбутньому. 5,6 млн осіб отримують плату з держбюджету (зокрема, працюють на держпідприємствах). Близько 13 млн пенсіонерів та інвалідів у країні. За різними оцінками, 4 млн. людей працюють за кордоном постійно або періодично. І при цьому в країні трудові ресурси всього – близько 17 млн. людей. За 2,5 роки поки що Гетманцев очолює бюджетний комітет, не проведено пенсійну реформу, не запущено фондовий ринок, не проведено ліберальну податкову реформу, не створено умов для залучення інвестицій. І не вирішено ключових проблем, які мають бути предметом роботи комітету ВР: скорочення бюджету ("жити за коштами") та проведення системних реформ податкової та митної системи.

4. Український бізнес продемонстрував патріотизм та самоврядування під час війни – як і в інші часи, труднощі для України. Витратив власні резерви на допомогу ЗСУ та ТРО, вирішення гуманітарних проблем. Президент визначив для бізнесу новий пріоритет – відновлення економіки. Натомість, попри пропозицію президента, Данило Гетманцев пропонує погіршення умов для ведення бізнесу – збільшення податків, повернення ганебної практики втручання у бізнес-діяльність. Це вже призвело до того, що є багато прикладів втручання силовиків, вимагання хабарів тощо.

5. Корупція на митниці не подолана. Консенсусу про реформу митниці за 2,5 роки не досягнуто. Немає ознак, що запровадження РРО системно вплине на зменшення контрабанди (залишимо за дужками обговорення своєчасності запровадження РРО – це окрема тема).

6. Депутат Гетманцев у своїх публікаціях та риториці просуває ідеї соціальної економіки, можливі лише для розвинених економік, з ВВП на душу населення у п'ять разів вищий за український (принаймні, починаючи з 13,000 дол. на душу населення).

7. У 2021 році показник зростання ВВП України склав 3%, удвічі менший за показник відновлення у світі. При тому що за потенціалом Україна могла зрости більш ніж на 7%. Причина полягає у недовірі бізнесу та світових інвесторів до українських економічних псевдо-реформ, уособленням яких є пан Гетманцев. Єдиними винятками є "Дія.Сіті", закон про віртуальні активи тощо, де сила об'єднаних команд Уряду, прогресорів у ВР, бізнесу та громадських експертів виявилася більшою за регресивні моделі пана Гетманцева, що змусило його не протидіяти. Отже, треба поширити цю практику і на інші сфери економіки.

8. Системно ігнорується ухвалена Урядом Національна економічна стратегія 2030 р. (НЕС), порушуються її принципи. Пан Гетманцев, який взяв на себе роль методолога роботи Національної ради Відновлення, не враховує позитивного інклюзивного способу створення НЕС.

9. Існує безліч прямих та опосередкованих підтверждень про лобіювання паном Гетманцевим галузевих інтересів (азартні ігри, лотереї) та певних компаній (у сферах агробізнесу, роздрібної торгівлі). Дії Гетьманцева не заперечують цих тверджень.

10. Багато в чому Гетманцев не дав можливості реалізувати передвиборчі обіцянки президента і правлячої партії. Зокрема, не запроваджено податку на виведений капітал, не проведено ліберальну податкову реформу. Довоєнне зниження рейтингу президента є, зокрема, наслідком невиконання передвиборчих обіцянок та свідченням провалу податкової та бюджетної політики.

11. Пан Гетманцев проігнорував пропозиції від громадських експертів щодо політики податкової амністії, тоді як запроваджена модель, на якій він наполягав, виявилася провальною. Вона дала на 1.02.2022 лише 80 млн. грн. надходжень до бюджету замість прогнозованих показників у разі реалізації інших моделей – від 10 млрд. грн.

12. Намаганнями Гетманцева Україна не має погодженого економічного бачення. У країні не створено привабливого ділового клімату. Зміна податкових норм без чіткого стратегічного плану, зрозумілого підприємцям та інвесторам, перетворює Україну на країну, ризикову для ведення бізнесу.

13. Рівень недовіри бізнесу та суспільства до пана Гетманцева надзвичайно високий, що у практиці демократичних країн має призводити до автоматичної відставки.

14. Результатом політичної діяльності пана Гетманцева стало посилення патерналізму у суспільстві. Придушення підприємницької ініціативи, видавлювання інвесторів із країни з усім іншим призводить до деградації економіки, відсутності економічного зростання та зубожіння населення.

Читайте також на порталі "Коментарі" — президент Зеленський висловився про долю військових Азовсталі.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!

Ігор

17 травня 2022, 13:38

Зе буде захищати профффесора Гетманцева як Янукович Азарова або Путін Шойгу з Лавровим. Це традиція духовно відроджених православних братів.


Новини