Рубрики
МЕНЮ
Елизавета Черных
Ефективна система управління є одним із головних завдань сучасної компанії, в рішенні якої величезну роль відіграє управління персоналом. У сучасному світі робота з людьми є однією з основних функцій управління і саме від співробітників залежить успіх компанії.
Як провідні компанії України дбають про своїх співробітників - фото з відкритих джерел
Для того, щоб ефективно використовувати наявні в розпорядженні організації людські ресурси, потрібно створити для людей такі умови, в яких їм хотілося б працювати з користю для себе і організації. Тому все більшого значення набуває соціальна політика компанії, яка відіграє особливу роль у формуванні мотивації працівників, підвищення їх самовираження в роботі.
Видання "Коментарі" звернулося до провідних українських компаній, що працюють в різних галузях, щоб дізнатися, які умови роботи вони надають, щоб їх співробітники відчували себе комфортно і безпечно, як заохочують старанних працівників і карають недобросовісних, як мотивують колектив і стимулюють його членів до особистісного розвитку.
Найбільше торгово-роздрібне підприємство країни, яке налічує 66 гіпермаркетів загальною площею понад 1 млн м². Це омніканальна екосистема, яка об'єднує торгові мережі "Епіцентр" та "Нова лінія", мережа мультибрендових спортивних магазинів "Інтерспорт-Україна", агрохолдинг "Епіцентр Агро", заводи з виробництва плитки керамічної Epicenter Ceramic Corporation, виробництво з деревообробки — ЦОМ "Осмолода" , логістичні потужності, а нещодавно ще й аптеки з продуктовими магазинами. У групі компаній налічується 34 тисячі співробітників.
Пошук кандидатів на посади в Епіцентр
Компанія "Епіцентр К" задіює різні методи для пошуку кандидатів. В першу чергу, працює імідж роботодавця. Наявність позитивних відгуків співробітників, комфортний сучасний офіс, все це — допоміжні складові, які допомагають у залученні співробітників. По-друге, оголошення на різного роду Джоб-сайтах. У разі IT-галузі — це сайти DOU і Djinni. А якщо мова йде про пошук менеджерського складу, бухгалтерів, торгових співробітників, юристів тощо, то це WorkУА і RabotaУА.
Крім цього, існує платний ресурс AmazingHiring. Це, по суті, генератор різної аудиторії професіоналів:
Спектр різновидів кандидатів і посад дуже широкий. Залежно від того, на яку позицію потрібна людина, в компанії звертають увагу ще й на особисті якості — soft skills, які іноді навіть беруть гору над професіоналізмом. "Епіцентр" звертає увагу і на те, чого людина вже на свій вік досягла.
Система бонусів і штрафів у компанії Епіцентр К
Система бонусів і штрафів є у працівників торгових центрів. У центральному офісі система заохочень як така відсутня. Але за хорошу роботу, запевняють в компанії, можуть бонусувати в індивідуальному порядку.
Соціальні пакети / компенсації компанії "Епіцентр К"
У компанії відсутнє страхування, але в центральному офісі діє власний медцентр, у якому працівники безкоштовно можуть лікуватися і оформл.вати лікарняні. Крім того, в офісі працює великий сучасний і абсолютно безкоштовний для співробітників фітнес-центр. Тут можна потренуватися з професійними тренерами і брати участь у групових заняттях — пілатес, танці, і багато іншого. На території офісу також є чотири сучасні спортивні майданчики, на яких, до речі, дозволяється пограти в робочий час.
Що стосується працівників торгових центрів, то компанія надає їм безкоштовне харчування. Крім того, в компанії є система знижок для співробітників, яка дозволяє купувати в мережі товари за спеціальними цінами. З огляду на, що сьогодні асортимент "Епіцентру" закриває практично всі товарні групи — від цвяхів до продуктів харчування, ліків і одягу — для людей це дуже суттєва економія.
Мотивація співробітників у Епіцентрі
В "Епіцентрі" вважають, що найбільше співробітника мотивує, коли його зарплата — вище середньої і не відстає від ринку. Цікаві завдання, хороша команда, комфортне місце роботи і атмосфера в колективі — також важливі. Все це мотивує приходити на роботу і щодня приносити користь компанії.
Навчання і розвиток співробітників в Епіцентрі
Компанія має тренінговий центр, який навчає торговий персонал. Також існує обов'язкове стажування в торгових центрах. Воно стосується не тільки "працівників залів", але і співробітників центрального офісу. Головна мета такого підходу — щоб людина розуміла як працює компанія, за рахунок чого заробляє, до кого слід звертатися під час виникнення того чи іншого питання тощо.
Міжнародна компанія, що працює в галузях охорони здоров'я та сільського господарства. "Байєр" в Україні є частиною глобального концерну "Байєр АГ" (Bayer AG). Близько 700 професійних співробітників працюють для того, щоб створювати інноваційні продукти і знання про них для українських споживачів. Компанія в Україні представлена наступними напрямками: фармацевтичний підрозділ, підрозділ безрецептурних препаратів і аграрний підрозділ.
Пошук кандидатів на посади в Байєр
Компанія використовує різні варіанти підбору персоналу — це може бути і рекомендація співробітників, розміщення вакансій на внутрішньому і зовнішніх спеціалізованих сайтах і, за необхідності, залучення зовнішніх професійних рекрутингових агентств. У будь-якому випадку, досвід кандидатів вивчають і аналізують професійні HR бізнес-партнери, проводять співбесіди з залученням безпосередніх керівників. Залежно від рівня посади, в співбесідах може брати участь і керівництво відповідного підрозділу або функції.
Під час підбору співробітників професійні навички і досвід мають велике значення. Однак не менш важливо для компанії підібрати людей, які відповідають цінностям і культурі компанії, а саме — Лідерство, Чесність, Ефективність і Гнучкість.
Система бонусів і штрафів у Байєр
"Байєр" має систему бонусування працівників. Розмір винагороди і періодичність її виплати залежить від категорії співробітника. Ті, які безпосередньо впливають на рівень продажів — у них премія за виконання планів. Офісні працівники і керівництво компанії отримують бонуси в залежності від результатів бізнес-діяльності або компанії в цілому, і певних якісних показників, зафіксованих як глобальні стратегії корпорації.
Додатково до основного бонусу, працівники можуть отримати премію за спеціальні проекти або виконання додаткових завдань, які позитивно вплинули на результати компанії.
Соціальні пакети / компенсації у компанії Байєр
Компанія має широкий пакет додаткових пільг і компенсацій — це і медичне страхування, і страхування від нещасних випадків, виплата допомоги на період декретних відпусток, а в офісі є ланчі. "Байєр" частково компенсує витрати на абонемент в спортзал і є ще багато інших компенсацій на підтримку працівників.
Мотивація співробітників Байєр
У компанії вважають, що без загальної культури і командного духу компанія не може досягати великих цілей і результатів, тому одним із завдань кожного керівника є просування і підтримка цього духу. Залежно від потреб, це може бути і team building, і святкування досягнень, і постійні діалоги зі співробітниками, щоб розуміти їхню мотивацію і потреби, і різні види навчання.
Навчання і розвиток співробітників у Байєр
Залежно від потреб на певній посаді компанія може оплачувати мовні курси і додаткове навчання для розвитку певних навичок, також компанія має велику базу навчальних онлайн-програм для саморозвитку працівників.
У період карантину більшість зустрічей проходить онлайн, тому в компанії практикують сесії зі стрес-менеджменту для всіх працівників, тренінги про те, як уникнути вигоряння і підтримувати баланс між роботою та особистим життям.
У компанії також є програма розвитку "Школа керівника", яка спрямована на підтримку початківців менеджерів для створення ними ефективної команди.
Це високотехнологічне підприємство, що займається дослідженням, розробкою, виробництвом і продажем устаткування телекомунікацій, є одним з найбільших постачальників мережевих рішень у всьому світі. У компанії працюють більше 194 000 співробітників в більш, ніж 170 країнах і регіонах, які обслуговують понад 3 мільяри людей у всьому світі.
Пошук кандидатів на посади в Хуавей
Пошук співробітників на вакантні посади відбувається різними методами:
Крім того, в "Хуавей" діє реферальная система, тобто співробітники можуть порекомендувати свого друга, подругу, знайомого або просто колегу, з яким раніше навчалися або працювали. Якщо рекомендовану особу прийняли на роботу, працівник, який надав рекомендації, отримає бонус.
Фахівці компанії займаються пошуком кандидатів на щоденній основі. Оскільки діяльність переважно пов'язана з телекомунікаціями, то часто підшукують людей зі значним технічним досвідом. І ось їх доводиться шукати самостійно. Разом з тим, "Хуавей" є провідним світовим постачальником інфраструктури інформаційних і комунікаційних технологій, тому, кажуть в компанії, дійсно отримують дуже багато резюме. Якщо для таких резюме немає актуальних відкритих позицій, у кандидатів питають дозволу на внесення їх в нашу базу і контактують в разі появи релевантної вакансії.
Система бонусів і штрафів у Huawei
У компанії пропонують різноманітні бонуси та заохочення: і матеріальні, і нематеріальні. Це і річний бонус, і бонус за проект або за кращий досягнутий результат в команді або компанії. Крім цього, компанія дає своїм працівникам можливість придбати продукти з додатковими знижками. Як уже згадувалося, компанія може заохочувати рекомендації на відкриті вакансії.
Матеріальних штрафів немає, але за порушення трудової дисципліни може бути попередження. На практиці це трапляється дуже рідко, адже в компанії стверджують, що всі співробітники професіонали, які навіть в умовах віддаленої роботи здатні ефективно виконувати свою роботу.
Соціальні пакети / компенсації у Huawei
"Хуавей" пропонує медичне страхування, в тому числі від нещасного випадку, компенсацію обідів і мобільних витрат. В даний час існує опція корпоративного розвезення до і з офісу, щоб уникнути громадського транспорту під час карантину. Компанія компенсує пальне для працівників, які працюють з клієнтами, які відвідують їх на своєму авто. Також є свій спортзал, де співробітники можуть підтримувати себе в хорошій спортивній формі. А ще компанія представляє подарункові сертифікати працівникам з нагоди народження у них дітей. Компанія доплачує за харчування за кожен робочий день. Крім уже згаданого спортзалу є зона дозвілля з більярдом, тенісними столами, настільними іграми.
Мотивація, навчання і розвиток співробітників у Хуавей
Компанія має власний Університет знань з онлайн-платформою з різними курсами для кожного департаменту або професії. Практикуються і зовнішні тренінги — як від кращих навчальних компаній в Україні так і за кордоном, в штаб-квартирі "Huawei".
Крім системи бонусів, діє програма професійного зростання Competency & Qualifications. Це своєрідна атестація, яка полягає в градації працівників за рівнями, що стимулює їх до професійного та особистісного зростання. Кращим працівникам пропонуються просування кар'єрними сходами, різноманітні проекти, додаткові бонуси.
KIVI - міжнародна компанія, розробник і виробник смарт-телевізорів і тв-сервісів. Офіси компанії розташовані в шести країнах, загальна кількість співробітників — більше 200 людей. Половина з них — в Україні.
Пошук кандидатів на посади в KIVI
Як відбувається пошук кандидатів на різні посади в компанії KIVI, порталу "Коментарі" розповіла PR-менеджер Анастасія Кіосева. За її словами, прямий пошук співробітників здійснює внутрішній відділ рекрутингу, іноді залучають рекрутингові агентства. Також компанія користується послугами сайтів для пошуку роботи. Співвідношення прямого "хантингу" до відгуків на вакансії близько 55% до 45%. На співбесідах багато часу приділяється оцінці soft skills. В першу чергу компанію цікавить здатність кандидата до швидкої адаптації. Компанії готові платити більше людям, які активно занурюються в процес і швидко видають перші результати. При цьому в KIVI розроблена схема "введення в посаду" для кожного фахівця. Залежно від рівня компетенції співробітника і його завдань складається і затверджується план дій на найближчий місяць. Крім робочих завдань в такому плані є: ознайомлення з корпоративною культурою, знайомство з підрозділами компанії, вивчення продукту і регулярні зустрічі з HR.
Система бонусів і штрафів у KIVI
Компанія KIVI не вдається до штрафних санкцій, оскільки це демотивує співробітників. Компанія намагається більше мотивувати команду.
KIVI має Героїчний Фонд — система заохочення екстраординарних досягнень, ініціативних дій, які приносять компанії якісні зміни, поліпшення, дохід. Фонд розподіляється Президентом компанії спільно з керівниками підрозділів, учасниками програм, а також HR і KIVI-тетом.
У Героїчному Фонді є кілька номінацій:
• Особистий подвиг — за суттєве перевиконання плану;
• Особистий проект — за впровадження в бізнес-процеси якісних змін або створення абсолютно нових процесів, пропозиція ініціатив, які націлені на оптимізацію поточних витрат і процесів;
• Волонтерство — за участь в проектах \ активностях, що не закріплених за співробітником або окремому функціонально, яке призводить до якісних поліпшень;
• Бонус за вакансію;
Соціальні виплати / компенсації у KIVI
Соціальний пакет компании включає:
• Дворівневу медична страховка і покриття стоматології;
• Оплату зв'язку;
• Програму "Довгожителі" — накопичувальна система бонусів для співробітників, що працюють більше трьох років в компанії;
• Програму "KIVI в кожен дім" — кожен співробітник отримує безкоштовно телевізор з оновленням на нову модель щороку;
• Програма "KIVI для близьких" — спеціальні знижки для друзів і родичів;
З минулого року компанія ввела деякі корпоративні бонуси. Наприклад, кожен співробітник може двічі на тиждень працювати віддалено і обирати зручний графік. У п'ятницю компанія дає кожному право відмовитися від будь-якої внутрішньої зустрічі, навіть з Президентом компанії. До слова, кожен може відмовитися від зустрічі, призначеної день в день.
KIVI компенсує абсолютно всі медичні випадки. Менш серйозні випадки захворювань підлягають компенсації внутрішною страховкою, де компанія бере на себе 75% витрат на медичні послуги. Більш важкі захворювання компенсуються страховою компанією. Лікарняні оплачуються згідно із законодавством.
Мотивація, навчання і розвиток співробітників у компанії Ківі
У KIVI розроблений комплекс бенефітів, щоб співробітникові не доводилося переживати про свій комфорт, здоров'я, дозвілля, професійний та особистісний розвиток, незручності під час релокації. Натомість в KIVI очікують таку ж турботу про результати, до яких разом прагнуть.
У компанії вітається особистий і професійний зріст. Компанія працює в двох напрямках в плані навчання:
• Корпоративне навчання KIVI — Business Wisdom School: виступають запрошені спікери, експерти своїх галузей. Тренінги спрямовані на підвищення продуктивності, поліпшення бізнес-процесів, особистий розвиток і т.д. До слова, тренінги проводяться не тільки для співробітників. KIVI запрошує і своїх партнерів;
• Зовнішні навчальні заходи, які компанія оплачує з метою підвищення рівня кваліфікації співробітників.
В рамках KIVI Business School регулярно проводиться навчання, майстер-класи, вебінари, наприклад, комплексне навчання для керівників підрозділів з управління командою і процесами. Під час локдауна проводився вебінар про коронавіруси і підтримці імунітету.
Надана компаніями інформація, свідчить про високий рівень соціальної політики у ТОП українських роботодавців, яка включає програми і заходи, спрямовані на вирішення найбільш актуальних завдань соціального розвитку колективу, поліпшення умов праці, забезпечення соціального захисту працівників. Однією зі своїх головних завдань компанії вважають створення умов для ефективної роботи співробітників, їх професійного зростання, забезпечення можливостей для гідного заробітку і розвитку підприємств.
Раніше видання "Коментарі" писало, що Apple відкрила свій офіс в Україні: стали відомі плани компанії.
Новини