Рубрики
МЕНЮ
Ольга Чародий
Кабінет міністрів 14 травня ухвалив нову редакцію постанови №1236 від 9 грудня 2020 року. Згідно з ним, на період дії карантину будуть встановлені граничні рівні торговельної надбавки до середньої ціни дизельного палива (не вище 7 грн/літр) і бензину (не вище 5 грн/літр). Згідно з розрахунками, середня ціна дизельного палива на травень з урахуванням граничної націнки має становити 27,89 грн/л, бензину — 30,22 грн/л.
Ціни на бензин (фото з відкритих джерел)
Експерти оцінили цей крок уряду для видання "Коментарі".
Спеціаліст з держполітики в ПЕК, доктор наук з державного управління Геннадій Рябцев підкреслює, то у низці учасників ринку діють дивні програми лояльності.
За його словами, раніше, коли в Україні дозволяли реалізацію нижчих екологічних класів (Євро-3, Євро-4), таку велику різницю в ціні бензину можна було пояснити кращими екологічними і експлуатаційними характеристиками. Але сьогодні приріст таких характеристик не настільки значний, щоб додавати "зайві" 5 грн до ціни палива.
Аналітик Alpari Максим Пархоменко впевнений, що державне регулювання цін завжди негативно впливало на ринок.
На думку Максима Пархоменка, в ситуації, коли не можна підвищувати ціну, АЗС просто не будуть продавати товар собі в збиток. Вважатимуть за краще закриватися або просто не продавати паливо.
Нагадаємо, ситуація з цінами на паливо в Україні залишається напруженою. Чому можуть піднятися або знизитися ціни на бензин і дизель в травні? Які фактори відіграють тут важливу роль? "Коментарі" розібралися в темі разом з гендиректором ТД "SunOil" (мережа АЗС), експертом ринку нафтопродуктів Леонідом Косянчуком.
Новини