Рубрики
МЕНЮ
Елизавета Черных
Україна в меморандумі з Міжнародним валютним фондом (МВФ) зобов'язалася, серед іншого, до кінця поточного року завершити аудит 13,3 млрд. гривень, які були виділені з "ковідного" фонду для будівництва доріг.
В Україні проведуть аудит 13 млрд гривень "ковідного" фонду - фото з відкритих джерел
Якими можуть бути результати такого аудиту і що може залишитись "за кадром", виданню "Коментарі" розповіли експерти.
Керівник міжнародної консалтингової компанії Investegy, експерт з економічного аналізу та транспортної інфраструктури Ярослав Пилипчук упевнений, що аудит відбудеться без проблем. Але це, наголошує він, не означає, що кошти справді були витрачені ефективно.
За його словами, ці позиції такі:
1. У нас є картельний ринок у тендерах "Укравтодору". За фактом, плюс-мінус одні й ті самі компанії (хіба що відбувся захід турецьких підрядників) із дивовижною регулярністю перемагають у нас на тендерах останні десять років.
2. Теорія економіки свідчить, що якщо є картель, ціна буде підвищена. А з огляду на українські реалії, слабкість нашої правоохоронної системи, риторичне питання – скільки насправді неефективно коштів вкатали в асфальт.
3. Дається взнаки і відсутність в Україні незалежного контролю якості. Хто перевіряє якість робіт, чи правильно матеріали витрачені, чи не менше їх пішло, ніж потрібно за технологією, чи вони якості?
Експерт з питань транспорту та дорожньої галузі Владислав Притоманов зазначає, що аудит стосуватиметься права та форми Кабміну України (КМУ) передати гроші "ковідного" фонду у розпорядження "Укравтодору" (УАД).
Владислав Притоманов вважає, що точно не буде предметом аудиту:
— Мотивація прийняття рішення віддати гроші на будівництво доріг (замість закупівлі обладнання для лікарень);
— рівень індикативних цін, які зазвичай сильно завищені;
– факт виведення грошей з економіки країни через відсутність або низький рівень українських матеріалів та участь іноземних компаній у тендерах (це, на думку експерта, найбільша проблема, яка призведе до дуже низького рівня повернення інвестицій у будівництво);
— відсутність, незважаючи на наміри в указі президента, розвитку системи контролю за будівництвом доріг;
— відсутність розвитку власної школи проектування об'єктів будівництва (за фактом, всі проектні роботи виконує майбутній підрядник).
Раніше на порталі "Коментарі" новий транш від МВФ : чи загрожує рішення зростанням тарифів в Україні.
Новини