Рубрики
МЕНЮ
Моесеенко Валентина
У січні 2023 року міжнародна компанія Brand Finance представила щорічний рейтинг найдорожчих брендів світу Brand Finance Global 500, пишуть "Коментарі". На тлі загальносвітової геополітичної нестабільності, економічної кризи та зростання інфляції максимальні втрати зазнали технологічні лідери рейтингу. Ще однією причиною знецінення є 30% падіння американського високотехнологічного індексу NASDAQ.
Попри це, технологічний сектор залишається найціннішим сектором у рейтингу Global 500 Brand Finance із загальною вартістю брендів не менше ніж $1,2 трлн, що становить близько 15% від загальної вартості рейтингу.
Найдорожчий бренд у світі Amazon то рік втратив 14,6% або трохи більше ніж $50 млрд через негативні відгуки клієнтів. Ще кардинальніше - на 16,2% знизилася вартість Apple - на $58 млрд через негативні фінансові прогнози та порушення логістичних ланцюжків.
Крім Amazon і Apple, постраждали й багато інших IT компаній, серед них:
Samsung — вартість бренду впала на 7%, до $99,7 млрд.
Facebook — на 42%, до $59 млрд
WeChat — на 19%, до $50,2 млрд
Alibaba.com — на 56%, до $10 млрд
Snapchat та Twitter зовсім вибули з рейтингу.
Разом з тим, вартість двох соціальних мереж, навпаки, зросла. Оцінка Instagram збільшилася на 42%, до $47,4 млрд, а LinkedIn — на 49%, до $15,5 млрд. Розбіжність тренду в технологічному секторі пояснюється продуманою стратегією монетизації цих американських сервісів.
Показово, що у 2022 році збільшилася вартість брендів виробників електромобілів. Причиною цього феномену є загальносвітова енергетична криза, яка призвела до зростання цін на нафтопродукти. Попит на електричні автомобілі торік був стабільно високими. До десятки найдорожчих увійшла Tesla. Вартість бренду збільшилася на 44% до $66 млрд.
Серед автомобільних компаній друге місце дісталося Mercedes-Benz, який оцінили у $58,8 млрд, на 3% дешевше, ніж минулого року. А Toyota, яка перед тим була найдорожчим автомобільним брендом, цього року оцінена лише у $52,5 млрд (-18%).
Також додав у ціні бренд китайського виробника електрокарів BYD - подорожчав на 57% — до $10 млрд.
У рейтингу найдорожчих з'явилися й нові бренди — китайська технологічна компанія CATL і німецький роздрібний дискаунтер Aldi Sud. З оцінкою $14,7 млрд і $13,1 млрд ці бренди відразу посіли 135 місце і 149 місця відповідно.
Бренди в рітейлі показали неоднозначні результати в новому рейтингу Brand Finance. Практично всі офлайн-рітейлери покращили показники вартості своїх брендів. Приміром бренд Walmart додав у ціні на 2%, Sainsburys на 4%, Home Depot на 8%, а Costco на 24%. Онлайн-сегмент рітейлу, навпаки, продемонстрував досить слабкі показники. Вартість бренду Amazon, як уже було зазначено, впала майже на 15%, бренд eBay – 26%, бренд JD.com – 30%, бренд Taobao – 43%, а бренд Alibaba.com – 56%. Негативні результати e-commerce у рейтингу пояснюються слабкою біржовою динамікою їхніх акцій.
Читайте також на порталі "Коментарі" — чи готові іноземці платити за бренд "зроблено в Україні".
Новини