Рубрики
МЕНЮ
Нарожный Дмитрий
Вартість перевалки зернових вантажів у портах річки Дунай через блокаду ключових українських морських портів зросла до $15 і згодом дорожчатиме.
До російського військового вторгнення перевалка на дунайських портах не мала високого попиту і становила близько 5 – 6 доларів за тонну. Фото: Вікіпедія
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив радник міністра внутрішніх справ Вадим Денисенко.
За його словами, до російського військового вторгнення перевалка на дунайських портах не мала високого попиту і становила близько 5 – 6 доларів за тонну.
"Ціна перевалки вантажів за місяць зросла в чотири рази. Порти Ізмаїл та Рені до лютого 2022 року не користувалися високим попитом, ставка перевалки була на рівні $5 – 6/тонна, вартість флоту за маршрутом до Констанци (Румунія) – $9 – 10/тонна. З початком війни ціна на послуги перевалки зросла до $12/тонна і кожні п'ять днів збільшувалася. Вартість флоту зросла в середньому втричі – чотири рази", – написав Денисенко.
Він зазначив, що оплату перевалки через дунайські порти після початку війни було переведено з долара на євро і у квітні вона становила вже 15 євро.
При цьому у травні вартість перевалки прогнозується на рівні 20 євро за тонну.
"Сьогодні я не писатиму про головних ділків, які на цьому наживаються, але через кілька днів обов'язково будуть і прізвища. Держава від цього практично нічого не отримує. Я розумію про заробіток. Але збільшення вчетверо – це вже не ринок, а шантаж. ", – наголосив Денисенко.
Радник глави МВС додав, що Україна має важелі для вирівнювання цієї ситуації.
"Чи є важелі в державі, щоб вирівняти цю історію? Безумовно, є. Чи зроблено хоч щось через два місяці, відколи стало зрозуміло, що порти Чорного моря заблоковані? Не просто нічого не зроблено. Ринок перетворюється на монопольне обдирання" – резюмував Денисенко.
Раніше повідомлялося, що Кабінет Міністрів ухвалив рішення закрити морські порти Бердянська, Маріуполя, Скадовська, Херсона.
Новини