Головна Новини Бізнес економіка Кінця краю війни не видно: як український бізнес продовжує завойовувати європейський ринок
commentss НОВИНИ Всі новини

Кінця краю війни не видно: як український бізнес продовжує завойовувати європейський ринок

Польща стала природним майданчиком для українського бізнесу завдяки культурній схожості.

7 січня 2025, 15:30
Поділіться публікацією:

Після початку повномасштабного вторгнення Росії українські компанії, які почали свою діяльність або розширили її в Центральній Європі, поступово зміщують фокус із підтримки біженців на обслуговування місцевих споживачів. Деякі з них, за інформацією Reuters, розглядають варіант переміщення на захід.

Кінця краю війни не видно: як український бізнес продовжує завойовувати європейський ринок

Фото: з відкритих джерел

Згідно з даними польських бізнес-асоціацій та економістів, в Польщі, де після війни чисельність українців перевищила 1,5 млн, українці відкрили кожен десятий новий бізнес у 2024 році. Одним із прикладів є компанія Lviv Croissants, заснована Андрієм Галицьким, яка має 12 точок у Польщі та тільки що відкрила свою першу точку в Чехії в жовтні. Як зазначає Галицький, це частина стратегії розширення бізнесу на захід і до інших регіонів поза діаспорою.

За його словами, хоча українська громада в Європі є значною, покладатися лише на її підтримку в якості клієнтів у довгостроковій перспективі не є ефективною стратегією.

Польща стала природним майданчиком для українського бізнесу завдяки культурній схожості, але все більше компаній орієнтуються на ширшу аудиторію. Як зазначає Даріуш Шимчиха, перший віцепрезидент Польсько-української торгової палати, бізнеси початково розглядають Польщу як місток до ринків ЄС, щоб зрозуміти реалії, правила та стандарти європейського бізнесу.

Мережа ресторанів "Пʼяна Вишня", згідно зі словами співзасновника Андрія Худо, орієнтується вже на місцевих клієнтів. Його ресторанна група !FЕST розширила свою мережу до 15 точок у Польщі та девʼяти в країнах Балтії та Східної Європи, з планами продовжити експансію на захід. У 2025 році вони мають намір відкрити заклади в Німеччині, Швейцарії та Франції, а також відновити ресторан у Лондоні. Худо пояснив, що до війни бізнес був зосереджений в Україні, оскільки там він розвивався швидко, але через ризики в Україні компанія почала більше уваги приділяти ринкам Західної Європи.

Портал "Коментарі" писав, що у вересні головною перешкодою для ведення бізнесу в Україні став дефіцит робочої сили, спричинений мобілізацією та виїздом працівників за кордон. 



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини