Рубрики
МЕНЮ
Елизавета Черных
Експерт ринку нафтопродуктів, генеральний директор ТД "SunOil" (мережа АЗС) Леонід Косянчук розповів виданню "Коментарі", що відбувається з цінами на паливо в Україні, а також, які фактори можуть вплинути його на подорожчання (здешевлення).
Ціни на паливо в Україні - фото з відкритих джерел
Леонід Косянчук пояснює, що з урахуванням аномальної спеки, витрати на зберігання зріджених вуглеводневих газів (ЗВГ) і природні втрати не надихали трейдерів заливати резервуари "під корок". Створений таким чином ситуативний дефіцит очікувано накрутив ціни. В основному — в оптовому сегменті: з початку червня оптові ціни в перерахунку на літри склали більше 2,5 грн / л, в той час, як в роздробі зростання не перевищило 1,5 грн / л.
Ситуація з продажами бензину і дизпалива (ДТ), за словами експерта, — не краща. Державне регулювання призвело до того, що центр освіти прибутку поступово "перекочував" у оптовий сегмент. Оптові продавці тепер формують свої ціни навіть не за імпортним паритетом, а "від зворотного": від граничних цін в роздробі, що встановлюються Мінекономіки.
Справа дійшла до того, що на деякий час пропозиції вагонними партіями в оптовому сегменті були відсутні зовсім, а оптовики перейшли до продажів у дрібнооптовому сегменті з тарифікацією грн/літр. Це відповідь тим, хто запитував, як вплине на ціноутворення введення держрегулювання цін на бензин і ДТ.
"Європейський же ринок, тим не менш, поводився, як і завжди: до середини липня ціни "просіли" на 60 і 40 доларів / тн, а до кінця знову вийшли на рубіж початку місяця. Є побоювання, що подальше зростання оптових цін може навіть призупинити продаж у роздробі в деяких мережах, які вже зараз торгують на межі збитковості. Найцікавіше, що насправді об'єктивних причин для подорожчання (ну, крім ситуативного дефіциту ДТ в деяких регіонах)наче і немає: і європейські котирування, і курс НБУ поводяться досить "пристойно"", — резюмував Леонід Косянчук.
Раніше експерти розповіли, що буде з комунальними тарифами в Україні.
Новини