Головна Новини Бізнес фінанси Ціни на паливо в Україні: що може привести до подорожчання або здешевлення
commentss НОВИНИ Всі новини

Ціни на паливо в Україні: що може привести до подорожчання або здешевлення

Об'єктивних причин для подорожчання немає: і європейські котирування, і курс НБУ поводяться досить «пристойно»

31 липня 2021, 09:58
Поділіться публікацією:

Експерт ринку нафтопродуктів, генеральний директор ТД "SunOil" (мережа АЗС) Леонід Косянчук розповів виданню "Коментарі", що відбувається з цінами на паливо в Україні, а також, які фактори можуть вплинути його на подорожчання (здешевлення).

Ціни на паливо в Україні: що може привести до подорожчання або здешевлення

Ціни на паливо в Україні - фото з відкритих джерел

"Липень здивував нас стрімким зростанням цін на скраплений газ. Справедливості заради, слід зазначити, що дивуватися тут нема чому, бо і в Європі він дорожчав синхронно з ростом нафтових котирувань. У нас же це ще погіршилося зростанням споживання (все-таки період відпусток !) на тлі незначних запасів у трейдерів (не більше тижня — півтора): газонаповнювальних станцій для зберігання зрідженого газу в Україні катастрофічно не вистачає", — говорить експерт.

Леонід Косянчук пояснює, що з урахуванням аномальної спеки, витрати на зберігання зріджених вуглеводневих газів (ЗВГ) і природні втрати не надихали трейдерів заливати резервуари "під корок". Створений таким чином ситуативний дефіцит очікувано накрутив ціни. В основному — в оптовому сегменті: з початку червня оптові ціни в перерахунку на літри склали більше 2,5 грн / л, в той час, як в роздробі зростання не перевищило 1,5 грн / л.

"Зрозуміло, що до початку серпня побільшало так зване "відкладене подорожчання" не менше 1 грн / л. В той же час, середня роздрібна вартість ЗВГ вже впритул підійшла до економічно доцільної межі (55%), а в преміальному сегменті навіть перевищила це співвідношення. І це при тому, що маржа на автогаз катастрофічно мала: десь 1,1 — 1,2 грн / л. Не помилюся, якщо скажу, що для багатьох мереж вже сьогодні продаж ЗВГ збитковий, а для власників автомобілів з газобалонним обладнанням ( ГБО) втрачає свою привабливість, як альтернатива бензину", — продовжує фахівець.

Ситуація з продажами бензину і дизпалива (ДТ), за словами експерта, — не краща. Державне регулювання призвело до того, що центр освіти прибутку поступово "перекочував" у оптовий сегмент. Оптові продавці тепер формують свої ціни навіть не за імпортним паритетом, а "від зворотного": від граничних цін в роздробі, що встановлюються Мінекономіки.

Справа дійшла до того, що на деякий час пропозиції вагонними партіями в оптовому сегменті були відсутні зовсім, а оптовики перейшли до продажів у дрібнооптовому сегменті з тарифікацією грн/літр. Це відповідь тим, хто запитував, як вплине на ціноутворення введення держрегулювання цін на бензин і ДТ.

"Європейський же ринок, тим не менш, поводився, як і завжди: до середини липня ціни "просіли" на 60 і 40 доларів / тн, а до кінця знову вийшли на рубіж початку місяця. Є побоювання, що подальше зростання оптових цін може навіть призупинити продаж у роздробі в деяких мережах, які вже зараз торгують на межі збитковості. Найцікавіше, що насправді об'єктивних причин для подорожчання (ну, крім ситуативного дефіциту ДТ в деяких регіонах)наче і немає: і європейські котирування, і курс НБУ поводяться досить "пристойно"", — резюмував Леонід Косянчук.

Раніше експерти розповіли, що буде з комунальними тарифами в Україні.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення


Новини