Головна Новини Бізнес економіка Житлово-комунальна інспекція в Україні: наскільки захищені інтереси споживачів
commentss НОВИНИ Всі новини

Житлово-комунальна інспекція в Україні: наскільки захищені інтереси споживачів

Експерти оцінили ініціативи щодо створення житлово-комунальної інспекції

11 грудня 2020, 15:15
Поділіться публікацією:

В Україні пропонують створити житлово-комунальну інспекцію для захисту споживачів. Відповідні законопроекти № 4403-4404 вже зареєстрували у Верховній Раді. "Коментарі" разом з експертами розбиралися, чому це хороша ідея, і наскільки реально її реалізувати.

Житлово-комунальна інспекція в Україні: наскільки захищені інтереси споживачів

Фото: Д. Романюк/Comments.ua

Споживачі залишилися без захисту

Завдяки "реформам ЖКГ" (саме так — в лапках) в останні роки, споживач фактично залишився незахищеним як від дій монополістів, так і від сусідів які вирішили не платити за комунальні послуги або зробити незаконну врізку. На цьому акцентує увагу глава Союзу споживачів комунальних послуг, голова комітету ЖКГ, благоустрою, екології та охорони навколишнього середовища Громадської Ради при КМДА Олег Попенко.

"На сьогодні в Україні відсутні будь-які державні органи, які можуть захистити споживача, — підкреслює експерт. — НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг — ред.) Не береться до уваги, оскільки система призначення членів комісії не прозора і незаконна. І ніхто не може гарантувати захист споживачів. Тому я підтримую пропоноване в новому законопроекті створення ЖК-комісії".

Як приклад нинішньої безвідповідальності постачальників і беззахисності споживачів Олег Попенко наводить ситуацію з ТОВ "Еврореконструкція" в столиці.

"На думку Антимонопольного комітету, вона допустила порушення при нарахуванні платіжок жителям Дарницького та Дніпровського районів Києва. Але при цьому, жоден держорган досі не втрутився, щоб постачальник послуг зробив перерахунок ", — підкреслює експерт.

Реформи заради реформ

Виконавчий директор Союзу споживачів України Максим Несміянов нагадує, що контролем цін сьогодні за скаргами споживачів займається зараз Госпродпотребслужба.

"І я хотів би почути від органів влади, чому вона вважається неефективною щодо, зокрема, питань ЖКГ. Так само як зрозуміти, чим новий орган (житлово-комунальна інспекція для захисту споживачів) буде відрізнятися від захисту прав споживачів в Госпродпотребслужбі... У нас люблять займатися реформами заради реформ — без реального результату. Розділяти одні служби на кілька, потім знову їх з'єднувати. Витрачати на це час, бюджетні гроші. І не вирішувати проблем ", — говорить Максим Несміянов.

Штрафи, пропоновані в проекті закону, він називає смішними. Наприклад, невиконання законних вимог (приписів) інспекторів Державної житлово-комунальної інспекції тягне за собою штраф від 2550 до 5100 грн. Це ні про що, з огляду на проблеми водопостачання та водовідведення, теплопостачання і так далі, впевнений Максим Несміянов.

"Однозначно, наше ЖКГ вимагає реформ, — зазначає він. — У нас в країні багато довоєнних будівель, хрущовок, які вже віджили своє. Що робити з ними далі? Де програми з цього житла? Де осудні, зрозумілі тарифи, ремонти, модернізація? Грошей на це немає. Зате, схоже, вони є для нових прожектів з сумнівним прибутком".

Нагадаємо, станом на початок листопада в Україні кожна сім'я в середньому заборгувала 2769 грн за комунальні послуги. А загальний борг за комунальні послуги становить 56,1 млрд грн. Чому так відбувається, розповів в матеріалі "Коментарів" громадський діяч, кандидат юридичних наук Сергій Войченко.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини